Imitatie RTI scherm ingebouwd

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Gebruikersavatar
Rene2322
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 14.07.2008 - 13:41
Locatie: Idskenhuizen

Wat een geweldig mooie oplossing is dat... graag zou ik iets vergelijkbaars doen. Helaas / gelukkig werd ik gewaarschuwd (bedankt Bob) voor het feit dat mijn S80 in een overgangsjaar zit naar een 6,5" widescreen en dat een widescreen mogelijk niet gaat passen.

Op internet lees ik idd dat volvo in 2002 z'n 4e generatie RTI-based navigatie-systemen heeft geïntroduceerd, met als voornaamste wijziging dat het systeem op DVD's is gebaseerd en getoond wordt op een 6.5" widescreen. Ook de "oude prijslijsten" op de volvo-website geven geen optie naar DVD-navigatie-systeem voor het bouwjaar van mijn auto.

Afbeeldingen op bijv. marktplaats van S80's uit 2005 laten iig een afdekkap zien met een, op het oog, vergelijkbare afmeting als de luidsprekerkap in mijn auto. Zoals het nu lijkt is er van de buitenkant gezien geen aanpassing gedaan aan het dashboard. Een afdekkap van een later model en dat zou dan opgelost zijn. In dat geval resteerd dan enkel nog de bevestiging van deze schermmodule...

Zijn er mensen die weten of dit gaat passen. Vind het namelijk een hoop geld voor een wilde gok...

bvd,
René

//dankwoord toegevoegd 8)
Waarom ook niet...
Volkswagen Golf 1.8 (1991)
Opel Astra 2.0 Dti-16v GL (2000)
Ford Focus 1.8 TDCi Collection (2004)
-->Volvo S80 2.4 170pk (2001) + Vialle LPi<--
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hoi Rene,

Goed dat we je waarschuwden ;-)
Even langs de dealer met het serienummer van je auto en ze vertelle je precies of d'r breedbeeld of 4:3 navi in gaat!

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Rene2322
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 14.07.2008 - 13:41
Locatie: Idskenhuizen

Vandaag bij de (een) volvo-dealer geweest en daar het verkeerde antwoord gekregen :redhotevil: . "Nee" is zowieso niet het gewenste antwoord. Jammer genoeg kon men me enkel vertellen dat het softwarematig niet ging werken omdat dit nieuwere systeem niet kan worden aangemeld op mijn auto.

Of er wel of geen fysieke aanpassingen aan het dashboard zijn gedaan in overgang naar dit nieuwe model en daarom het scherm qua harware mogelijk wel te monteren is kon (óf wilde) men mij niet vertellen.

Ben benieuwd of er hier nog enthousiastelingen rondzwerven welke mij meer informatie kunnen geven.

René
Waarom ook niet...
Volkswagen Golf 1.8 (1991)
Opel Astra 2.0 Dti-16v GL (2000)
Ford Focus 1.8 TDCi Collection (2004)
-->Volvo S80 2.4 170pk (2001) + Vialle LPi<--
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Snel naar een andere dealer! Je hoeft alleen maar te weten of breedbeeldscherm PAST. (niet of het ooit gaat werken).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”