Iemand 2.0d getuned?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Bleu_volvo
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne

Pritchard schreef:Ik overweeg ook om mijn 2.0d te laten tunen. Ik zou van Rica eens 2 weken mogen rijden met de chip, om dan te beslissen. Dit is zo omdat ik het regel via mijn dealer, die blijkbaar niet uitkan aan het feit dat mijn wagen meer verbruikt in 6e dan in 5e...
Welke dealer heb je dan? Zou ook graag wel eens willen testrijden alvorens de beslissing te nemen.
Greets,

BLEU_VOLVO

FORD ESCORT 1.8 GT 16V (1998)
Opel Corsa 1.0 (1985)
VOLVO S60 D5 (2001)
VOLVO V50 1.6D (2005)
FORD KA 1.3 (2002)
VOLVO V50 2.0D Powershift R-line (2008)
VOLVO V60 D3(4) AUT. 2014
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Ik krijg de optie proberen omdat de garage geen raad weet met het feit dat wagen mee rverbruikt in 6e dan in 5e. En ik heb gezegd dat er misschien iets aan het motormanagment scheelt...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Bleu_volvo
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne

ga morgen naar de garage en zal het erbruik ook eens aan bod brengen.
Zit naar mijn mening nog steeds te hoog.
Greets,

BLEU_VOLVO

FORD ESCORT 1.8 GT 16V (1998)
Opel Corsa 1.0 (1985)
VOLVO S60 D5 (2001)
VOLVO V50 1.6D (2005)
FORD KA 1.3 (2002)
VOLVO V50 2.0D Powershift R-line (2008)
VOLVO V60 D3(4) AUT. 2014
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stoffelv70
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08.04.2009 - 00:08
Locatie: Erpe-Mere

Dit topic even gebruiken om mijn vraag te stellen...
Ik rij ook met de 2.0D Ik ben wat aan het rond kijken voor chip tuning en kom bij verschillende tuners terecht. Hier op het forum heb ik al redelijk reacties gelezen over rica en bsr

Nu Rica zegt na het tunen 178pk en 380Nm
Bsr (ppc) 166pk en 386Nm
Heico 160pk en 380Nm
Tuning heinz 170pk en 380Nm

Bij het koppel blijven ze 380Nm aanhouden (behalve bsr dan 6Nm extra)maar in de pk waarde zit tog redelijk wat verschil?! Iemand enig idee waar het verschil zit?
Mits dat Rica en Heico tog merken zijn die zich toeleggen op volvo en daar zo even 18pk verschil tussen zit...
Ik heb ook op het forum ergens gelezen dat de handgeschakelde versnellings bakken maar een koppel van 400Nm zouden aankunnen zou het dan ergens een "veiligheidslijn" zijn die ze aanhouden op het gebeid van koppel...
Gebruikersavatar
rob78
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 23.03.2009 - 19:44
Locatie: Zeeland

morgen wordt de mijne gechiptuned bij Rica, zal je mn bevindingen wel geven :-)
Volvo V40 1.9D

Volvo V50 2.0D Momentum MY07 Rica tuned
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Stoffelv70 schreef: Ik heb ook op het forum ergens gelezen dat de handgeschakelde versnellings bakken maar een koppel van 400Nm zouden aankunnen zou het dan ergens een "veiligheidslijn" zijn die ze aanhouden op het gebeid van koppel...
Heb dat ook ooit ergens eens gelezen (en het daarom ook ooit ergens op dit forum als antwoord gegeven) maar in Vadis lees ik dat ie maar 350 aankan...
Nuja, er is wel meer dat niet klopt in Vadis :p
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Stoffelv70 schreef:Dit topic even gebruiken om mijn vraag te stellen...
Ik rij ook met de 2.0D Ik ben wat aan het rond kijken voor chip tuning en kom bij verschillende tuners terecht. Hier op het forum heb ik al redelijk reacties gelezen over rica en bsr

Nu Rica zegt na het tunen 178pk en 380Nm
Bsr (ppc) 166pk en 386Nm
Heico 160pk en 380Nm
Tuning heinz 170pk en 380Nm

.
Het is heel moeilijk voor een tuner van te voren aan te geven hoeveel PeeKaa's en Nm's je gaat krijgen.. Zeker bij maatwerk. Bij maatwerk wordt er gekeken hoeveel jouw auto aan kan. Zo is het ook mogelijk dat de ene tuner een andere veilige marge aanhoudt in verhouding tot de andere. Elke zelfde auto is ook weer anders. Kan zijn dat je auto meer PK's en/of Nm's heeft dan de fabrieksopgave (of minder). Het zullen dan ook altijd +/- waardes zijn die ze vooraf afgeven. Daar zou ik me ook niet op blind staren.

Ga iig altijd voor maatwerk!

De goede tuners zijn al vaak genoeg langs gekomen op dit forum. Die ga ik dus niet nog is opnoemen :wink:
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Stoffelv70
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08.04.2009 - 00:08
Locatie: Erpe-Mere

rob78 schreef:morgen wordt de mijne gechiptuned bij Rica, zal je mn bevindingen wel geven :-)
En Mr.Rob78, Nog geen bevindingen??? 8)
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

ppFreddy schreef:
Stoffelv70 schreef: Ik heb ook op het forum ergens gelezen dat de handgeschakelde versnellings bakken maar een koppel van 400Nm zouden aankunnen zou het dan ergens een "veiligheidslijn" zijn die ze aanhouden op het gebeid van koppel...
Heb dat ook ooit ergens eens gelezen (en het daarom ook ooit ergens op dit forum als antwoord gegeven) maar in Vadis lees ik dat ie maar 350 aankan...
Nuja, er is wel meer dat niet klopt in Vadis :p
worden/werden er geen handbakken geleverd op de laatste 185pk D5 welke standaard 410nm heeft?
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Wim J schreef:worden/werden er geen handbakken geleverd op de laatste 185pk D5 welke standaard 410nm heeft?
Ik meen dat het vliegwiel van de D5 anders is en dus de MMT6 bak die op de 2.0D zit niet past. De eerste D5 motoren (met toen nog "maar" 350Nm) werden geleverd met een manuele 5bak of 4trapsautomaat als ik het goed heb, terwijl in die tijd de 2.0D reeds met de manuele 6bak was uitgerust.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

ppFreddy schreef:
Wim J schreef:worden/werden er geen handbakken geleverd op de laatste 185pk D5 welke standaard 410nm heeft?
Ik meen dat het vliegwiel van de D5 anders is en dus de MMT6 bak die op de 2.0D zit niet past. De eerste D5 motoren (met toen nog "maar" 350Nm) werden geleverd met een manuele 5bak of 4trapsautomaat als ik het goed heb, terwijl in die tijd de 2.0D reeds met de manuele 6bak was uitgerust.
Dus mijn 2.5T met manuele 5 bak kan maar 350nm aan?(waarvan er al 320 gebruikt zijn)
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Dat hangt af van de gebruikte transmissie in jouw Volvo natuurlijk... Maar wat ik lees is dat de MMT6 (manuele 6bak) van de 2.0D maar 350 aankan...
Ik kan het wel even opzoeken welke tranmissie in de jouwe ligt en wat die aankan...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Als je dan toch naar bakken aan t kijken bent, zou je eens kunnen kijken wat de 2.4T uit 11-2000 aan kan? Weet uit mn hoofd even geen motorblok- of bakcode...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Christopher
3rd Gear member
Berichten: 468
Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
Locatie: Flevoland, Nederland

ppFreddy schreef:Dat hangt af van de gebruikte transmissie in jouw Volvo natuurlijk... Maar wat ik lees is dat de MMT6 (manuele 6bak) van de 2.0D maar 350 aankan...
Ik kan het wel even opzoeken welke tranmissie in de jouwe ligt en wat die aankan...
Als Rica, door de dealer gebruikt als tuner, er 380 van maakt lijkt het me niet dat de versnellingsbak maar 350 aan zou kunnen...
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
Gebruikersavatar
quattroman
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18.12.2007 - 20:12

FrankS60 schreef:Als je dan toch naar bakken aan t kijken bent, zou je eens kunnen kijken wat de 2.4T uit 11-2000 aan kan? Weet uit mn hoofd even geen motorblok- of bakcode...
Frank,

Kijk hier eens....

http://www.bsrtuning.nl/index.php/faq/7 ... ransmissie

groet Q
S60 2.4T Geartronic - BSR - Sachs Performance.
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Christopher schreef: Als Rica, door de dealer gebruikt als tuner, er 380 van maakt lijkt het me niet dat de versnellingsbak maar 350 aan zou kunnen...
MMT6 is a six shift manual transmission. All gears, including back-up, are synchronized. The synchronizing units, interlock ball, springs and sliding block make up a single unit. This design facilitates service work on the synchronizing unit.

The transmission is intended to be part of a transverse drive line with front wheel drive.

The transmission and final drive are constructed together in a common housing made of aluminum. The transmission is very compact. The transmission is a ”light weight model” within its class and weighs 52.5 kg without oil.

The transmission has a maximum torque transfer of 350 Nm.
Nuja, die 350 zal waarschijnlijk ook nog wel wat marge hebben :)

Frank: de bak in de jouwe is normaalgezien een M56. Cijfers ervoor vind ik niet direct, maar de M56 wordt ook gebruikt in de T5, dus die kan wel wat hebben. Enkel de R heeft een andere bak (6bak)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Prima, thnx!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
diMarco
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 17.01.2009 - 11:32

Ik ben ook van plan om er binnenkort een chipje in te laten stoppen (V50 2.0D), maar ik vind circa 160pk en 360NM royaal voldoende. Gewoon even net wat meer koppel (pk's op zich interesseren me totaal niet), en dan liever wat meer marge aan de veilige kant ....
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

@DiMarco,

Je hoeft ze niet aan te spreken, als je blijft rijden zoals je rijd is er niks aan de hand.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

diMarco schreef:Ik ben ook van plan om er binnenkort een chipje in te laten stoppen (V50 2.0D), maar ik vind circa 160pk en 360NM royaal voldoende. Gewoon even net wat meer koppel (pk's op zich interesseren me totaal niet), en dan liever
wat meer marge aan de veilige kant ....
Dan zou je toch voor maatwerk moeten gaan.
Je kunt je wensen dan kenbaar maken.
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”