reinigen turbo

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Dan word het 5w40 maar wel raar dat kroon mij via mijn kenteken 0w40 adviseerd ?

En die denso iridium t5 en R bougies die vraag ik wel bij european tuning.
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

s3wage schreef:Dan word het 5w40 maar wel raar dat kroon mij via mijn kenteken 0w40 adviseerd ?

En die denso iridium t5 en R bougies die vraag ik wel bij european tuning.
Je mag er best 0w40 in doen,maar in de zomer ja word het dun kans dat je turbo het ga gebruiken.
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Ok, wat ik kan opmaken is dus: als ik het vermoeden heb dat mijn turbo voor problemen zorgt: gewoon laten reviseren/reinigen + reiniging in-en uitlaattraject van de motor?
Mijn 2.0D durft op bepaalde toerentallen nogal eens inhouden, en komt er soms maar moeizaam in (geen kracht onder de 2000 rpm en dan plots een schop in de kont) Hiervoor laat ik dus best een soort van basis revisie doen dan? (heeft intussen 165k km gelopen, waarvan een heel stuk met kapotte EGR die bleef openstaan)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

volvo c70 t5 schreef:
s3wage schreef:Dan word het 5w40 maar wel raar dat kroon mij via mijn kenteken 0w40 adviseerd ?

En die denso iridium t5 en R bougies die vraag ik wel bij european tuning.
Je mag er best 0w40 in doen,maar in de zomer ja word het dun kans dat je turbo het ga gebruiken.
Is dat goed of slecht voor je turbo ?
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

ppFreddy schreef:Ok, wat ik kan opmaken is dus: als ik het vermoeden heb dat mijn turbo voor problemen zorgt: gewoon laten reviseren/reinigen + reiniging in-en uitlaattraject van de motor?
Mijn 2.0D durft op bepaalde toerentallen nogal eens inhouden, en komt er soms maar moeizaam in (geen kracht onder de 2000 rpm en dan plots een schop in de kont) Hiervoor laat ik dus best een soort van basis revisie doen dan? (heeft intussen 165k km gelopen, waarvan een heel stuk met kapotte EGR die bleef openstaan)
Gaan we weer wat moet een bassis revisie voorstellen?dat doe de dealer ook niet,dan word het nieuwe of een kompleet gereviseerde.
Gebruikersavatar
Paul-S70R
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 26.09.2006 - 21:52

ppFreddy schreef:Ok, wat ik kan opmaken is dus: als ik het vermoeden heb dat mijn turbo voor problemen zorgt: gewoon laten reviseren/reinigen + reiniging in-en uitlaattraject van de motor?
Mijn 2.0D durft op bepaalde toerentallen nogal eens inhouden, en komt er soms maar moeizaam in (geen kracht onder de 2000 rpm en dan plots een schop in de kont) Hiervoor laat ik dus best een soort van basis revisie doen dan? (heeft intussen 165k km gelopen, waarvan een heel stuk met kapotte EGR die bleef openstaan)
Ik denk dat het variabele gedeelte van jou turbo vast zit.
Vervangen van de turbo is de enige (goede) mogelijkheid.
Het variabele gedeelte zorgt er juist voor dat het turbogat weg is en de druk geleidelijk opgebouwd wordt.
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005
S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006
Passat Variant TDI Highline 1999
Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998
Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999
BMW 520i exe leder 1993
Fiat Marea 2.4tds 125 1999
Opel Vectra 2.0 aut 1995
Opel Astra GSI 16v 1993
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

s3wage schreef:
volvo c70 t5 schreef:
s3wage schreef:Dan word het 5w40 maar wel raar dat kroon mij via mijn kenteken 0w40 adviseerd ?

En die denso iridium t5 en R bougies die vraag ik wel bij european tuning.
Je mag er best 0w40 in doen,maar in de zomer ja word het dun kans dat je turbo het ga gebruiken.
Is dat goed of slecht voor je turbo ?
Weet niet alleen vaak bijvullen denk ik zo.echt waar 5w40 is het best,je moet ook naar je km stand kijken hé.
Gebruikersavatar
Paul-S70R
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 26.09.2006 - 21:52

Helemaal waar!
Als je turbo er al een heel leven op heeft zitten zal ie ook wel de nodige speling hebben op de lagers. Als je dan met erg dunne olie gaat werken kan dat voor lekkage zorgen. Het is overigens niet slecht voor je turbo!
Hoe dunner des te beter zeggen wij.
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005
S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006
Passat Variant TDI Highline 1999
Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998
Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999
BMW 520i exe leder 1993
Fiat Marea 2.4tds 125 1999
Opel Vectra 2.0 aut 1995
Opel Astra GSI 16v 1993
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

Paul-S70R schreef:Helemaal waar!
Als je turbo er al een heel leven op heeft zitten zal ie ook wel de nodige speling hebben op de lagers. Als je dan met erg dunne olie gaat werken kan dat voor lekkage zorgen. Het is overigens niet slecht voor je turbo!
Hoe dunner des te beter zeggen wij.
Alleen als je voor het stoplicht sta is het wel leuk,die blauwe walm :D :lol:
Gebruikersavatar
Paul-S70R
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 26.09.2006 - 21:52

Je turbo is dan wel al naar de kl... :shock:
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005
S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006
Passat Variant TDI Highline 1999
Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998
Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999
BMW 520i exe leder 1993
Fiat Marea 2.4tds 125 1999
Opel Vectra 2.0 aut 1995
Opel Astra GSI 16v 1993
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

Ja dan gebruik die olie,met te dunne olie heb je het ook denk ik zo.
Gebruikersavatar
Paul-S70R
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 26.09.2006 - 21:52

Een turbo hoort niet blauw te roken.
Hij is dan gewoon versleten.
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005
S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006
Passat Variant TDI Highline 1999
Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998
Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999
BMW 520i exe leder 1993
Fiat Marea 2.4tds 125 1999
Opel Vectra 2.0 aut 1995
Opel Astra GSI 16v 1993
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

Paul-S70R schreef:Een turbo hoort niet blauw te roken.
Hij is dan gewoon versleten.
Is zeker zo.
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

@ volvo c70 t5

Jij zegt dat 0w40 te dun is voor een T5.
De 0 zegt voornamelijk iets over de koude toestand.

Mag de T5 niet makkelijker starten in de winteltijd? :)
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

steven460 schreef:@ volvo c70 t5

Jij zegt dat 0w40 te dun is voor een T5.
De 0 zegt voornamelijk iets over de koude toestand.

Mag de T5 niet makkelijker starten in de winteltijd? :)
Klop,maar word wel dunner als die warm is.
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

Op 5w40 start die net zo goed,5w40 is tot min 15 0w40 is tot min 20.hoe koud word het nou in NL ja laaste tijd is het even koud.
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Paul-S70R schreef:Helemaal waar!
Als je turbo er al een heel leven op heeft zitten zal ie ook wel de nodige speling hebben op de lagers. Als je dan met erg dunne olie gaat werken kan dat voor lekkage zorgen. Het is overigens niet slecht voor je turbo!
Hoe dunner des te beter zeggen wij.
Kunnen er geen nieuwe lagers in dan ?
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Gebruikersavatar
Paul-S70R
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 26.09.2006 - 21:52

De variabele turbo is niet goed te reviseren, helaas.
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005
S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006
Passat Variant TDI Highline 1999
Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998
Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999
BMW 520i exe leder 1993
Fiat Marea 2.4tds 125 1999
Opel Vectra 2.0 aut 1995
Opel Astra GSI 16v 1993
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

Paul-S70R schreef:De variabele turbo is niet goed te reviseren, helaas.
Zou wel is willen weten water vervangen word bij een complete turbo revisie.
Gebruikersavatar
Paul-S70R
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 26.09.2006 - 21:52

Dat hangt af van wat er kapot is.
Bij de basisrevisie vervangen we alleen de lagers.
Verder kunnen we alles vervangen als het defect is.
In alle gevallen wordt de turbo gebalanceerd.
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005
S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006
Passat Variant TDI Highline 1999
Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998
Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999
BMW 520i exe leder 1993
Fiat Marea 2.4tds 125 1999
Opel Vectra 2.0 aut 1995
Opel Astra GSI 16v 1993
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”