Bumperklevers

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Veel beter... bijna kunst :lol:
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

ps-amazon schreef:hee jongens, word eens een beetje volwassen, katten op andere merken is wel errug goedkoop; enne.......zijn er niet veel Volvo's (en rijders) uit Dafjes voortgekomen? Het is prima dat je trots bent op je eigen auto, hou het ook daarbij
Goed gezegt!
Er is meer dan Volvo hoor... :D
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Als ik aan het werk ben, dan rij ik op een VW LT. (bestelbus)
En als ik dan aan het rijden ben, kan ik mijn achteruitrij-lichten laten branden door de versnellingspook helemaal naar links te halen.
Dus niet helemaal in z'n achteruit zetten,
want het schijnt dat dat niet goed is als je 120 rijd. :D

Dan willen de mensen ook wel eens afstand gaan houden.
Gebruikersavatar
Christof
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 18.09.2004 - 12:46
Locatie: kortijk Belgie

Bij mij gaat dat ook als ik de versnellingspook helemaal links duw. Ik dacht dat ik een uitzondering was! Bij mijn vorige V70 ging dat niet!
No risk, No fun
v40jlt4
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00

ps-amazon schreef:hee jongens, word eens een beetje volwassen, katten op andere merken is wel errug goedkoop; enne.......zijn er niet veel Volvo's (en rijders) uit Dafjes voortgekomen? Het is prima dat je trots bent op je eigen auto, hou het ook daarbij
Pot/ketel verhaal:

Ik herinner me nog het "STEMMEN AUB!!!" draadje

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=45

Stond daar niet ergens, "hij zal wel in zo'n veeweetje rijden"?

Ik wil geen olie op welk vuur dan ook gooien, maar dit moet ik even kwijt.
mvdkant
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 05.06.2005 - 23:11
Locatie: amersfoort

ikzelf heb ook een teringhekel aan bumperklevers maar wat mij wel opvalt is dat wanneer je in een grotere auto rijdt, je minder last hebt van seiners en bumperaars dan dat je in een kleine auto rijdt. 3 jaar geleden reed ik in een fiat panda en als ik 140 reed met die auto dan nog bumperden ze dat het een lieve lust was. nu met mijn 460 en mijn vorige auto, een opel kadett sedan heb ik hier niet of nauwelijks last van en dan rij ik beduidend langzamer dan 140. het lijkt wel alsof ze je serieuzer nemen als je in een grote auto rijdt. ( of is het de trekhaak die het hem doet :twisted: )

wat ik trouwens een heel vreemd verschijnsel vind is dat mensen die op provinciale wegen rijden veelal met een gangetje van 60 / 70 rijden terwijl je er 80 mag en ook niet harder gaan rijden als je aan komt rijden, maar rij ik op de snelweg met een gangetje van 120 dan rijdt bijna iedereen je voorbij. JA INDERDAAD, RAAARRRR !!!!!

maar goed we moeten er maar mee leren leven.

groeten,
martin
je voelt je lekkerder in een volvo 460 !
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

bumper zelf klever?

Afbeelding

dan wel:

Afbeelding

of voor Mike:
Afbeelding
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Jory
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 05.08.2005 - 02:31
Locatie: Putten
Contacteer:

Het enige wat ik ooit gedaan heb tegen een bumperklever was de rem aantikken (de auto remde niet, alleen de lampen lichtte op) Dit hielp meteen want de klever zelf ging vol in de remmen..

Later keek ie me een keer boos aan toen we naast elkaar stonden bij het stoplicht..

Ik grijnsde gewoon terug en ben rechtsaf gegaan.. :)
----------------------------------
Volvo 850 T-5r + 480 Turbo
----------------------------------
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Jory schreef:Het enige wat ik ooit gedaan heb tegen een bumperklever was de rem aantikken (de auto remde niet, alleen de lampen lichtte op) Dit hielp meteen want de klever zelf ging vol in de remmen..

Later keek ie me een keer boos aan toen we naast elkaar stonden bij het stoplicht..

Ik grijnsde gewoon terug en ben rechtsaf gegaan.. :)
Dat was altijd leuk met een 240 met dubbele mistachterlichten.....gas loslaten en tegelijkertijd mistlampen aanzetten.....100% zeker dat de boodschap overkomt. 8)
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Jory schreef:Het enige wat ik ooit gedaan heb tegen een bumperklever was de rem aantikken (de auto remde niet, alleen de lampen lichtte op) Dit hielp meteen want de klever zelf ging vol in de remmen..

Later keek ie me een keer boos aan toen we naast elkaar stonden bij het stoplicht..

Ik grijnsde gewoon terug en ben rechtsaf gegaan.. :)
Maar pas op:
als je een proleet achter je aan krijgt ben je nog niet jarig.
Mijn Zwager heeft het wel eens gehad op de oude N50 bij Nuland.
Hij had een busje achter zich en die liethij zijn remlichten zien.
Nou, bij het volgende stoplicht kwamen de "heren"even langs met honkbalknuppels.

Toen zat er alleen nog een voorruit in de auto, de rest lag in 1000den stukjes op straat.
Sindsdien laat ik ze er maar langs.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Jory
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 05.08.2005 - 02:31
Locatie: Putten
Contacteer:

Tja dat soort mensen heb je altijd..
Maar dat zal er 1 op de 10000 zijn ofzo?
En zo veel bumperklevers kom ik ook niet tegen;)
----------------------------------
Volvo 850 T-5r + 480 Turbo
----------------------------------
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

[quote="Jory"]Het enige wat ik ooit gedaan heb tegen een bumperklever was de rem aantikken (de auto remde niet, alleen de lampen lichtte op) Dit hielp meteen want de klever zelf ging vol in de remmen..
quote]


Dit zijn dus de capriolen die door de wet strafbaar zijn. Er is een wetsartikel dat zegt dat onnodig remmen (Dus ook het aanzetten van de lichten(of die indruk wekken)) verboden is. En als dat artikel niet van kracht is geldt nog altijd artikel 5 van de WVW.
Het zelfde verhaal als die gast die ook van zijn bumperklever af wilde, de rem aantikte en de klever tegen een boom aan reed. Poging doodslag...

En voor wat betreft de eeuwige middenbaanrijders. Ik zit dagelijks in de randstad en ook veel in de avonduren cq weekeinden, als het er rustiger is. Wanneer er rechts ruimte is ga ik er rechts voorbij. Mijn visie is, als ik het kan hadden zij ook wel naar rechts gekund. Simpel voorbeeld vind ik de drechttunnel bij dordrecht. Iedereen pakt de linker buis, terwijl de rechter buis maar 1 vrachtwagentje rijdt. Ik rijd op de CC de rechter tunnel in met 100 aan het einde zie je die andere ook al en wat blijkt dan. Moeten ze nog de afslag meteen hebben ook dus nog even 3 baantjes uitvoegen... Zilvergrijze V40 2.0 kenteken RL-..-.. dus als-ie rechts voorbij komt.... :shock:
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

v40pokemon schreef:Zilvergrijze V40 2.0 kenteken RL-..-.. dus als-ie rechts voorbij komt.... :shock:
Dan hebbie feest! hahaha :lol:
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

je weet dat rechts inhalen ook omschreven is in het wetboek met daarbij een omschrijving van strafmaat? Oplossing voor rechts inhalers: ff knippertje naar rechts aandoen en maar centimeter naar rechts gaan :evil: :twisted:
Klevers achter mij doen het zichzelf aan, hoe dichter op mijn bumper hoe lager mijn snelheid (bij voorkeur naast een vrachtwagen :D)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4495
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

ach, waar zijn we nu toch eigenlijk mee bezig? Natuurlijk rijden WIJ foutloos en zijn het altijd die anderen die het niet goed doen. Wij forummers houden altijd 2 sec afstand, rijden nooit te hard, pakken nooit nog ff een stoplichtje en laten ons nooit verleiden tot een sprintje. Wereldverbetraars pur sang!

Nou, daar geloof ik dus niets van. 2 seconden afstand houdt niemand op de linker baan vol, dus bumperkleven doen we allemaal, en vaak onbewust, als je gekleefd wordt ervaar je dat nou eenmaal intenser dan de klever zelf. Nee, er spelen hele andere zaken in het verkeer die veel meer met de psyche van de mens te maken hebben en de meest primitieve driften bovenhalen. Maar die discussie geloof ik wel.

Voor mij zijn de zogenaamde braverikken die onnodig remmen, langzamer gaan rijden en meer van dat soort flauwekul uithalen om de (in hun ogen) booswichten op te voeden eigenlijk net zo aso en gevaarlijk bezig als de veroorzakende booswicht; aktie is reaktie en de zaak zit voor je het weet gezamenlijk gezellig in de vangrail op de klpd te wachten.

Maar ik ben niet roomser dan de paus, heb ook alle fases doorgemaakt, was zeker geen lievertje in het verkeer, probeerde ook wel eens anderen op te voeden; en nog steeds zijn er momenten dat ik mezelf niet kan betrappen op het heerzijn in het verkeer; nog steeds vind ik borden met een max snelheid een aardig advies...........

Maar als ik dan met mijn bijna 60 jaar oude Dodge in de spits van Arnhem naar Utrecht rij over de A12 besef ik dat we met z'n allen wel een erg kort lontje hebben, zowel aso als anti-aso; rustig rijdend in de rechterbaan (de Dodge rijdt zo'n 50-60 mijl per uur en doet 0 tot 100 in twee weken) zie je dat spel naast je gebeuren en dat is heel vermakelijk
en erg goed voor je bloeddruk, en uiteindelijk sta ik na een uurtje voor de stoplichten in Utrecht weer naast dezelfde druktemakers waarmee ik samen in Arnhem vertrok
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Uiteraard rijden wij foutloos! Het zijn altijd anderen die de fout ingaan, lijkt me volstrékt helder. Is verder geen enkele discussie over nodig, wie je ook bent als je in een Volvo stapt rij je al bijzonder goed, bezoek je dit forum erbij dan krijg je de complimenten van de KLPD zo goed als je over de snelweg gaat. Je wordt uitgenodigd bij het verjaardagsfeestje van Koos Spee himself als ultieme beloning van het werkelijk voorbeeldige weggedrag dat wij hier tentoon spreiden.
.. en toen ging het licht aan ;)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Maar door er hier over te schrijven maak je jezelf en anderen hier toch óók bewust van verkeerd gedrag?

Oftewel, je hoeft toch niet foutloos te zijn (wie is dat wel?) om verkeersfouten te mogen beschrijven?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

Juist!
halleluhja
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Wùh benne d'r uut (das Zeeuws...) :lol:
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

Ik kleef nooit bewust om iemand op te drukken of te pesten, maar krijg soms wel heel sterk de neiging om het te gaan doen.
Waarom moeten sommige mensen met 100 / 110 km inhalen, terwijl je op de nederlandse snelwegen toch echt 120 mag; om vervolgens ook nog eens een kilometer door te rijden op de linkerbaan.
Dit komt gewoon echt TE vaak voor. In Duitsland weet men tenminste hoe het werkt, en wordt er nog in de spiegel gekeken bij het inhalen.

Ik probeer altijd zo snel mogelijk in te halen, en auto's die sneller gaan niet te hinderen. Zo is mij dat geleerd bij het lessen. Desnoods even een stukje 160 als dat nodig is. Ik heb daarom zelf ook practisch nooit last van klevers, en de paar die het wel doen kan ik mij niet aan storen.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”