Lekker cruisen rond de 130km/u en dan 'opgejaagd' worden door Johnny met het Golfje of Audi'tje en zijn batterij flitslampen.
Even gas inhouden en dan gewoon blazen met die handel tot Johnny een wanhopig stipje in de spiegel wordt. Dan weer netjes rechts rijden en even vriendelijk naar Johnny glimlachen als hij uiteindelijk langszij komt gejakkerd...
Het is gewoon weten dat de power er steeds is wanneer je de schuif open trekt.
Turbogevoel
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Turbo gevoel is het heerlijke geluid bij het overschakelen wat je dumpvalve maakt, of het geluid van het opspoelen van de turbo
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Turbo gevoel; op een 80 km weg achter iemand rijden die helaas maar 65 rijdt. Dan de automaat vast in zn 3 forceren en er dan dankzij de kickdown in z'n 2, met volledige turbodruk, voorbij te suizen.
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
- velwim
- 4th Gear member
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 14:40
- Locatie: Zwolle
Vanmiddag het ultieme gevoel weer meegemaakt. Op de Franse A8 van Nice naar Monaco. Aan het einde van de 90 km zone bergop (6 % als ik mij niet vergis) gewoon alles voorbij incl. dikke Duitsers. Kwestie van gasgeven en niet meer hoeven schakelen. Een T5 zal het nog wel sneller doen, maar de lowpresure turbo van mijn 2.5 T trekt al als een lier vanaf 1600 tpm. Echt vergelijkbaar met de oude D5.
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 12:04
- Locatie: lommel,belgie
toen ik de auto pas had,was 't idd wel lachen ja:
bij het stoplicht staan met je 855 en dan een petje naast je,
groen,klein beetje gas en bij blijven en dan eens opzij kijken zo van
"was dat het?"(het gezicht links/rechts van je al redelijk rood aangelopen)
en dan blijven kijken en volgas geven.die verbaasde blik geweldig)
zoiets van"dat kan helemaal niet met een volvo station" :shock:
auto helaas nu te bekend in de buurt,de meesten beginnen er niet
meer aan(als het nog gebeurt dan meestal snel afgelopen,zodra ze het
pssjjjj-geluid horen zoiets van shiipps een turbo) :evil:
bij het stoplicht staan met je 855 en dan een petje naast je,
groen,klein beetje gas en bij blijven en dan eens opzij kijken zo van
"was dat het?"(het gezicht links/rechts van je al redelijk rood aangelopen)
en dan blijven kijken en volgas geven.die verbaasde blik geweldig)
zoiets van"dat kan helemaal niet met een volvo station" :shock:
auto helaas nu te bekend in de buurt,de meesten beginnen er niet
meer aan(als het nog gebeurt dan meestal snel afgelopen,zodra ze het
pssjjjj-geluid horen zoiets van shiipps een turbo) :evil:
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Geen grip op nat wegdek als de turbo in komt!
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
Turbogevoel: een stukje achter een Ferrari 360 Modena aan scheuren op de A2 vanmiddag. Volgens mij was die knap verbaasd van hoe goed ik hem bijhield. Waren wel telkens maar kleine stukjes (te druk) en hij schakelde maar 1 versnelling terug, anders was dat vast niet gelukt.
Heel eventjes de 180 aangetikt, maar moest helaas daarna de afslag hebben... Toch blijven zulke dingen leuk! Dan vraag je je toch af wat die Ferrari-man (of vrouw) denkt: "een Volvo???"
Heel eventjes de 180 aangetikt, maar moest helaas daarna de afslag hebben... Toch blijven zulke dingen leuk! Dan vraag je je toch af wat die Ferrari-man (of vrouw) denkt: "een Volvo???"
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Gewoon weten dat vanaf praktisch ieder toerental de power er gewoon is. En in combo met de automaat niet meer na hoeven denken over het schakelen...(en damn wat is al dat roeren en trappellen en nadenken en bak met werk als je dat niet meer gewent bent...)
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Voor mij is het turbo gevoel het Lange wachten op de druk en dan in eens in je stoel gedrukt worden. En moet wel zeggen dan het geluid van je turbo ook zeker mee weegt in de beleving .
http://www.youtube.com/watch?v=dszWl3IG ... annel_page
http://www.youtube.com/watch?v=JKSF5M6A ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=dszWl3IG ... annel_page
http://www.youtube.com/watch?v=JKSF5M6A ... re=channel
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Yup en nog een hele berg meer goody'sTweety106 schreef:Mooie filmpjes !! Supermooie auto ! Heb je dr Dump Valve opgebouwd ?
zie me site
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
- Henriëtte
- 7th Gear member
- Berichten: 5831
- Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57
Dumpvalve forge RVS dumpvalve ... Ik zie t nu. Ik meende het al te horen.
:thumbleft: supergeluidje zo !
Je site ziet dr goed uit !
(Ik persoonlijk vindt het zonde van zo n mooie auto om daar een rolkooi in te gaan bouwen).
:thumbleft: supergeluidje zo !
Je site ziet dr goed uit !
(Ik persoonlijk vindt het zonde van zo n mooie auto om daar een rolkooi in te gaan bouwen).
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
OfftopicTweety106 schreef:Dumpvalve forge RVS dumpvalve ... Ik zie t nu. Ik meende het al te horen.
:thumbleft: supergeluidje zo !
Je site ziet dr goed uit !
(Ik persoonlijk vindt het zonde van zo n mooie auto om daar een rolkooi in te gaan bouwen).
Het wordt zo'n idee met compleet maatwerk interieur er om heen gemaakt van leer en alcantara. Maar dat is de complete achterbank weg.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
- Henriëtte
- 7th Gear member
- Berichten: 5831
- Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57
Offtopic
Sorry, ik blijf het zonde vinden van zo n mooie auto. Ik ken mensen die het bij een Peugeot 106 (o.a de rallye) hebben gedaan, die gaan dr ook het circuit mee op enzo. Die hebben de auto dan "aangepast" om ermee op circuit s te rijden. Deze afwerking op de foto ziet dr in ieder geval wel stukken beter uit dan bij die 106 jes.
Sorry, ik blijf het zonde vinden van zo n mooie auto. Ik ken mensen die het bij een Peugeot 106 (o.a de rallye) hebben gedaan, die gaan dr ook het circuit mee op enzo. Die hebben de auto dan "aangepast" om ermee op circuit s te rijden. Deze afwerking op de foto ziet dr in ieder geval wel stukken beter uit dan bij die 106 jes.
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Als de afwerking niet mooi zo kunnen worden zou ik het echt niet willen.Tweety106 schreef:Offtopic
Sorry, ik blijf het zonde vinden van zo n mooie auto. Ik ken mensen die het bij een Peugeot 106 (o.a de rallye) hebben gedaan, die gaan dr ook het circuit mee op enzo. Die hebben de auto dan "aangepast" om ermee op circuit s te rijden. Deze afwerking op de foto ziet dr in ieder geval wel stukken beter uit dan bij die 106 jes.
Maar goed bij porsches kan het ook dus dan laat ik het ook doen. En tegelijk wordt alles dan ook aangepast van binnen. en Ja ik ga er ook mee over cicuit knallen.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
- AlbertS80
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 21:54
- Locatie: Barneveld
Mijn turbogevoel: op een 80KM-weg iemand die 60 rijdt, en waar je al een poosje door tegenliggers gedwongen achter rijdt, absurd snel inhalen zonder eigenlijk veel gas te geven.
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 08.12.2008 - 23:42
- Locatie: Apeldoorn
- AlbertS80
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 21:54
- Locatie: Barneveld
Tja... een T5R!RampantBunny schreef:Terugschakelen op 3500 toeren komen en gas geven het geluid en het hard is je stoel gedrukt worden blijft priceless (in mijn 850 dan, niet mijn c30 1.6d-tje )
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Mijn turbo gevoel is met 180 invoegen op de snelweg.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.