Slechte connector

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Plaats reactie
Qinx
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 25.07.2007 - 16:58
Locatie: Stockholm

Hoi,

Sinds 2 weken heb ik de iMIV met een iPod Classic (G6) in de volvo zitten. De bediening begin ik nu wel door te krijgen, maar ik vroeg me af of meer mensen problemen hebben met de iPod connector. Meestal speelt de iMIV aleen over de rechter speaker. Als je de connector aan de iPod dan vasthoudt, dan speelt ie ook over links, maar zodra je de stekker los laat valt ie links weer uit.

Is het een probleem met deze ene connector, of hebben meer mensen hier last van? Kan ik het oplossen, of moet ik de kabel gewoon terugsturen naar Canada (ik heb het spulletje zelf meegenomen vanuit de ustated nites)?

Of is er een (simpele) oplossing misschien?
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32870
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Heb jij toevallig een IMIV van 1,5 jaar geleden?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Qinx
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 25.07.2007 - 16:58
Locatie: Stockholm

nee, ik heb een iMIV van 1,5 maand geleden :-) Het is ook niet de iMIV, het is echt de connector die je aan de iPod aansluit.
Qinx
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 25.07.2007 - 16:58
Locatie: Stockholm

Niemand? Heeft niemand er last van, of heeft iedereen er last van en niemand een oplossing? (In het eerste geval kan ik nl misschien gewoon de kabel ruilen).
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32870
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Qinx, je geeft eerst aan dat het aan de IMIV ligt en nu ligt het aan de connector van je Ipod.

Die IMIV heeft toch een kabel naar de Ipod, die kabel is het probleem toch? Of heb je problemen met alle kabels die je aansluit op de IMIV.

Ik denk dat je kabel gewoon kapot is, kan gebeuren of is misschien beschadigd geraakt door de inbouw. Maar misschien dat je VolvoTech (als je hem hiervandaan hebt) daar even een PM of een mail over kan sturen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Qinx
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 25.07.2007 - 16:58
Locatie: Stockholm

Paul schreef:Qinx, je geeft eerst aan dat het aan de IMIV ligt en nu ligt het aan de connector van je Ipod.
Nee hoor, ook in mijn eerste post zei ik al:
Qinx schreef:...maar ik vroeg me af of meer mensen problemen hebben met de iPod connector...
Paul schreef:Die IMIV heeft toch een kabel naar de Ipod, die kabel is het probleem toch? Of heb je problemen met alle kabels die je aansluit op de IMIV.
Als je met andere kabels, de kabel tussen de radio en de iMIV bedoelt: daar heb ik geen problemen mee gemerkt. Ik kan in principe gewoon de iPod netjes bedienen met de radio, en als ik het stekkertje aan de iPod maar vasthoud, speelt ie ook perfect.

Voor de duidelijkheid dan: het ligt dus (waarschijnlijk) niet aan de stekker in de radio, niet aan de kabel tussen de radio en de iMIV, niet aan de stekker aan de iMIV, niet aan de iMIV, niet aan de andere stekker aan de iMIV en niet aan de kabel van de iMIV naar de iPod. Alle symptomen duiden erop dat het stekkertje dat uiteindelijk in de iPod zit gewoon niet goed vast blijft zitten.
Paul schreef:Ik denk dat je kabel gewoon kapot is, kan gebeuren of is misschien beschadigd geraakt door de inbouw. Maar misschien dat je VolvoTech (als je hem hiervandaan hebt) daar even een PM of een mail over kan sturen?
Zoals ik al zeg: ik denk niet dat het de kabel is, maar het stekkertje. Het is volgens mij een mechanisch probleem waarbij de stekker gewoon niet goed vast blijft zitten aan de iPod. Ik vroeg eerst hier naar de ervaringen van anderen, want misschien passen alle stekkertjes gewoon slecht: dan heeft omruilen geen zin, denk ik (een volgende kabel zal exact hetzelfde probleem hebben).

Ik heb de iMIV (en de bijbehorende kabels) zelf uit Canada gehaald, dus ik heb vanochtend het bedrijf daar ook gemaild over het probleem. Om Volvotech hiermee lastig te vallen vind ik ook weer zoiets.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32870
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ah! Helemaal duidelijk, sorry hoor van mijn vragen.

Ik weet wel dat er kabels zijn geweest vanuit Canada die niet de goedkeuring van de perfecte kwaliteitseisen hebben gekregen maar wel zijn versleept.

Als je anders keer in de buurt bent van Rotterdam sluit ik je ipod aan in mijn C30 (met volvo adapter) kijken of daar precies hetzelfde gebeurd.
Dan weet je dat het alsnog aan die kabel ligt en hoef je alleen een andere kabel te bestellen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

En anders toch ons ff PM'en....

Kun je ons gewoon mee lastig vallen hoor.
(en voortaan gewoon in NL bestellen he ;-)

Grt
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Qinx
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 25.07.2007 - 16:58
Locatie: Stockholm

@Paul: geen probleem, tijdens het typen van zo'n berichtje haal ik zelf continu 'iMIV' en 'iPod' door mekaar, dus misverstanden zijn vrijwel onvermijdelijk ;-)

:-) ik heb ze rechtstreeks daar besteld omdat we een direct lijntje (schoonmoeder) met de US hebben, dat scheelt best knaken. Loop je alleen dus wel tegen dergelijke problemen aan met retouren.

Ik kan jullie nog wel een PM sturen natuurlijk,maar veel meer info dan hierboven heb ik niet. Zijn er, zoals Paul aangeeft, verschillende kabeltjes in omloop? En kennen jullie het probleem (okee, ik zal dat dan ook nog even in een PMmetjezetten ;-) )
Qinx
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 25.07.2007 - 16:58
Locatie: Stockholm

Vandaag even naar Bob geweest voor m'n kabeltje. Waarschijnlijk is het probleem een samenloop van omstandigheden, nl: misschien een kabelbreukje bij de connector, een iPod die ws wat weinig ruimte heeft in het opbergvakje (waardoor de connector wat onder stress staat), en het feit dat als de connector te ver wordt weggeduwt, hij gewoon geen contact meer maakt.

Dus nu maar het advies opvolgen om de iPod ergens anders weg te werken. Ik zit nu te denken aan het handschoenenvakje, of anders onder dat roldeksel in de middenconsole...

Iig perfecte service, zeker als je bedenkt dat ik de iMIV niet eens bij VolvoTech gekocht heb. Fantastisch!
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”