V70 T5 : tips van rijders?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

T5 tunen.. zinvol?
of alleen maar meer wielspin...
valt extra vermogen binnen de marges van de remmen, of wil je die aanpassen..

MAW vertel je ervaringen
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

T5 is zeker zinvol om te tunen.
De motoren gaan ongeveer tot een 350pk met de standaard drijfstangen daarboven moet je het 1 en ander aanpassen.
Ja wielspin je moet gewoon niet vol gas weg rijden. Zodra je een km of 50 rijd kan je echt gewoon vol knallen met een getunede T5 zonder er veel last te hebben van wielspin. (Blijft een voorwiel aangedreven auto)

Ja de remmen die zijn zo slecht dat ze voor een standaard T5 al onvoldoende zijn. Maar er zijn goed upgrades mogelijk van andere blokken en schijven tot complete big brake kits. eigenlijk voor ieder butget is er wel wat. En het is al gouw een stuk beter als standaard.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

gelebanaan schreef:T5 is zeker zinvol om te tunen.
De motoren gaan ongeveer tot een 350pk met de standaard drijfstangen daarboven moet je het 1 en ander aanpassen.
Ja wielspin je moet gewoon niet vol gas weg rijden. Zodra je een km of 50 rijd kan je echt gewoon vol knallen met een getunede T5 zonder er veel last te hebben van wielspin. (Blijft een voorwiel aangedreven auto)

Ja de remmen die zijn zo slecht dat ze voor een standaard T5 al onvoldoende zijn. Maar er zijn goed upgrades mogelijk van andere blokken en schijven tot complete big brake kits. eigenlijk voor ieder butget is er wel wat. En het is al gouw een stuk beter als standaard.
jij hebt hem alleen ge chiptuned?
en geen verdere bottlenecks tot 300pk?

welke remschijven remmen nog normaal (niet te snel ingrijpend) en zijn redelijk ok in prijs?
of zijn altijd schijven+blokken samen?
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

crackedtooth schreef:
gelebanaan schreef:T5 is zeker zinvol om te tunen.
De motoren gaan ongeveer tot een 350pk met de standaard drijfstangen daarboven moet je het 1 en ander aanpassen.
Ja wielspin je moet gewoon niet vol gas weg rijden. Zodra je een km of 50 rijd kan je echt gewoon vol knallen met een getunede T5 zonder er veel last te hebben van wielspin. (Blijft een voorwiel aangedreven auto)

Ja de remmen die zijn zo slecht dat ze voor een standaard T5 al onvoldoende zijn. Maar er zijn goed upgrades mogelijk van andere blokken en schijven tot complete big brake kits. eigenlijk voor ieder butget is er wel wat. En het is al gouw een stuk beter als standaard.
jij hebt hem alleen ge chiptuned?
en geen verdere bottlenecks tot 300pk?

welke remschijven remmen nog normaal (niet te snel ingrijpend) en zijn redelijk ok in prijs?
of zijn altijd schijven+blokken samen?
Ik heb hem nog niet gechiped. volgend jaar laat ik in een keer alles doen aan me motor. Maar bijna al me vrienden wel.
En er is echt geen bottleneck tot 300 pk alleen ga je dat nooit halen met een chip alleen reken dan tegen de 280max
Daarna moet er een downpipe op en een goede inlaat dan haalje misschien net de 300 als je zeker wilt zijn koopje een iets grotere turbo van volvo's nieuwere turbo modelen.

Schijven van CTF met blokken van CTF zijn erg goed tekoop bij europeantuning. en ja wat is een redelijke prijs?
Voor een vervangende set rond om schijven blokken en stalen leidingen was me broer ongeveer 900 kwijt en ik 2200 voor een bigbrake kit
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

gelebanaan schreef:T5 is zeker zinvol om te tunen.
De motoren gaan ongeveer tot een 350pk met de standaard drijfstangen daarboven moet je het 1 en ander aanpassen.
Ja wielspin je moet gewoon niet vol gas weg rijden. Zodra je een km of 50 rijd kan je echt gewoon vol knallen met een getunede T5 zonder er veel last te hebben van wielspin. (Blijft een voorwiel aangedreven auto)

Ja de remmen die zijn zo slecht dat ze voor een standaard T5 al onvoldoende zijn. Maar er zijn goed upgrades mogelijk van andere blokken en schijven tot complete big brake kits. eigenlijk voor ieder butget is er wel wat. En het is al gouw een stuk beter als standaard.
Wat ik niet begrijp is de opmerking van jou over de remmen. In testrapportages heb ik gelezen dat de s60 t5 een van de beste remmen had. Ik heb rondom geventileerde remschijven (of hoe dat mag heten) en nu ben ik geen coureur maar remmen doet hij echt als de beste met ABS en brake assistance (of hoe dat mag heten). De topsnelheid verandert nauwelijks dus waarom remmen vervangen???
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24368
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Marko heeft het over de remmen van de 850/S70/C70/V70 classic. Die van de S60 en aanverwanten zijn beter
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

Zijn die van een c70 dan zo slecht, dat zou ik niet verwachten van een "sportcoupe"? Ga me niet vertellen dat daar trommelremmen opzitten!
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

gertsan schreef:
gelebanaan schreef:T5 is zeker zinvol om te tunen.
De motoren gaan ongeveer tot een 350pk met de standaard drijfstangen daarboven moet je het 1 en ander aanpassen.
Ja wielspin je moet gewoon niet vol gas weg rijden. Zodra je een km of 50 rijd kan je echt gewoon vol knallen met een getunede T5 zonder er veel last te hebben van wielspin. (Blijft een voorwiel aangedreven auto)

Ja de remmen die zijn zo slecht dat ze voor een standaard T5 al onvoldoende zijn. Maar er zijn goed upgrades mogelijk van andere blokken en schijven tot complete big brake kits. eigenlijk voor ieder butget is er wel wat. En het is al gouw een stuk beter als standaard.
Wat ik niet begrijp is de opmerking van jou over de remmen. In testrapportages heb ik gelezen dat de s60 t5 een van de beste remmen had. Ik heb rondom geventileerde remschijven (of hoe dat mag heten) en nu ben ik geen coureur maar remmen doet hij echt als de beste met ABS en brake assistance (of hoe dat mag heten). De topsnelheid verandert nauwelijks dus waarom remmen vervangen???
Met meer vermogen zal je misschien ook sportiver gaan rijden. ik in iedergeval en na een paar keer goed remmen merk je gewoon dat de remkracht van een volvo heel snel achteruit gaat, door de warmte.

En zeker als je het op iets hogere snelheid doet zijn ze zo warm

En onder een C70 zitten ook rond om schijven alleen zijn de klauwen te klein en daardoor worden ze snel warm.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

VolvoMafia schreef:Marko heeft het over de remmen van de 850/S70/C70/V70 classic. Die van de S60 en aanverwanten zijn beter
Maar vondt ze op een S60 T5 uit 2001 ook niet echt geweldig goed.
Ze blijven gewoon te snel slap worden als je een paar keer goed stevig remt en dat moet echt niet kunnen.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

ik heb geen idee of die van 2003 anders zijn. Ik zie wel dat het geventileerde schijven zijn maar ik rijd zo nu en dan even wat harder maar veel remmen hoef ik nooit. Dan moet je echt naar een circuit gaan.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
jorden2000
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 31.05.2007 - 23:24

beste volvo liefhebbers

ik heb een volvov70 r gekocht en wil m wat sneller maken
wie adviseerd mij wat te doen ?
hij heeft nu 250 pk maar vind dat hij wel wat krachtiger mag worden onderin
en dat verhaal over remmen zal mijn auo daar ook niet op geouwd zijn
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

open luchtfilter en chippen.
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

jorden2000 schreef:beste volvo liefhebbers

ik heb een volvov70 r gekocht en wil m wat sneller maken
wie adviseerd mij wat te doen ?
hij heeft nu 250 pk maar vind dat hij wel wat krachtiger mag worden onderin
en dat verhaal over remmen zal mijn auo daar ook niet op geouwd zijn
Het rem probleem zit hem voornamelijk in de 850 en V/SC70 classic auto's
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
jorden2000
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 31.05.2007 - 23:24

NOS schreef:open luchtfilter en chippen.

open luchtfilter zit er al en ik heb ziptuning in utrecht gevraagd om te chippen maar daar kunnen ze het niet ,niet voor deze auto hij komt uit 1998
waar kan ik dit laten doen?
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Rica uiteraard, en er zijn nog anderen zoals: Hartog tuning, fasttech, tunex
jorden2000
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 31.05.2007 - 23:24

NOS schreef:Rica uiteraard, en er zijn nog anderen zoals: Hartog tuning, fasttech, tunex

klasse bedankt voor de info
m`n auto doet op het ogenblik niks meer ik denk dat er iets met de turbo is als ik m start niks aan de hand als ik dan wil rijden slaat hij af en kan ik m moeilijk starten
als ik m dan wil starten komt er allemaal roedrook uit de uitlaat en soms pakt hij m weer goed op en dan geen rook meer

dus ik moet eerst dit probleem zien op te lossen
iemand suggesties wat het kan zijn ik hoor het graag
BaburC70
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 01.06.2007 - 21:34
Locatie: Utrecht

kijk maar eens op rica.nl ik ben het ook van plan mijn c70 nu nog 240 pk maar dan 310
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

BaburC70 schreef:kijk maar eens op rica.nl ik ben het ook van plan mijn c70 nu nog 240 pk maar dan 310
wat ga je allemaal aanpassen dan?.
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

NOS schreef:Rica uiteraard, en er zijn nog anderen zoals: Hartog tuning, fasttech, tunex
En European Tuning ;)
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

NOS schreef:Rica uiteraard, en er zijn nog anderen zoals: Hartog tuning, fasttech, tunex
Weet iemand waarom er zo'n enorm prijsverschil is. Ik heb zitten kijken en vind van tunex 250 euro incl btw., fasttech 399, rica 922 en hartog 850 euro. Er zitten wat verschillen in (vermogen en koppel) maar dit slaat helemaal nergens op. Zelfs tunex beweert garantie te geven.....dus daar kan het niet aan liggen. Waaraan wel.. geldklopperij??
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”