Inbouw los navigatiesysteem V50

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FaGo
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 26.05.2007 - 16:34
Locatie: Z.O. Brabant

Vandaag mijn Garmin Nuvi 760 ingebouwd en de bedrading netjes weggewerkt.

Ik heb gebruik gemaakt van de Brodit Proclip (853360) Brodit Garmin Mounting pad (215116) en een stukje 12 volt verlengkabel.

De voeding haal ik via dubbele y-kabelschoentjes rechstreeks van de voorste 12 volt aansluiting en omdat ik het lampje van de verkeersinfo (TMC) , indien nodig, wil kunnen zien heb ik e.e.a. weggewerkt onder het rolluikje.

Voor het wegwerken van de kabel etc. heb ik gebruik gemaakt van de volvo installatie instructie - houder, draagbaar navigatiesysteemhttp://vccs.volvocars.se/accessories/ii/default.aspx

Koste wel paar uurtjes werk, maar uiteindelijk zit alles er netjes in en de kosten vielen mee, totaal nog geen 350 euro. (Garmin € 309 rest voor houders etc.)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
nandelll
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:42
Locatie: Midden Nederland

Ziet er netjes uit! Ik heb zelf een V50 besteld met de Volvo-Garmin cradle die door de dealer bovenop het dashboard wordt bevestigd, de Nuvi 760 heb ik al.

Hoe bevalt de Nuvi je?
V50 1.6D MY2009, Edition II, Matt Gold, Spartacus 17";, Off black leder, Nordic oak, diverse accesoires
Gebruikersavatar
FaGo
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 26.05.2007 - 16:34
Locatie: Z.O. Brabant

De Nüvi 760 bevalt goed. Duidelijk geluid, en een helder en goed leesbaar scherm ook in de volle zon. Totnogtoe heb ik hem alleen in en rond mijn woonplaats gebruikt. Daar doet het apparaat zijn werk uitstekend. Ook de verkeersinfo (TMC) is goed te ontvangen, al betwijfel ik het nut hiervan in Nederland. Deze optie werk echter (nog) niet met de volvo-cradle.
Het koppelen van de telefoon d.m.v. Bluetooth was ook een fluitje van een cent en het werkt zoals het hoort.

De echte praktijktest gaat pas eind mei van start tijdens de vakantieperiode, dan moet hij mij echt de weg wijzen naar onbekende parkeerplaatsen, campings etc. etc.….
Extra poi’s, zoals Volvo dealers etc., download ik al jaren via Poihandler. Op hun site vind je een enorme database.
http://www.poihandler.com/index.asp

Al met al ben ik zeer tevreden met de Nüvi 760 en mis ik mijn oude Mio 269 geen minuut.
BG_V50
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
Locatie: Genk

Hoi Fago,

waar zit je TMC?

Ik heb een 750 en mijn grootste probleem is die TMC knobbel in de kabel wegwerken,

denk er trouwens over identiek hetzelfde te doen, is na enig onderzoek volgens mij de properste manier, bedankt voor de foto's trouwens.

Ook zeer tevreden over de 750, aanrader.(Verschil 760-750 = bluetooth, al gebruikt Fago? ik koos specifiek niet voor de BT omdat ik eigenlijk nog nooit eentje gezien heb waar dat echt werkte. oorstukje werkt mijns inziens beter)
BG_V50
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
Locatie: Genk

Dag Fago,

int weekend geprobeerd dat vantilatierooster eruit te krihgen, maar ik kan enkel de twee roostertjes zelf eruit pleuren.

de voroste behuizing, met die 4 gekke lipjes aan onderzijde, krijg ik er niet uit.

zijn die klipjes iets speciaal, heb je daar specifiek gereedschap voor nodig?

Vond in de instructie die jij vermeld wel iest van een speciale pen??

Ik zou de TMC met zijn kabeltje ook in het dashboard willen steken, enig idee of daar ruimte voor is?

Ik heb wat zitten testen met de originele voet (zuignap) en de meegeleverde plakschijf. Als ik die combinatie zou gebruiken, kan de Nuvi ongveer op precies dezelfde plek staan; 50 euro brodit uitgespaard, maar dan heb je dat plakding op je dash staan...

Eer ik die brodit dus aanschaf wil ik wel effe zeker zijn dat ik de TMC mooi weggewerkt krijg.
Gebruikersavatar
Exeres
6th Gear member
Berichten: 2762
Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
Locatie: Het rustige Waasland

Heb 'm in mijn 940 op een gelijkaardige manier aangesloten. Alleen haal ik mijn stroom uit mn handschoenkastje. Ik heb daar een 12V aansluiting geplaatst.

Afbeelding
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Gebruikersavatar
FaGo
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 26.05.2007 - 16:34
Locatie: Z.O. Brabant

TMC antenne loop achterlangs en komt aan de passagierskant t.h.v. het dashboard kastje naar buiten. Heb hem daar in een soort u-vorm vastgezet/geplakt aan de achterzijde van het 'floating panel'.
De ontvangst is goed hier in ZO-Nederland. En tijdens de vakantie werkte het ook naar behoren in Duitsland, Oostenrijk en Italie.

Het luchtroostertje kreeg ik ook niet direct los. Heb toen eerst de radiodisplay etc verwijderd en kon daarna via die opening van onderen het luchtrooster iets omhoogdrukken waardoor het gemakkelijk en zonder schade loskwam.
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Hoe krijg je de tijd op je radio?
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Dat is alleen bij een MY08 niet mogelijk, is verhuisd naar de boordcomputer en bij een MY09 in beide (radio en boordcomputer)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
V50-2.0D
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 07.05.2008 - 17:30

@ FaGo (en misschien anderen die het weten)

Op jouw eerste foto zie ik dat je jouw Garmin in de Garmin houder kan klippen. Is dit een onderdeel dat je ook zo los kan krijgen of zat het bij jouw pakket meegeleverd? Ik heb de NUVI760 via de Volvo besteld, maar wil deze ook in onze andere auto (niet Volvo) :wink: kunnen gebruiken. Daar past niet de Volvo standaard in, dus zal ik zoiets moeten aanschaffen. De Brodit artikelen zijn wel allemaal te bestellen zag ik, maar geldt dat ook voor deze Garmin houder?
Gebruikersavatar
FaGo
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 26.05.2007 - 16:34
Locatie: Z.O. Brabant

De Garmin houder zit standaard in het pakket. Of deze ook los te koop is weet ik niet zeker.
In de USA is een complete aansluit kit te koop onder partnummer 010-10935-04. Mogelijk dat deze ook in Europa verkrijgbaar is.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”