Turbogevoel

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Gebruikersavatar
Frederick
4th Gear member
Berichten: 524
Lid geworden op: 07.03.2008 - 10:25

Lekker cruisen rond de 130km/u en dan 'opgejaagd' worden door Johnny met het Golfje of Audi'tje en zijn batterij flitslampen.
Even gas inhouden en dan gewoon blazen met die handel tot Johnny een wanhopig stipje in de spiegel wordt. Dan weer netjes rechts rijden en even vriendelijk naar Johnny glimlachen als hij uiteindelijk langszij komt gejakkerd...

Het is gewoon weten dat de power er steeds is wanneer je de schuif open trekt.
Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Turbo gevoel is het heerlijke geluid bij het overschakelen wat je dumpvalve maakt, of het geluid van het opspoelen van de turbo
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

Turbo gevoel; op een 80 km weg achter iemand rijden die helaas maar 65 rijdt. Dan de automaat vast in zn 3 forceren en er dan dankzij de kickdown in z'n 2, met volledige turbodruk, voorbij te suizen.
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Gebruikersavatar
velwim
4th Gear member
Berichten: 623
Lid geworden op: 01.07.2008 - 14:40
Locatie: Zwolle

Vanmiddag het ultieme gevoel weer meegemaakt. Op de Franse A8 van Nice naar Monaco. Aan het einde van de 90 km zone bergop (6 % als ik mij niet vergis) gewoon alles voorbij incl. dikke Duitsers. Kwestie van gasgeven en niet meer hoeven schakelen. Een T5 zal het nog wel sneller doen, maar de lowpresure turbo van mijn 2.5 T trekt al als een lier vanaf 1600 tpm. Echt vergelijkbaar met de oude D5. :D
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
walter leever
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 28.12.2008 - 12:04
Locatie: lommel,belgie

toen ik de auto pas had,was 't idd wel lachen ja:

bij het stoplicht staan met je 855 en dan een petje naast je,

groen,klein beetje gas en bij blijven en dan eens opzij kijken zo van

"was dat het?"(het gezicht links/rechts van je al redelijk rood aangelopen)

en dan blijven kijken en volgas geven.die verbaasde blik geweldig)

zoiets van"dat kan helemaal niet met een volvo station" :shock:

auto helaas nu te bekend in de buurt,de meesten beginnen er niet

meer aan(als het nog gebeurt dan meestal snel afgelopen,zodra ze het

pssjjjj-geluid horen zoiets van shiipps een turbo) :evil:
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Geen grip op nat wegdek als de turbo in komt!
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Sorcerer
2nd Gear member
Berichten: 242
Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32

Turbogevoel: een stukje achter een Ferrari 360 Modena aan scheuren op de A2 vanmiddag. Volgens mij was die knap verbaasd van hoe goed ik hem bijhield. Waren wel telkens maar kleine stukjes (te druk) en hij schakelde maar 1 versnelling terug, anders was dat vast niet gelukt.

Heel eventjes de 180 aangetikt, maar moest helaas daarna de afslag hebben... Toch blijven zulke dingen leuk! Dan vraag je je toch af wat die Ferrari-man (of vrouw) denkt: "een Volvo???" :D
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Gewoon weten dat vanaf praktisch ieder toerental de power er gewoon is. En in combo met de automaat niet meer na hoeven denken over het schakelen...(en damn wat is al dat roeren en trappellen en nadenken en bak met werk als je dat niet meer gewent bent...)
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Voor mij is het turbo gevoel het Lange wachten op de druk en dan in eens in je stoel gedrukt worden. En moet wel zeggen dan het geluid van je turbo ook zeker mee weegt in de beleving .

http://www.youtube.com/watch?v=dszWl3IG ... annel_page

http://www.youtube.com/watch?v=JKSF5M6A ... re=channel
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henriëtte
7th Gear member
Berichten: 5831
Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57

Mooie filmpjes !! Supermooie auto ! Heb je dr Dump Valve opgebouwd ?
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Tweety106 schreef:Mooie filmpjes !! Supermooie auto ! Heb je dr Dump Valve opgebouwd ?
Yup en nog een hele berg meer goody's
zie me site
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henriëtte
7th Gear member
Berichten: 5831
Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57

Dumpvalve forge RVS dumpvalve ... Ik zie t nu. Ik meende het al te horen.
:thumbleft: supergeluidje zo !
Je site ziet dr goed uit !
(Ik persoonlijk vindt het zonde van zo n mooie auto om daar een rolkooi in te gaan bouwen).
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Tweety106 schreef:Dumpvalve forge RVS dumpvalve ... Ik zie t nu. Ik meende het al te horen.
:thumbleft: supergeluidje zo !
Je site ziet dr goed uit !
(Ik persoonlijk vindt het zonde van zo n mooie auto om daar een rolkooi in te gaan bouwen).
Offtopic
Het wordt zo'n idee met compleet maatwerk interieur er om heen gemaakt van leer en alcantara. Maar dat is de complete achterbank weg.
Afbeelding
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henriëtte
7th Gear member
Berichten: 5831
Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57

Offtopic
Sorry, ik blijf het zonde vinden van zo n mooie auto. Ik ken mensen die het bij een Peugeot 106 (o.a de rallye) hebben gedaan, die gaan dr ook het circuit mee op enzo. Die hebben de auto dan "aangepast" om ermee op circuit s te rijden. Deze afwerking op de foto ziet dr in ieder geval wel stukken beter uit dan bij die 106 jes.
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Tweety106 schreef:Offtopic
Sorry, ik blijf het zonde vinden van zo n mooie auto. Ik ken mensen die het bij een Peugeot 106 (o.a de rallye) hebben gedaan, die gaan dr ook het circuit mee op enzo. Die hebben de auto dan "aangepast" om ermee op circuit s te rijden. Deze afwerking op de foto ziet dr in ieder geval wel stukken beter uit dan bij die 106 jes.
Als de afwerking niet mooi zo kunnen worden zou ik het echt niet willen.
Maar goed bij porsches kan het ook dus dan laat ik het ook doen. En tegelijk wordt alles dan ook aangepast van binnen. en Ja ik ga er ook mee over cicuit knallen. :lol:
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
eddy3
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Wagen is knap uitgevoerd,ideaal voor op circuit,zeker met die racestoelen der in!
Grtn Eddy
Gebruikersavatar
AlbertS80
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 04.03.2006 - 21:54
Locatie: Barneveld

Mijn turbogevoel: op een 80KM-weg iemand die 60 rijdt, en waar je al een poosje door tegenliggers gedwongen achter rijdt, absurd snel inhalen zonder eigenlijk veel gas te geven.
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
RampantBunny
3rd Gear member
Berichten: 452
Lid geworden op: 08.12.2008 - 23:42
Locatie: Apeldoorn

Terugschakelen op 3500 toeren komen en gas geven :D het geluid en het hard is je stoel gedrukt worden blijft priceless (in mijn 850 dan, niet mijn c30 1.6d-tje :P)
Afbeelding
Opel Agila max cool
C30 04-08, 1.6D Kinetic
C30, 11-08, 1.6D R-Design momentum audioline, Zaurak Diamond Cut
850 T-5R, zwart, 337hp / 524Nm

Afbeelding
Gebruikersavatar
AlbertS80
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 04.03.2006 - 21:54
Locatie: Barneveld

RampantBunny schreef:Terugschakelen op 3500 toeren komen en gas geven :D het geluid en het hard is je stoel gedrukt worden blijft priceless (in mijn 850 dan, niet mijn c30 1.6d-tje :P)
Tja... een T5R!
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Mijn turbo gevoel is met 180 invoegen op de snelweg.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”