Ik was benieuwd of iemand de exacte verschillen weet van de uit 1998 volvo T4's en de latere 2003 volvo T4's.
Het enige dat ik weet is 1.9 of 2.0 motor.
Zit er ook verschil in de Turbo's
Welke is eigenlijk sterker of beter te kietelen.
Groeten Dennis.
1.9 T4 vs. 2.0 T4
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32863
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
de 2.0T is een Low Presure Turbo en de T4 een High Presure
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3008
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nee beide zijn HPT turbo's.Paul schreef:de 2.0T is een Low Presure Turbo en de T4 een High Presure
de cilinderinhoud is wel verschillend.
zo had in de pfase 1 1855cc, de latere 1948cc.
welke beter is heb ik geen idee van.
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32863
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Oh ok, weer wat geleerd, 4 jaar in een 2.0T gereden en de dealer zei altijd dat dat het verschil wat met een T4. (was wel een 2002 model)
Enne bij de 2.0T komt de turbo al bij 2-2500rpm, terwijl hij bij de T4 pas bij 4000rpm zou komen.
Enne bij de 2.0T komt de turbo al bij 2-2500rpm, terwijl hij bij de T4 pas bij 4000rpm zou komen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- Maarten
- 5th Gear member
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:16
- Locatie: grunn
volgens mij bedoelt TS niet de 2.0T.Paul schreef:Oh ok, weer wat geleerd, 4 jaar in een 2.0T gereden en de dealer zei altijd dat dat het verschil wat met een T4. (was wel een 2002 model)
Enne bij de 2.0T komt de turbo al bij 2-2500rpm, terwijl hij bij de T4 pas bij 4000rpm zou komen.
Er zijn twee versies van de T4,eentje met een 1.9 en eentje met een 2liter.
volgens mij is er ook wel het verschil met een low pressure/high pressure,en hadden de T4's een high pressure en de 2.0T een low pressure turbo.
mocht ik toch abuis zijn hoor ik het wel
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32863
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Toch met dubbel S
Nou ik ben benieuwd, misschien weet Bart het!
Nou ik ben benieuwd, misschien weet Bart het!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
er was zowel een 1.9 T4 als een 2.0 T4, die laatste was de opvolger van de eerste
Volvo for life
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32863
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En hoe zat het nou ook alweer met die Turbo's?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
hoe bedoel je?Paul schreef:En hoe zat het nou ook alweer met die Turbo's?
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32863
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
LP of HP?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 2.0 T4 is per definitie een fpt, een 2.0 T is per definitie een lptPaul schreef:LP of HP?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
als de boring kleiner is zou dat in principe ook zo zijn, de vermogens waren gelijk met 200pkT4Freak schreef:Er werd mij eens verteld dat de oude motor de 1.9 sterker is dan de 2.0.
Alleen van horen zeggen, iemand ierts anders gehoord?
Dacht ook dat er zo'n 20 pk verschil in zat.
- DirkT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 14:31
- Locatie: Breda
- Contacteer:
De eerste generatie T4 met motorcode B4194T (1.9 lt 16V Turbo 200 pk 300nm) is het blok wat tot half 1999/2000 gebruikt werd. Dit is in "principe" een T5 blok minus 1 cilinder. Het schijnt ook het betere blok te zijn om te tunen en beschikt over hydraulische klepstoters. Bij het latere model T4 zijn deze vervangen (milieutechnische redenen) door klassieke klepstoters en de 1.9 ltr werd een 2.0T blok. Het vermogen bleef precies hetzelfde!
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
dirk is de man die het kan weten!
ik ben gelukkig in het bezig van een 1.9T4 en dat is zover ik het weet het sterktste blok,
alleen weet je nooit wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt..
laat m dus altijd even tot rust komen na een rit, daarna in stilstand even laten lopen en uit.
ik ben gelukkig in het bezig van een 1.9T4 en dat is zover ik het weet het sterktste blok,
alleen weet je nooit wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt..
laat m dus altijd even tot rust komen na een rit, daarna in stilstand even laten lopen en uit.
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!