Terugroepactie S60 V70 XC70 S80

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Kreeg vandaag een brief van de Volvo-importeur dat mijn koelfan gratis vernieuwd kan worden bij de dealer: een terugroepactie dus.
Nou dacht ik dat dit al meer dan een jaar terug in de VS gebeurd is. Dus die actie die ik hier ergens heb gelezen over het electronisch gaspedaal kan dan nog wel een jaartje duren totdat ie Nederland bereikt?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
the fonz
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
Locatie: Obbicht

Vanaf welk bouwjaar/bij welk bouwjaar geldt deze terugroep actie als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Volvo zegt zelf: "2000 en 2001 en enkele van 1999"
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
the fonz
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
Locatie: Obbicht

aha.....

Hopelijk voor jou dan dat je elektronisch gaspedaal ook zo snel mogelijk vervangen wordt..... Op kosten van Volvo uiteraard :wink:
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

V70 van me pa bouwjr 2000 moet ook terug.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Dat is toch niet de eerste keer dat deze serie terug moet... :cry:
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Kreeg vandaag een brief van de Volvo-importeur dat mijn koelfan gratis vernieuwd kan worden bij de dealer: een terugroepactie dus.
Nou dacht ik dat dit al meer dan een jaar terug in de VS gebeurd is. Dus die actie die ik hier ergens heb gelezen over het electronisch gaspedaal kan dan nog wel een jaartje duren totdat ie Nederland bereikt?
Klopt!


September 13, 2004
Volvo is recalling 460,000 cars worldwide to fix the wiring in an electronic control module for the cars' main cooling fan. It's the company's largest recall ever.

About 150,000 vehicles in the United States are affected. The cars involved are the S80, S60 and XC70, from model years 1999, 2000 and 2001.

The company said the faulty unit can cause a short circuit in the car's main cooling fan, particularly during slow-speed driving in warm climates. The short circuit causes the main cooling fan to run continuously which, in turn, causes the cooling fan's electric motor to overheat.

If it overheats, the cooling fan could fail, which in turn would cause the vehicle's engine to overheat.

Also, components near the cooling fan could be damaged by excessive heat from the fan motor and there is some risk of fire, although there have been no reported fires, according to Volvo spokesman James Hope.

Volvo will replace the entire cooling fan assembly in the vehicles effected, said Hope. Car owners will be informed of the recall by letter.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Da's een mooi compleet lijstje!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
streetie
5th Gear member
Berichten: 1062
Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

die van mij staat niet in het lijstje (s80 2.5 Diesel uit 1999) ook ik kreeg vandaag een brief voor een nieuwe gratis koelmoter. Overigens hoorde ik dat de replacements nog niet zijn uitgeleverd aan de dealers. Ze waren nog niet aangekomen in het magazijn.

Er schijnt ook nog een item aan te komen m.b.t. de electronische injectie van een aantal types. Ik weet niet precies alle details. Maar die zullen ongetwijfeld hier al wel bekend zijn.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Nee, vertel?!?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Guestuser

Als het goed is zouden we de koelvinnen deze week bij ons op de zaak aangeleverd krijgen.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Gaat het alleen om de fan inclusief motortje of nog meer?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Guestuser

Volgens mij de complete fan met houder, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Moet ik dinsdag even nakijken wat precies gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Mijn Volvodealer in Deventer krijgt het blijkbaar nog druk: hij moet 180 Volvo's afwerken. Gelukkig sta ik op nummer 9...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
fearless
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:35
Locatie: Zwolle

VolvoBart schreef:Volgens mij de complete fan met houder, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Moet ik dinsdag even nakijken wat precies gaat gebeuren.
Volgens mij ook. Wij hebben ze ook nog niet binnen. Zag wel in het systeem dat ze verstuurd zijn. Dus zullen deze week in ieder geval wel binnen zijn.
Afbeelding
Guestuser

Dinsdag stond er een immens grote kist...........propvol met koelvinnetjes :D En er zullen er nog genoeg volgen als ik het zo hoor.

@Battlecruiser: Voor de rest komt er niks bij. Ja....wat bevestigingsmateriaal en bij sommige uitvoeringen moet er nog een apart deksel bij maar dat was het.
Gebruikersavatar
fearless
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:35
Locatie: Zwolle

Ik heb ze woensdag binnen gekregen. 21 stuks om te beginnen. Maar ben er alweer 6 kwijt. :D

en volgende week raakt de rest wel op, dus snel ff een kistje bij bestellen. :D
Afbeelding
Guestuser

Ja bij ons gaat het ook razendsnel............ben benieuwd of ze binnenkort de backorder in knallen. Volvo kennende zou het me gewoon niet meer verbazen he :wink:

Maar wat een extra rompslomp eromheen qua garantie opsturen / claimen. Gezeur allemaal :lol:
laserblue
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 22.02.2005 - 20:09

Als de fan toch los gaat,vervang dan in voorkomende gevallen ook de ETM.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”