Volvo V70 met lpg

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
Gercyn
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 06.02.2008 - 16:32
Locatie: Soesterberg

Hallo geachte Forum leden. Ik ben nieuw hier op dit forum, ben wel forumlid van S&V 40 en heb daar ook mijn vraag gesteld. Misschien dat hier de zelfde mensen rondhuppelen maar vraag het toch maar een keer.
Ik wil graag een V70 kopen met LPG G3, maar een verkoper in Zeist vertelde mij dat een Volvo op lpg geen geweldig succes is. Toch lees ik van Volvo`s met een respectabele km. stand op lpg. Er zijn ook trouwens weinig dealers met dit soort Volvo`s. Tot welke km. stand kan ik gaan om met een gerust hart een Volvo te kopen en is het waar van Volvo op lpg geen succes?
Gebruikersavatar
Gideon_XC90
5th Gear member
Berichten: 2081
Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
Locatie: Berghem

Hoezo geen succes?


En mijn fabrieks Bifuel dan??????":D


nu reed 172dK, maar enkele tonnen heb ik hier ook al voorbij zien komen, zelf met achteraf inbouw.
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Alleen stellen dat Volvo's op LPG geen geweldig succes zijn, is iets te kort door de bocht. Hier kan je op het forum een hoop over vinden (zoekfunctie even gebruiken). Mogelijk bedoelde de verkoper (dealer?) het volgende:

-Huidige generatie nieuwe Volvo's (grofweg na 2004) wordt vanuit Volvo afgeraden om op LPG te zetten (mu van de laatste nog geleverde Bifuel modellen, maar vanwege belastingmaatregelen is de verkoop daarvan dusdanig afgenomen en productie ervan niet winstgevend genoeg).
-Veel geproduceerde Volvo's vanaf grofweg 2000 hebben vaste klepstoters ipv hydraulische. Voor het onderhoud betekend dit dat regelmatig voor deze modellen de klepspeling (compressie) moet worden gecontroleerd. Je kan hier een hoop over vinden in dit forum, met foto's om motoren te herkennen.

Zelf ben ik een tevreden (bifuel) rijder. Goed onderhoud is een vereiste, zowel van de auto als de LPG instalatie. Het beste is (als je zelf geen kennis van zaken hebt) om een goede Volvo garage te zoeken (mogelijk een dealer?) en een goede LPG instalateur/ onderhoudsbedrijf welke specifiek je LPG instalatie kent. Dat kost je dus naar verhouding iets meer tijd. Resultaat is dan wel een auto die betrouwbaar blijft. Vaak is achtergebleven onderhoud aan de LPG instalatie een reden voor problemen, en dat is jammer en onnodig. Zelf doen kan als je handig bent, maar werken aan een auto moet veilig gebeuren en is niet altijd simpel. Lees de topic's van AlexV70 is met zeer interessante informatie.

Ook ik heb gemerkt dat veel dealers niet staat te springen (uitzonderingen daargelaten!!!) om een LPG Volvo te onderhouden. Voornamelijk denk ik omdat het aantal afneemt (er worden er nog maar zeer weinig op de markt gebracht) en dus zijn de investeringen in apparatuur en bijscholen personeel hoog (blijft achterwege?). Kwestie dus dat er een kosten/baten plaatje (iedere dealer/specialist voor zich) gemaakt wordt.

Ik blijf het zeggen: ik vind het echt jammer dat Volvo geen LPG bi-fuels meer maakt of ondersteundende onderdelen (lees: echt geschikte) voor LPG inbouw. LPG rijdt als benzine, is een relatief schone brandstof en hoge kilometerstanden zijn goed mogelijk. Diesels worden ook steeds schoner, maar ook die hebben specifieke problemen.

Neem van mij aan: als een auto veel heeft gereden moet je meer onderhoud incalculeren. Soms heb je geluk, dan weer wat pech qua onderhoudskosten. Een auto bestaat overigens meer dan uit een motor. Overige kosten kunnen ook flink oplopen qua onderhoud bij hogere kilometerstanden!

Succes, en kies voor zo'n fijne Volvo. Benzine, LPG of Diesel...
V40
Gercyn
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 06.02.2008 - 16:32
Locatie: Soesterberg

Bedankt voor de reactie`s. Ik ga voor een Volvo op lpg. Nu maar zoeken naar een hopelijk goeie met een duidelijke onderhouds historie.
Gast

Als ik weer een V70 op LPG wilde kopen, dan wist ik het wel.
Ik ging voor een BiFuel, zijn zat mooie te koop. Tja ik heb er ook één. :P
Zijn meestal iets duurder als een LPG achteraf inbouw. Maar alles is dan ook goed en mooi ingebouwd.
En een + is dat er standaard niveauregeling op zit.

Succes
Gercyn
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 06.02.2008 - 16:32
Locatie: Soesterberg

Geef mij eens een tip waar ik een Bifuel kan kopen, desnoods via een pb tje.
Ik ben internet aan het afschuimen maar zie er heel weinig.
Gebruikersavatar
Gideon_XC90
5th Gear member
Berichten: 2081
Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
Locatie: Berghem

Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Nog een voordeel van bi-fuel in tegenstelling tot achteraf LPG inbouw, is dat je met verzekeren geen extra premie hoeft te betalen omdat bi-fuel al in de catalogusprijs van je auto zit. Als LPG later is ingebouwd moet je dit vaak extra verzekeren.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”