1.9 T4 vs. 2.0 T4

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
T4Freak
2nd Gear member
Berichten: 248
Lid geworden op: 18.09.2006 - 01:50

Ik was benieuwd of iemand de exacte verschillen weet van de uit 1998 volvo T4's en de latere 2003 volvo T4's.

Het enige dat ik weet is 1.9 of 2.0 motor.

Zit er ook verschil in de Turbo's

Welke is eigenlijk sterker of beter te kietelen.

Groeten Dennis.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

de 2.0T is een Low Presure Turbo en de T4 een High Presure
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Paul schreef:de 2.0T is een Low Presure Turbo en de T4 een High Presure
nee beide zijn HPT turbo's.
de cilinderinhoud is wel verschillend.
zo had in de pfase 1 1855cc, de latere 1948cc.
welke beter is heb ik geen idee van.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Oh ok, weer wat geleerd, 4 jaar in een 2.0T gereden en de dealer zei altijd dat dat het verschil wat met een T4. (was wel een 2002 model)
Enne bij de 2.0T komt de turbo al bij 2-2500rpm, terwijl hij bij de T4 pas bij 4000rpm zou komen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Maarten
5th Gear member
Berichten: 1412
Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:16
Locatie: grunn

Paul schreef:Oh ok, weer wat geleerd, 4 jaar in een 2.0T gereden en de dealer zei altijd dat dat het verschil wat met een T4. (was wel een 2002 model)
Enne bij de 2.0T komt de turbo al bij 2-2500rpm, terwijl hij bij de T4 pas bij 4000rpm zou komen.
volgens mij bedoelt TS niet de 2.0T.
Er zijn twee versies van de T4,eentje met een 1.9 en eentje met een 2liter.
volgens mij is er ook wel het verschil met een low pressure/high pressure,en hadden de T4's een high pressure en de 2.0T een low pressure turbo.

mocht ik toch abuis zijn hoor ik het wel
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Toch met dubbel S ;-)

Nou ik ben benieuwd, misschien weet Bart het!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

er was zowel een 1.9 T4 als een 2.0 T4, die laatste was de opvolger van de eerste
Volvo for life
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

En hoe zat het nou ook alweer met die Turbo's?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Paul schreef:En hoe zat het nou ook alweer met die Turbo's?
hoe bedoel je?
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

LP of HP?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Paul schreef:LP of HP?
een 2.0 T4 is per definitie een fpt, een 2.0 T is per definitie een lpt
T4Freak
2nd Gear member
Berichten: 248
Lid geworden op: 18.09.2006 - 01:50

Er werd mij eens verteld dat de oude motor de 1.9 sterker is dan de 2.0.

Alleen van horen zeggen, iemand ierts anders gehoord?

Dacht ook dat er zo'n 20 pk verschil in zat.

Groeten Dennis.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

T4Freak schreef:Er werd mij eens verteld dat de oude motor de 1.9 sterker is dan de 2.0.

Alleen van horen zeggen, iemand ierts anders gehoord?

Dacht ook dat er zo'n 20 pk verschil in zat.
als de boring kleiner is zou dat in principe ook zo zijn, de vermogens waren gelijk met 200pk
Gebruikersavatar
DirkT4
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 06.04.2008 - 14:31
Locatie: Breda
Contacteer:

De eerste generatie T4 met motorcode B4194T (1.9 lt 16V Turbo 200 pk 300nm) is het blok wat tot half 1999/2000 gebruikt werd. Dit is in "principe" een T5 blok minus 1 cilinder. Het schijnt ook het betere blok te zijn om te tunen en beschikt over hydraulische klepstoters. Bij het latere model T4 zijn deze vervangen (milieutechnische redenen) door klassieke klepstoters en de 1.9 ltr werd een 2.0T blok. Het vermogen bleef precies hetzelfde!
Gebruikersavatar
Mathijs T-4
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48

dirk is de man die het kan weten!
ik ben gelukkig in het bezig van een 1.9T4 en dat is zover ik het weet het sterktste blok,
alleen weet je nooit wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt..

laat m dus altijd even tot rust komen na een rit, daarna in stilstand even laten lopen en uit.
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”