Hallo mede Volvo liefhebbers, wat is er toch met die Bi-fuel`s aan de hand ? waarom toch die rare reactie`s?
ik heb zelf een s60 bifuel automaat `02 , gekocht met 162.000km en nu bijna 2ton op de teller. een heerlijke mooie auto maar onderhoud is gewoon XXX want ik durf geen garage meer in met deze auto! iedereen heeft een ander verhaal en slecht ervaring ect terwijl het gewoon een dijk van een auto is, de enig die normaal doet is Aarle in Nuland waar hij gekocht is, maar als ik voor onderhoud iedere keer hun moet raad plegen wat wel en niet mag omdat andere het gewoon niet weten! bij wie kan ik in de omgeving Ede echt terecht met deze auto? Volvo garage s en zgn specialisten, hebben gewoon geen verstand van het systeem en weten niet zo goed hoe of wat.
sorry hoor maar dat is toch belachelijk?! en ik kom dit dus in Volvoforum ook tegen van mede Bifuel rijders, vind het gewoon shit dat er maar een enkeling is die het snapt!
Groet,
Eus
mod-edit: Bi-Feul vervangen door Bi-Fuel
Bi fuel!!! Brrrrrrr
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
er is een monteur in Amerongen bij de volvo dealer die ook in prive tijd onderhoud pleegt in de garage (met toestemming) denk dat hij je prima kan helpen.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
oke kan je wat meer gegevens geven?liquid_force schreef:er is een monteur in Amerongen bij de volvo dealer die ook in prive tijd onderhoud pleegt in de garage (met toestemming) denk dat hij je prima kan helpen.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Je hebt gelijk als je zegt dat er bijna geen Volvo-dealers zijn die goed verstand hebben van BiFuel's.
Door zelf op zoek te gaan weet ik nagenoeg elk probleem wat kan voorkomen. Helaas niet alle.
Volvo-dealers verwijzen naar gasspecialisten en omgekeerd, helaas zitten wij daar tussen.
Terwijl, zoals je al aangeeft, het een heerlijke auto is.
Dus zit er niet anders op, om hier al onze ervaringen te delen.
Misschien moet er maar een speciaal onderdeel BiFuel komen, misschien krijgen we @Ben zo gek.
Door zelf op zoek te gaan weet ik nagenoeg elk probleem wat kan voorkomen. Helaas niet alle.
Volvo-dealers verwijzen naar gasspecialisten en omgekeerd, helaas zitten wij daar tussen.
Terwijl, zoals je al aangeeft, het een heerlijke auto is.
Dus zit er niet anders op, om hier al onze ervaringen te delen.
Misschien moet er maar een speciaal onderdeel BiFuel komen, misschien krijgen we @Ben zo gek.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
bv: nog geen maand geleden moest ik voor de gr brt (bijna 200.000km), er werd mij een Volvo specialist aanbevolen, mijn twijvels kwamen toen ik vroeg of de kleppen ook gedaan moest worden.
eerst had ik zelfstellende kleppen en toen weer vast???? en toen ik de auto ging halen bleek dat hij spullen voor moest bestellen en ik een week later weer terug moest komen?
heb toen voor de zekerheid Aarle gebeld die gelijk ging checken in hun systeen en bleek dat hun bij 162.000 dit al gedaan hadden samen met de distributie en de kleppen pas bij 250.000 gecont hoeft te worden en evt gesteld, hij riep nog dat ze er met hun tengels van af moeten blijven
begrijp je mijn angst want men doet maar wat lijk wel !
maar je hebt gelijk, lijkt me zinvol een spec Bifuel rubriek!!! ::?
maar wat is wijsheid nu op dit moment, wat zit er aan te komen wat kan ik verwachten?
eerst had ik zelfstellende kleppen en toen weer vast???? en toen ik de auto ging halen bleek dat hij spullen voor moest bestellen en ik een week later weer terug moest komen?
heb toen voor de zekerheid Aarle gebeld die gelijk ging checken in hun systeen en bleek dat hun bij 162.000 dit al gedaan hadden samen met de distributie en de kleppen pas bij 250.000 gecont hoeft te worden en evt gesteld, hij riep nog dat ze er met hun tengels van af moeten blijven
begrijp je mijn angst want men doet maar wat lijk wel !
maar je hebt gelijk, lijkt me zinvol een spec Bifuel rubriek!!! ::?
maar wat is wijsheid nu op dit moment, wat zit er aan te komen wat kan ik verwachten?
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
nee, helaas niet meer, tis 5 jaar geleden ofzo dat ik hem gebruikte en heb het phonenumber niet meer ...euerw schreef:oke kan je wat meer gegevens geven?liquid_force schreef:er is een monteur in Amerongen bij de volvo dealer die ook in prive tijd onderhoud pleegt in de garage (met toestemming) denk dat hij je prima kan helpen.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
toch gelukt "Bi fuel" Rubriek!
ben benieuwd of we elkaar kunnen helpen.
avstrate kan je wat meer vertellen over die autogas Arkel?
ben benieuwd of we elkaar kunnen helpen.
avstrate kan je wat meer vertellen over die autogas Arkel?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er zijn echt wel Volvo dealers die alles weten van dit type Volvo,er zijn indertijd technische trainingen voor gegeven,dus ja.
Maar het gevaar is inderdaad,dat iedereen maar iets gaat roepen en adviezen gaan geven die nergens op slaan.
Er zijn inderdaad specifieke problemen waar je mee bij de dealer terecht komt.
Kleppen stellen en dat soort reparaties doet een reguliere gas specialist niet.
Maar het gevaar is inderdaad,dat iedereen maar iets gaat roepen en adviezen gaan geven die nergens op slaan.
Er zijn inderdaad specifieke problemen waar je mee bij de dealer terecht komt.
Kleppen stellen en dat soort reparaties doet een reguliere gas specialist niet.
Daarom zijn wij ook zo blij dat jij ALTIJD ALLES met ons wil delen.Ramon&Ramon schreef:Maar het gevaar is inderdaad,dat iedereen maar iets gaat roepen en adviezen gaan geven die nergens op slaan.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat jij iets tegen mij hebt,hoef je hier toch niet tot uiting te brengen,daar is dit forum mijns inziens niet voor,ik blijf erbij dat je vaak mensen op het verkeerde spoor zet.
Fout, ik heb juist niet tegen jou.
Ik zou alleen graag zien dat jij met jouw kennis, de mensen dan wel op goede spoor zet.
Alleen verwijzen naar een dealer, of ik moet de auto zien is lang niet altijd nodig.
Aanwijzingen waar het mogelijk de oorzaak licht en waarom, geeft duidelijkheid.
Onderbouwen is dan de term.
Ik zou alleen graag zien dat jij met jouw kennis, de mensen dan wel op goede spoor zet.
Alleen verwijzen naar een dealer, of ik moet de auto zien is lang niet altijd nodig.
Aanwijzingen waar het mogelijk de oorzaak licht en waarom, geeft duidelijkheid.
Onderbouwen is dan de term.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik heb al een paar maal aangegeven dat dat niet gaat,zonder de auto gezien of uitgelezen te hebben,ik kan vaak dieper in het geheel sporen dan de meeste dealers kunnen,of wel kunnen, maar niet willen of de kennis ervoor niet hebben!
Gezien jouw ervaring, kan het bijna niet anders zijn dat je meestal wel weet in welke richting je moet zoeken.
Is meestal een kwestie van logisch nadenken.
Heel veel storingen komen in beginsel weer terug bij dezelfde defecten.
Dus tips en trucs en zoekrichtingen die ook aan een dealer kunnen worden medegedeeld, zijn altijd welkom en maak dit een beter forum.
Is meestal een kwestie van logisch nadenken.
Heel veel storingen komen in beginsel weer terug bij dezelfde defecten.
Dus tips en trucs en zoekrichtingen die ook aan een dealer kunnen worden medegedeeld, zijn altijd welkom en maak dit een beter forum.
- Samoerai
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 14.08.2006 - 17:32
- Locatie: druten
- Contacteer:
Ook hier kan ik alleen maar bevestigend antwoorden, Bi-Fuel, dan gwoon ff naar Nuland knallen (van Aarle), is vanuit Ede toch niet zo'n wereldreis ??
En voor een redelijk bedrag neem je een leenauto mee.
En voor een redelijk bedrag neem je een leenauto mee.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
je hebt gelijk, voor mij gevoel is dat ook het enige wat ik kan vertrouwen, maar blijf het een vervelende zaak vinden dat we maar aan zo weinig mensen dit type motor kunnen overlatenSamoerai schreef:Ook hier kan ik alleen maar bevestigend antwoorden, Bi-Fuel, dan gwoon ff naar Nuland knallen (van Aarle), is vanuit Ede toch niet zo'n wereldreis ??
En voor een redelijk bedrag neem je een leenauto mee.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 08.05.2007 - 12:46
Dat Volvo-dealers niet weten wat ze moeten met een BiFuel herken ik. In Naarden zit ook zo'n dealer die wel "repareert", maar vervolgens heb ik na reiniging van het verdeelhuis ineens een kapotte O-ring. Bij ditzelfde bedrijf hadden ze overigens ook niet in de gaten dat de stekker van het motormanagementsysteem best belangrijk is voor het bepalen van het juiste mengsel lucht-brandstof. Zelfs het afstellen van koplampen bleek een opgave en het feit dat je zelf kunt aangeven wat bij de servicebeurt aandacht behoeft, wil niet zeggen dat het wordt opgelost (maar voor dit soort ervaringen moet ik naar een ander forum waarschijnlijk ). Hoe dan ook: afgelopen week in Houten geweest, bij Van Nieuwenhuijsen (spelling naam?). Ze zijn LPG-specialist. Ik weet in ieder geval dat de lekkage is verholpen en dat ik nu geen LPG meer ruik. Maar ik laat me verrassen...
The map is not the territory...
- bassponton
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 01:33
- Locatie: Amsterdam
Autotechniek Raalte, volvo dealer die ook verstand van bifuels heeft. Ze bouwen ook gas installatie in auto's. Mischien daar proberen? Als je daar onderhoud laat plegen halen ze zelfs je auto op!
Volvo V70 2.4D Geartronic 2006
Volvo v40 BiFuel 1.8 ltr. Titanium Grey nov2001 440000km
Volvo v40 BiFuel 1.8 ltr. Titanium Grey nov2001 440000km
- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
Samoerai schreef:Ook hier kan ik alleen maar bevestigend antwoorden, Bi-Fuel, dan gwoon ff naar Nuland knallen (van Aarle), is vanuit Ede toch niet zo'n wereldreis ??
En voor een redelijk bedrag neem je een leenauto mee.
Nou je heb van Aarle toch wel hoog zitten. Mijn bi-fuel is daar vroeger in onderhoud geweest. De monteur wist niet eens te vertellen waar het relais van de bi-fuel zit. Verder heeft het mij een hoop moeite gekost om de onderhoudshistorie boven water te krijgen. Het is helaas nog niet compleet en dat zal wel niet gebeuren ook.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Ik heb veel aan mijn BiFuel gedaan, maar om nu even te vertellen waar het relais zit.
Nee, dat kan ik ook niet zo vertellen.
Nee, dat kan ik ook niet zo vertellen.