snelheid op RTI instellen

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Gast

Ik heb al gezocht met zoekfunctie, maar niets gevonden.

Kan de eigen rijsnelheid worden ingesteld?
Bij sommige navigatie systemen kan je instellen 80 km/h of vrachtauto.
Hierdoor voorkom je dat je plaatsen komt waar je eigenlijk met je caravan, qua ruimte, niet wilt zijn.
Gast

Is het een moeilijke vraag?
Of is er gewoon geen oplossing?
Niemand?
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32867
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

volgens mij merkt hij aan je rijgedrag wat de reistijd wordt. Overigens moet je die bij de Volvo RTI nogal met een korrelzout nemen.

Naar Spanje toe bijvoorbeeld (2007 dvd wel beter), heb je nog 200 km na de grens, zegt hij dat je er nog 5uur en 18 minuten over doet. wat werkelijk 2.20 is...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
tvc15
3rd Gear member
Berichten: 468
Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
Locatie: Twente

Als het er om gaat om te vermijden dat je door stadscentra gestuurd wordt in plaats van er omheen geleid, dan zou de keuze voor "snelle route" in plaats van "korte route" bij Route-opties succes moeten garanderen. Een 100% garantie is dit niet, weet ik ondertussen uit ervaring.

Bij de RTI's kan je je persoonlijke rijgedrag niet instellen, voor zo ver ik weet gebruiken andere merken dit alleen voor het berekenen van de resterende reistijd, niet voor het bepalen van de route. Uit ervaring weet ik dat Becker en Garmin systemen op deze manier een veel betere schatting van de reistijd berekenen dan de RTI's. (Ervaring gebaseerd op een Becker Traffic Pro in mijn vorige V70, een handheld Garmin GPS60CSx en een RTI in mijn huidige V70MY08)
Gast

Met snelste route, is mijn ervaring intussen, dat voornamelijk snelwegen worden gekozen.
Hierbij worden autowegen en goede 80 km wegen over geslagen.
Gezien je toch maar 80 km/h mag, zijn juist die wegen belangrijk met caravan.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”