Volvo kiest voor Garmin

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Hallo ik heb vorige week mijn andere s60 opgehaald en heb er een Garmin 760 in laten bouwen en moet zeggen dat het een super alternatief voor de RTI.
Hij is tevens ook een BT carkit, je kan je mp3 bestanden op een SD kaartje zetten en afspelen over je radio, geeft duidelijke weergave en schitterd niet in de voorruit ben er zelf heel tevreden over. Eerlijk is eerlijk een RTI is mooier maar dit is weer veel mooier dan z'n zuignap.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
tjompe

Kun je er eens een foto van plaatsen ?
Kwestie van de andere gebruikers ook mee te laten genieten... :8:
Gebruikersavatar
kmser
4th Gear member
Berichten: 776
Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
Locatie: de westhoek

Die garmin lijkt me een slechte oplossing. Als ik er een aftermarket GPS zou inbouwen, zou ik een beter toestel nemen, met nuttige functies (wat is het nut van mp3 als de box op niets trekt). Momenteel heb een een Sony navu 92T, met een gel zuignap die je zogezegd op je dashord kan vastmaken. Voor een V50 concreet betekend dit dat het net achter de blazer voor de voorruit moet plaatsen, want anders gaat ie vliegen in de bochten. Je kan er dan ook niet vlot aan, maar dit is toch niet de bedoeling. Alle aanpassingen gebeuren vlot en automatisch, zoals ingesteld. Wat ik niet geloof is dat die GPSen vlot werken. Ik gebruik het wel alleen voor lange afstanden, maar het duurt toch zeer lang vind ik (trager dan de ingebouwde gps professional in onze bmw). Het is wel een grote vooruitgang tov mijn oude tomtom 700 die een kwartier nodig had om signaal te vinden en dit niet alleen in stad (deze gps is gestolen, maar dan had ik eidelijk de reden om een andere te kopen). De nieuwe tomtoms zijn gelukkig al een pak beter, maar door de brol die ik er gekocht heb in 2005 moet ik er toch niet meer van weten.
De RTI heeft wel nog zijn charme.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

ik heb verschillende tomtoms een losse gps met handheld PC en een tomtom 300!! maar binnen een aantal seconden hebben wij contact. (als je ergens vreemd bent (buitenland) duurt het iets langer maar een kwartier nee echt niet. Ik denk dat je een externe antenne had moeten hebben, want in sommige ruiten zit een laag die het signaal afschermt. Dus daar ligt het niet aan. Verder is me inderdaad opgevallen dat sommige navigators wel heel lang rekenen. Ik moet zeggen dat na even wennen de ingebouwde volvo navigator niet slecht werkt. Maar de oude tomtom op mijn IPAQ (handheld PC) vond ik fijner. Namelijk meer mogelijkheden wat dat betreft is tomtom erop achteruit gegaan.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
tuftuf
4th Gear member
Berichten: 501
Lid geworden op: 31.12.2006 - 14:11
Locatie: Norr om Stockholm, i en skog

Ik heb net als s60magic een Garmin 760 laten inbouwen bij de Volvo dealer in mijn XC70. Prima toestel en 100% tevreden.
mterlaak
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 20.11.2007 - 15:30

Ik ben in mijn V70 ook in het bezit van een Garmin 760. gebruik hem alleen voor de navigatie alle andere toeters en bellen zijn overbodig. bellen doe ik via de volvo bluetooth. Ik heb de navigatie laten plaatsen op het rechter luchtrooster, wil namelijk geen storende GPS voor de voorruit. Nadeel van de Garmin zou kunnen zijn dat de fix op de sattelieten lang kan duren. Mijn ervaring is dat als je stilstaat de fix zo gepiept is, maar als je rijd wil het soms wel even duren. Foto's heb ik al in andere threads geplaatst
Gebruikersavatar
RonaldS
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 26.07.2005 - 10:09

Hier vind je foto's van de inbouw in mijn S80. Prima beeld en super snelle fix, zowel stilstaand als rijdend. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
2008 V50 1.6D Edition I
2004 S80 D5 Kinetic Ash Gold
2000 V70 2.4 170 pk Venetian Red Exclusive
2001 V40 1.9D 102 pk Titanium Grey Navigator
Gebruikersavatar
Starflam
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25.03.2008 - 15:33
Locatie: Brugge

Daarnet even naar de Volvo-dealer geweest en blijkbaar wordt de montage bij het inbouwen van de Garmin 760 in een S60 extra aangerekend. Enkel voor de C30/S40/V50 is de prijs all-in (645 €). :roll:
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Heb hem laten inbouwen bij mijn S60 (596 euro) inclusief montage.
Furness car Zwolle
Starflam schreef:Daarnet even naar de Volvo-dealer geweest en blijkbaar wordt de montage bij het inbouwen van de Garmin 760 in een S60 extra aangerekend. Enkel voor de C30/S40/V50 is de prijs all-in (645 €). :roll:
Gebruikersavatar
Starflam
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25.03.2008 - 15:33
Locatie: Brugge

Blijkbaar is er dus een verschil tussen de Nederlandse dealers en de Belgische. Spijtig dat Zwolle niet echt bij de deur ligt... :D
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Kreeg van de dealer een mailtje als je een Garmin 760 hebt, moet je even opletten als je een type nr hebt onder de 17M005819 dan krijg je een nieuwe. Deze heeft last van een telange opstarttijd.
Heb zelf ook een onder dit nr tot mijn spijt, maar merk er niet veel van toch maar om ruilen. Dus pas op als deze types straks op de zwartemarkt komen.
Starflam schreef:Blijkbaar is er dus een verschil tussen de Nederlandse dealers en de Belgische. Spijtig dat Zwolle niet echt bij de deur ligt... :D
Gebruikersavatar
nandelll
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:42
Locatie: Midden Nederland

Beste s60magic,

Ik begrijp het niet helemaal...

Ik ben reeds in bezit van een Garmin 760 en heb voor mijn onlangs bestelde nieuwe V50 ook meteen de Garmin houder voor op het dashboard meebesteld. Enkel de houder, dus zonder het navigatie apparaat zelf.

Het nummer van mijn Garmin 760 is 17B059xxx. Heb ik daarmee een 'verkeerd' type? En wat is het probleem met de verkeerde Garmin's. Starten ze alleen langzamer op of past het apparaat dan niet op de houder?
V50 1.6D MY2009, Edition II, Matt Gold, Spartacus 17";, Off black leder, Nordic oak, diverse accesoires
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Ze starten alleen langzamer op. Ik heb namelijk een 17m0035xx en ik krijg een nieuwe van de dealer. Heb er zelf geen problemen mee en vind het opstarten nog wel meevallen. Toch maar even omruilen.
nandelll schreef:Beste s60magic,

Ik begrijp het niet helemaal...

Ik ben reeds in bezit van een Garmin 760 en heb voor mijn onlangs bestelde nieuwe V50 ook meteen de Garmin houder voor op het dashboard meebesteld. Enkel de houder, dus zonder het navigatie apparaat zelf.

Het nummer van mijn Garmin 760 is 17B059xxx. Heb ik daarmee een 'verkeerd' type? En wat is het probleem met de verkeerde Garmin's. Starten ze alleen langzamer op of past het apparaat dan niet op de houder?
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Vandaag een nieuwe 760 opgehaald hij is inderdaad wel iets sneller maar het scheelt niet veel.
Gebruikersavatar
denivan
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 20.11.2007 - 15:25
Locatie: Antwerpen

Mijn collega heeft net z'n V50 met ingebouwe garmin nuvi 760 opgehaald en was toch wat teleurgesteld. De inbouw lijkt niet 100% correct gedaan, waardoor het scherm niet echt waterpas staat.

Maar de echte teleurstelling was dat je de instructies alleen maar via de speakers kan laten horen als je de FM transmitter gebruikt (de nuvi is dus niet direct aangekoppeld aan het audiosysteem). Kan iemand bevestigen dat dit zo hoort en dat je dus niet tegelijk naar radio en naar gps instructies kan luisteren via het audiosysteem ?

Als dit zo is, dan lijkt de garmin toch echt veel geld voor wat het maar is en dan dient heel die inbouw enkel maar zodat je hem gemakkelijk kan opladen zonder losse snoeren. Ik heb zelf een RTI met harde schijf, deze werkt super snel, is heel duidelijk qua aanduidingen, en is makkelijk te bedienen aan het stuur. Het is wel iets duurder, maar ik kies volgende keer toch weer voor 'echte' volvo navigatie denk ik.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Zo'n FM transmitter mag in Nederland wel verkocht, maar zeker niet gebruikt worden. Als er geen andere verbinding is met je radio, lijkt het me de bedoeling dat je de speaker van de Nuvi gebruikt.
Magnum
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 16.12.2007 - 11:07

Ik vind het allemaal prima hoor dat Volvo en Garmin de handen ineengesloten hebben, maar bij mij doet hij het niet! Heb een Garmin Nüvi 250W, deed het in mijn golf altijd prima, maar sinds ik mijn s40 heb doet hij het niet meer! Dan wordt er gesproken over gelaagde ruit en dat hij het daarom niet meer doet, mooi verhaal, maar gaat er bij mij niet in. Iemand tips voor een goed portable navigatie systeem wat wel werkt???
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

ik denk toch dat het waar is. ik heb ook een losse navigator en bij sommige auto's doet hij het slecht of niet. dat zit hem ook in de gevoeligheid van van ontvanger. mijn nieuwe bluetooth onvanger doet het weer beter dan de oude tomtom met sirf ii ipv de sirf iii. gewoon een losse antenne kopen.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Magnum schreef:Ik vind het allemaal prima hoor dat Volvo en Garmin de handen ineengesloten hebben, maar bij mij doet hij het niet! Heb een Garmin Nüvi 250W, deed het in mijn golf altijd prima, maar sinds ik mijn s40 heb doet hij het niet meer! Dan wordt er gesproken over gelaagde ruit en dat hij het daarom niet meer doet, mooi verhaal, maar gaat er bij mij niet in. Iemand tips voor een goed portable navigatie systeem wat wel werkt???
Bij vele zonnewerende of getinte ruiten bevat het glas in zeker percentage metaaldeeltjes. Hierdoor hebben GPSsen in de auto problemen met de ontvangst. Soms ontvangen ze genoeg signaal langs de zijruitjes,...
Dus het heeft niks met het toestel te maken maar echt met de ruit!

WJ

tip: koop een externe antenne en zet die dan ook buiten de wagen, .. het zal wel werken!
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

Is zo'n swirf III-GPSontvanger (o.i.d.) in de auto voldoende bij een warmtewerende voorruit?
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”