@Ben: begrijp ik jou (en je instructieboekje) goed, dan is het gemiddelde verbruik van 6,9 over de ca. 60.000 km die jij met de auto had gereden, na het tunen in ca. 1000 km gedaald tot 6,5?
Lijkt mij fysiek onmogelijk, dan moet je die laatste 1000km nagenoeg niets verbruikt hebben! Maar de rekenkundige onderbouwing daarvan laat ik graag over aan de cijferfetisjisten.
Afspraak bij Hartog Tuning gemaakt! - het verslag!
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4758
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
- Bjornb
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 26.08.2007 - 00:33
- Locatie: Hoofddorp
Bij deze:
Als je na 1143 km op de 168516 km al 0,4 verschil hebt lijkt mij het bijna onmogelijk.
Dit zou betekenen dat je auto nu (en dit is in mijn ogen een onmogelijke som) dus in 1143 km een verschil heeft van 0,4 over een gemiddelde dat is genomen op bijna 170.000km!
Om dit verschil te creeeren zou je auto dus 146.4 (167418/1143) keer zuiniger zijn gaan rijden. Dit zou dus betekenen dat je nog maar gebruikt: 0.04 liter per 100 km!
Onmogelijk dus, ook al zegt je boekje wat anders...ik denk dat Summum gelijk heeft. Maar ook ik kan een rekenfout gemaakt hebben
P.S. Meeste tuning bedrijven beloven 10% zuiniger. Als jij dus van 6.9 naar 6.5 bent gegaan (indien summum's idee klopt) Zit je al op 75% van die belofte.
Als je na 1143 km op de 168516 km al 0,4 verschil hebt lijkt mij het bijna onmogelijk.
Dit zou betekenen dat je auto nu (en dit is in mijn ogen een onmogelijke som) dus in 1143 km een verschil heeft van 0,4 over een gemiddelde dat is genomen op bijna 170.000km!
Om dit verschil te creeeren zou je auto dus 146.4 (167418/1143) keer zuiniger zijn gaan rijden. Dit zou dus betekenen dat je nog maar gebruikt: 0.04 liter per 100 km!
Onmogelijk dus, ook al zegt je boekje wat anders...ik denk dat Summum gelijk heeft. Maar ook ik kan een rekenfout gemaakt hebben
P.S. Meeste tuning bedrijven beloven 10% zuiniger. Als jij dus van 6.9 naar 6.5 bent gegaan (indien summum's idee klopt) Zit je al op 75% van die belofte.
(2007) V40 ";Desert Wind"; Phase II Europa 1.8 bj. 2000
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40763
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Knap hé
Natuurlijk had ik dat ook wel bedacht maar ik vind het zo leuk als jullie met z'n allen gaan rekenen (en dan hoop ik natuurlijk dat er veel verschillende theoriën naar boven komen.)
Natuurlijk had ik dat ook wel bedacht maar ik vind het zo leuk als jullie met z'n allen gaan rekenen (en dan hoop ik natuurlijk dat er veel verschillende theoriën naar boven komen.)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
@ Ben: tank eens een tank vol V-power van de Shell, dan weet je helemaal niet wat je meemaakt.... nog veel meer souplesse en een zuiniger verbruik... echt de moeite waard... ik haal nu makkelijk 6.0
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40763
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mijn laatste tankbeurt is Ultimate van BP. Dat lijkt me net zoiets.Lambert schreef:@ Ben: tank eens een tank vol V-power van de Shell, dan weet je helemaal niet wat je meemaakt.... nog veel meer souplesse en een zuiniger verbruik... echt de moeite waard... ik haal nu makkelijk 6.0
Ik ga weer meten bij de volgende tankbeurt.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Ben schreef:Mijn laatste tankbeurt is Ultimate van BP. Dat lijkt me net zoiets.Lambert schreef:@ Ben: tank eens een tank vol V-power van de Shell, dan weet je helemaal niet wat je meemaakt.... nog veel meer souplesse en een zuiniger verbruik... echt de moeite waard... ik haal nu makkelijk 6.0
Ik ga weer meten bij de volgende tankbeurt.
idd.
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
dEZE link verwijst naar het tuning topic waarin de vraag gesteld wordt wat de verschillen zijn tussen de D5 163 pk en D5 185pk.
Misschien iets om in deze dit topic mee te nemen.
dEZE link verwijst naar het tuning topic waarin de vraag gesteld wordt wat de verschillen zijn tussen de D5 163 pk en D5 185pk.
Misschien iets om in deze dit topic mee te nemen.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 11551
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
En Ben, hoe zit het me je verbruik? Nog verder naar beneden? Ben erg benieuwd, eens kijken of pa er ook voor de porren isBen schreef:Mijn laatste tankbeurt is Ultimate van BP. Dat lijkt me net zoiets.Lambert schreef:@ Ben: tank eens een tank vol V-power van de Shell, dan weet je helemaal niet wat je meemaakt.... nog veel meer souplesse en een zuiniger verbruik... echt de moeite waard... ik haal nu makkelijk 6.0
Ik ga weer meten bij de volgende tankbeurt.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'08 Mini Clubman Cooper S
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'08 Mini Clubman Cooper S
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
@bEN Niet alleen het verbruik maar ook tevreden over het rijcomfort?....
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
@Ben: als je de vorige vraag beantwoordt, neem je dan ook even het - wat ik noem - "turbogat" op de eerste 2 tot 3 meter mee? Is hij vooral op dát stukje reactiever geworden?
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
@uFO:
bIJ mijn tuning is het turbogat gewoon weg!
De tuning heeft het bereik gelijkmatig gemaakt.
Zal bij Ben ook mogelijk moeten zijn.
bIJ mijn tuning is het turbogat gewoon weg!
De tuning heeft het bereik gelijkmatig gemaakt.
Zal bij Ben ook mogelijk moeten zijn.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40763
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
- verbruik.
Ik ben nog aan het meten.
De eerste tankbeurt gaf 7,3 liter aan. De boordcomputer zegt 6.7
- turbogat.
Ik kan alleen maar zeggen dat de D5 nu een nog lekkerder motor is geworden
Ik ben nog aan het meten.
De eerste tankbeurt gaf 7,3 liter aan. De boordcomputer zegt 6.7
- turbogat.
Ik kan alleen maar zeggen dat de D5 nu een nog lekkerder motor is geworden
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
veel gepraat over verbruik dit en zus, maar hoe werkelijk is die computerwaarde? reken ook het verschil in afwijking van je teller mee, banden druk, tegenwind. ik hou van mijn auto bij wat het verbruik is( www.autoverbruik.nl) ik weet via tomtom wat mijn verschil is van de teller en tomtom, 3 km verschil..... en das niet veel voor een auto van 1994, maar dat heb ik opgelost door een goeie maat banden te laten monteren. ik ga straks ook tunen alleen is het voor mij goedkoper, geen chippie in mijn 440 dus lekker ouderwets draaien en schroeven. bij tuning van motoren kan het voorkomen dat je verbruik beter wordt. niet teveel moeilijk over doen en genieten van het rijden. thx en ik vindt wel leuk te lezen dat er veranderingen plaats vinden na het tunen!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014