Klap bij starten 2ltr 480

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
tlc.geert.bosman
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.09.2005 - 22:40

De motor (2ltr) van mijn 480 uit 1994 geeft bij het starten een flinke klap op het moment dat de motor aanslaat. Dit kan volgens mijn dealer niet zoveel kwaad, echter van een "kenner" hoorde ik dat het voor de ophanging en de katalisator zeer slecht moet zijn. Heeft iemand de zelfde ervaring en/of weet iemand hier iets meer over. Het schijnt zo te zijn dat het brandstof wat achter blijft op het moment dat de motor stil ligt, weer gebruikt wordt bij het starten. Er zou daardoor mogelijk teveel brandstof bij het starten aanwezig zin. Wie o wie kan dit voor mij ophelderen.
Alvast bedankt, Geert. [/b]
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

de mijne deed dat ook, heb er eigenlijk nooit aandacht aan geschonken en ongeveer 60.000km mee gereden, je kunt sowieso 'ns je motorrubbers controleren of die nog allemaal goed zijn...
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

hej.
om wat voor soort klap gaat het een mechanische of een explosie achtige klap?
en rij je op LPG?
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

bij mij was het mechanisch (en een beetje motorisc???). Als de motor aansloeg voelde je dat duidelijk
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ik krijg soms ook een flinke klap tijdens het starten. Bij mij komt dat omdat de rubbers van de uitlaat gemonteerd moeten worden :P
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
tlc.geert.bosman
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.09.2005 - 22:40

Allen bedankt voor jullie reacties.
v40pokemon: "je kunt sowieso 'ns je motorrubbers controleren of die nog allemaal goed zijn..." geert.bosman: Dit zal ik zekers doen, echter de oorzaak is er niet mee verholpen. De klap is namelijk zo heftig dat het dashboard inclusief de inhoud enorm te keer gaat. Michel440sports: " gaat het een mechanische of een explosie achtige klap? en rij je op LPG?" geert.bosman: Het is een mechanische klap maar zekers voortkomend uit de ontbranding in de cilinders. Neen, ik tank al jaar en dag Shell V-power voorheen Shell Pura". De auto heeft er zo'n 80000 km mee gereden (huidige stand 117000km). bij mij was het mechanisch (en een beetje motorisc???). Als de motor aansloeg voelde je dat duidelijk". geert.bosman: Ik begrijp dat het moeilijk is om aan te geven hoe erg het is maar als de pennen en brilkoker uit het dashboard komen rollen en scheurtjes ontstaan in de ophanging van het dashboard, lijkt het mij aardig problematisch te worden. Waar ik mij het meeste druk om maak is de motorrubbers en de katalisator. volvoruud: "Bij mij komt dat omdat de rubbers van de uitlaat gemonteerd moeten worden " geert.bosman: Dit is bij mij vorig jaar gebeurd en heeft dus geen effect op het probleem.
Nogmaals vriendelijk bedankt.[/u]
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Meestal is het een lekkage in het inlaatsysteem!
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

ik zou idd even kijken of je injectoren nog goed zijn, en eventueel reinigen met de hand.
zijn er btw ook storingen??? is soms ook wel eens uit af te lijden waar het om gaat.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
tlc.geert.bosman
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.09.2005 - 22:40

Het probleem is opgelost :P . Na opnieuw het motorcompartiment doorzocht te hebben, al zo vaak gedaan, bemerkten wij dat de schokbreker die het blok in bedwang moet houden volledig vast zat. Een nieuwe is gemonteerd en de ergste bonk is verdwenen. Aan de oude schokbreker was op het oog niets te zien toch is er met geweld geen beweging in te krijgen. Bedankt nog voor al jullie suggestie's
Plaats reactie

Terug naar “De 480”