Hallo allen,
Ik heb sinds 5 weken een V50 2.0D base, inmiddels 7000 km gereden met een gemiddelde snelheid van 62 km/hr en een gem. verbruik 6,6 ltr/100km.
Ik ben erg tevreden, en heb nog geen "kinderziektes" gehad. De topsnelheid op de duitse autobahn heeft me wel verbaasd.
218-220 op de teller, en 213-215 op de TOMTOM navigator, niet slecht dus.
Er is 1 ding wat ik echt minder vindt en dat is de aandrijflijn, lawaai, klappen en bonken bij wat meer vermogen en slippende wielen.
Mijn 14 jaar oude 945 GL (B230FB) heeft dat beter voor elkaar (achterwielaandrijving).
Eric
de eerste 7000 km
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 11:51
Mijn V50 2.0D komt in week 28.
Ik hoop dat ik er net als jij geen 'kinderziektes' in heb.
Die TomTom van jou, is dat PDA of TomTom Go. En waar en hoe heb jij die in de auto gemonteerd. En wat zijn jouw ervaringen hiermee. Ik zie dat jij dezelfde kilometers draait als ik, dus moet je ondertussen wel alle voor- en nadelen ervan weten.
Lars
Ik hoop dat ik er net als jij geen 'kinderziektes' in heb.
Die TomTom van jou, is dat PDA of TomTom Go. En waar en hoe heb jij die in de auto gemonteerd. En wat zijn jouw ervaringen hiermee. Ik zie dat jij dezelfde kilometers draait als ik, dus moet je ondertussen wel alle voor- en nadelen ervan weten.
Lars
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 02.12.2004 - 22:54
- Locatie: Västerbottens län
Ik gebruik TOMTOM navigator 3 op een PALM Tungsten T3, zit met de orginele Palm/TomTom carkit links van het stuur op het raam. Prima plek geen schittering op de display.
De voeding heb ik direct vanaf de zekeringkast getrokken (rechts onder dashboard kastje), gewoon sigarettenplug eraf en monteren op constante stroom.
PS Navigator 5 is verstuurd en onderweg.
Eric
De voeding heb ik direct vanaf de zekeringkast getrokken (rechts onder dashboard kastje), gewoon sigarettenplug eraf en monteren op constante stroom.
PS Navigator 5 is verstuurd en onderweg.
Eric
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
Hi Eric,Bornfree schreef:Hallo allen,
Er is 1 ding wat ik echt minder vindt en dat is de aandrijflijn, lawaai, klappen en bonken bij wat meer vermogen en slippende wielen.
Eric
Sinds de laatste software update die ik kreeg op 1 juni heb ik veel minder last van klappen en bonken in de aandrijflijn en grijpt DSTC eerder in.
Cheers,
Gnd
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
Mijn V50 2.0d is nu bijna 6 maanden oud en zit ook bijna aan de 20.000 KM. Ik peil de olie wel, maar ik heb er nog geen druppel bij hoeven te gooien.Bornfree schreef:Ok, dan ga ik daar maar eens even om vragen. Het olie verbruik is me tot op heden ook erg meegevallen. 0,5 ltr op de eerste 7000 km.
Eric
Cheers, GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
- Locatie: Amsterdam
Dat klapperen heb ik ook, zeer irritant. DSTC staat standaard veel te coulant afgesteld.
Topsnelheid is erg netjes, daar ben ik nog niet aan gekomen (maar in Nederland ga ik ook liever niet helemaal voluit ) Sowieso heb ik het idee dat Rica iets niet goed heeft gedaan, topsnelheid lijkt alleen maar lager geworden te zijn. Daar wordt morgen naar gekeken.
Topsnelheid is erg netjes, daar ben ik nog niet aan gekomen (maar in Nederland ga ik ook liever niet helemaal voluit ) Sowieso heb ik het idee dat Rica iets niet goed heeft gedaan, topsnelheid lijkt alleen maar lager geworden te zijn. Daar wordt morgen naar gekeken.