Road trip Belgie - Z-Spanje

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Mark
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22.11.2004 - 00:56
Locatie: Eindhoven

Als ik jou was zou ik voordat ik vertrok even de airco laten vullen. het is een kleinigheidje maar stel dat ie leeg raakt dan heb je het echt niet meer : in augustus, in zuid spanje met leren bekleding.
Phase I V40 T4
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

ceebee schreef:Ga zelf over 2 weken naar Spanje , kan kiezen uit een Corsa (met airco), of m'n R.
Wat zal ik doen??
Moeilijke keuze........................................... 8)
Gewoon met je d5 gaan.
Navigatie in de Corsa? :wink:
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Cinq schreef:Ooh, je wist al wat je wilde maar wou het gewoon nog even bevestigd zien door de forum members... :P
En gelukkig zijn wij hé-le-maal niet bevooroordeeld. Wij hebben onszelf verplaatst in jouw situatie en na lang wikken en wegen is dit eruit gekomen! :lol:

Wat die Megane betreft: best een aardige auto, maar ik ben toch blij dat ik mijn ouders zover heb gekregen het ding in de wilgen te parkeren!

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2248
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

mehn schreef:
ceebee schreef:Ga zelf over 2 weken naar Spanje , kan kiezen uit een Corsa (met airco), of m'n R.
Wat zal ik doen??
Moeilijke keuze........................................... 8)
Gewoon met je d5 gaan.
Navigatie in de Corsa? :wink:

Yep , een Michelingids :lol:
En er zitten wel meer ongemakken in die Corsa................
V40 T3 Polar+ R Design Geartronic 2019
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan66
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 31.05.2005 - 13:53
Contacteer:

Wij zijn wel met een V40 tot in Iran gereden !!!
18.000km...

dus, christophe, niet twijfelen !!
Start your engines ! :P
mvg,
Jan

Black Sapphire metallic V40 Cross Country 2013 - D3 Momentum Geartronic - Saltholmen leather charcoal-blond - 215/60R16 on Gemius 16"
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Jan66 schreef:Wij zijn wel met een V40 tot in Iran gereden !!!
18.000km...

dus, christophe, niet twijfelen !!
Start your engines ! :P
Oh, jij bent die persoon met die site met al die fotos van jullie trip, right? Ik denk dat je die eens hier gepost hebt :D Ik heb die eens volledig bekeken toen ik mij aan het vervelen was op het werk. Leuk man !! Interesting stuff :). Is nog een reden erbij om mijn wagen te nemen in augustus hehe :D
Volvo V70 D5 2003
xc70-fan
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 26.05.2005 - 17:34

De weg is naar de hemel is mooier dan de hemel zelf.
en zeker met een volvo on the road
een kritische maar blijde volvorijder
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Ben sinds zaterdag terug van Spanje. Het was gewoon DE MAX. Geen enkel probleem gehad met de wagen. En die Spaanse autowegen zijn super. Zeker in de heuvelachtige gebieden. Lekker racen en weinig verkeer en weinig of geen speedcams 8)

De heenweg was het moeilijkst. We vertrokken juist in weekend juli/augustus switch. Vanaf Parijs begon de miserie ('s nachts....) Heb nog nooit zoveel verkeer gezien in mijn leven. Gewoon om door een péage te geraken was het soms een uur of meer wachten. Ben op de Pont de Millau gereden in Frankrijk. Niet super indrukwekkend in de wagen moet ik zeggen. Met de moto of te voet langs het wandelpad ernaast moet wel cooler zijn. Dan in Spanje moest ik gaan tanken. Boem: 1 uur file om te tanken. Toen de Spanjaard voor mij aan de beurt was.... opeens zag ik een gigantische vlek op de grond zich verspreiden onder de andere wagens in de buurt. Die man besefte gewoon niet dat hij een redelijk groot gat in zijn tank had. Je kon het zo op de grond zien stromen... Was eventjes paniek maar gelukkig was het diesel en geen benzine. Anders was ik wel gaan lopen :lol: Service mensen hebben er rap veel zand over gestrooid en de wagen opzij geduwd.

Daar ter plaatse (Altea Hills dicht bij Alicante, Calpe) veel gereden ook.

Op de terugweg was het al wat beter. Minder files en zo. Alleen maar in Montpellier en in Reims. Heb ook nog een goeie 300 km's achter een NL Ocean Race gereden. Lekker zicht en leuk om erachter te rijden aangezien ik de indruk had dat die Nederlander ook zo rap mogelijk thuis wou geraken hehehe. Wel even in Rijsel paniek gehad toen bij een autosnelwegsplitsing de Gendarmerie auto's aan de kant aan het zetten waren. Had de laatste 100 km redelijk snel gereden aangezien het verkeer het toeliet (170-180 op teller) en dacht dat ik aan de kant ging gezet worden. Mijn hart ging eventjes BONG BONG BONG :lol: Maar nee ze stopen de kleine peugeot voor mij :D

Super vakantie dus maar ik weet wel niet of ik zo'n afstand opnieuw zou doen. Misschien wel maar dan zonder files want ik erger mij dood aan files :evil:

Adios
Volvo V70 D5 2003
Gebruikersavatar
davidoff
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.01.2005 - 20:47

ben blij te horen dat alles goed gegaan is, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht :D
echt super om daar zo lekker rond te cruisen, heerlijke heuvels/bochten e.d.
ik weet zeker dat als je ooit weer voor zo'n keuze staat, heteen stuk makkelijker kiezen zal zijn.

groetjes Davidoff
Toch een mooi stukje Zweedse degelijkheid van Hollandse bodem.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”