lpg uitbouwen

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
wolfje
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 14.05.2007 - 17:14

Mijn 850 maakt momenteel te weinig kilometers voor LPG dus wil ik de installatie eruit halen, echter, over ongeveer 2 jaar zal de auto wel weer km 's gaan maken en wil ik de installatie weer inbouwen. Nu zegt de plaatselijke garage dat dit niet zou mogen, je mag alleen nieuwe installaties inbouwen. Ik kan hierover op de site van de RDW niets vinden. Weet iemand raad?
Gebruikersavatar
bleuriders
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10.05.2007 - 20:49
Locatie: in the middle of the Limburg Hills

klopt idd wat meneer de RDW verteld anders kan ieder beun de teun een lpg inbouwen.

gewoon zitten laten ! of de auto verkopen.

maar wat is te weinig km's maken ??

met 6000 km per jaar haal je het al eruit (praat ik over een bestaande installatie).

Daarbij zal de auto ook niet meer lekker gaan lopen als je over 2 jaar weer een nieuwe installatie gaat inbouwen.
dit ivm verdroging van de Rubbers/ringen en Tempratuurschommelingen.
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4516
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

gewoon laten zitten (en hopen dat de benzineprijs verdubbelt...); per saldo ben je over een langere periode zo altijd nog goedkoper uit; vrijwel elke andere optie is duurder
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4516
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

overigens mag je best een gebruikte lpg installatie inbouwen, maar die moet aan zoveel eisen voldoen (elk onderdeel moet bepaalde recente keurmerken hebben en bepaalde onderdelen mogen niet te oud zijn etc.) dat het niet interessant is om dit te overwegen; tenzij je toevallig tegen een goede complete installatie aanloopt die om wat voor reden dan ook een paar maanden oud is en waarvan je moet hopen dat ie technisch in jouw auto past; let ook op bijkomende kosten zoals uit/inbouw, keuren/afmelden etc.
kortom: het mag in theorie maar is in praktijk bijna niet te realiseren
wolfje
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 14.05.2007 - 17:14

Bedankt voor jullie reaktie, ik zal het gewoon laten zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”