Canbus Functie Extender (CFE en CFE Plus) van VolvoTech.EU

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Gedaan, wacht wel af. Is nu toch te koud om ramen te openen als je aan komt.
Gebruikersavatar
s--mulder
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 12.01.2006 - 16:31
Locatie: Gasselte

Inmiddels de minicam en de CFE-Plus geïnstalleerd in een V70 MY2010, erg tevreden met het resultaat.
Stefan

MY13 XC60 D5 ADW - R-Design - R-Design Plus Line - Winter Line - 18 inch Cratus
MY11 Ford S-Max 2.0 Ecoboost Titanium - Midnight Sky
MY10 V70 T6 AWD - Summum - Security Line - Driver Support Line - Mobility Line - Active Driving Line - 18 inch Ixion
MY12 V70 D3 - Limited Editon - Luxury Line - Family Line - Driver Support Line - 18 inch Ixion
MY07 V70 D5 - Edition II Sport - Black Saphire
MY05 V50 2.0D - Summum - Black Saphire
Gebruikersavatar
K75RT
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 04.09.2017 - 13:28

s--mulder schreef: Inmiddels de minicam en de CFE-Plus geïnstalleerd in een V70 MY2010, erg tevreden met het resultaat.
Goed om te horen. Ik ben zelf zeer geïnteresseerd in dit product tezamen met de camera.

Ik ben erg benieuwd hoe de CFE-plus data in het dashboard getoond wordt van een V70 2008-> model. Heeft iemand hiervan een foto hiervan?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dat wordt het nog niet (zie functielijst voor P3!).
Zijn aan het onderzoeken hoe we dat gedaan kunnen krijgen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Heb nog een wens voor in de toekomst.
Zag van de week een VW busje inparkeren en zodra hij hem in achteruit zetten gingen zijn mistlampen voor ook aan, dit verbetert het zicht rondom.

Wellicht kan de CFE Plus dit ook?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Op de lijst geplaatst, dank voor de aanvulling.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Sinds kort gebruik ik de originele telefoonmodule ik de auto weer. Sindsdien vee problemen met de weergave van CFE info op de DIM. Halve woorden, wegvallende info, etc. Ik heb hier eerder iets gelezen over issues van de CFE icm de telefoonmodule, hoe zit het ook alweer?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Tis een lastige! Met sommige software versies in de telefoon modules gaat alles helemaal goed en met andere niet.
Het gekke is dat ookal is de telefoon module ‘uit’ het probleem dat je omschreef nog steeds naar voren lijkt te komen bij sommige auto’s.
Geheel afkoppelen (als je de telefoonmodule niet gebruikt is dat een prima tijdelijke oplossing!) lost het op.

We kennen het issue en zijn zoekende naar een oplossing die met alle software versies in de telefoonmodules werkt...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Ja, ik had hem een hele tijd niet in de auto, toen geen probleem. Stel nu dat ik de telefoonmodule laat ombouwen tot Bluetooth, blijft het issue zich dan voordoen? Of veranderd de module dan zodanig dat ze wél samengaan?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Keine blasse ahnung...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
TvB_V50T5
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03.12.2017 - 20:23

Hoi Bob,

Ik heb een v50 T5 awd gt uit 2006. Hoe staat de ontwikkeling voor dit model ervoor?

Gr ted
Laatst gewijzigd door TvB_V50T5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Je mag je aanmelden via email als beta tester!

We zoeken ook voor een paar uurtjes meten (vergoed met flinke korting op een CFE Plus!):
S60/v70/xc70/s80 MY02 , turbo motor en automaat (liefst de oude automaat en niet de GT)
V50/S40 MY04-06, turbo motor en automaat (mag GT zijn), liefst met stoelverwarming en schuif kantel dak!
XC90 MY13/14, any config van de auto, liefst een ‘volle’

Omgeving Zwolle (we komen bij u thuis langs) of Schiedam (u komt naar ons) is het handigste.
Laatst gewijzigd door VolvoTech op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Suggesties voor CFE versie 1:

- Voor de personen met maar 1 (werkende) afstands bediening(of in ons geval, we gebruiken er maar 1, de ander is reserve en opgeborgen), met de unlock knop keuze uit stoel/spiegel geheugen 1 en 2 kunnen maken. Geheugen 3 wordt al gebruikt voor de spiegel programmering in de reverse. Zou ook als of/of fuctie kunnen. Mensen die unlock willen gebruiken voor ramen te openen of dus voor geheugenactivering stoel/spiegel. 1 keer klikken, unlock en geheugen 1. 2 keer klikken, unlock en geheugen 2. De ramen openen, wat slechts een enkele keer per jaar wordt gebruikt zou dan kunnen via bijv 2 keer op de achterklep ontgrendeling. (in mijn auto is dat alleen ontgrendeling, de klep gaat niet omhoog). Of 3 keer op unlock.

- Elke keer dat je op lock klikt dat er een bevestiging komt van een lampenknipper, zoals dat bij de eerste keer gebeurd. Dan hoef je bij twijfel op afstand niet eerst open en dan dicht te doen.
- Als je ingesteld hebt, dat in de achteruit de rechterspiegel omlaag gaat, kan dan ook het lampje onder die spiegel aangezet worden?(eventueel alleen in donker, als dat te bepalen is). Dan kan je mogelijk de stoeprand in het donker ook zien. Geen idee of dat genoeg licht geeft.
- Lampje boven achterbank kunnen activeren door de bestuurder. Handig voor bijv klein kind op de achterbank, om te checken of de ogen nou al dicht zijn en dus eindelijk slaapt :)
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

CFE = CFE Classic. We maken daar geen nieuwe functies meer voor. De hardware is 'uitgemolken' en de ruimte die er nog is bewaren we voor bugfixes die evt nodig mochten zijn.
Derhalve is ook de CFE Plus gemaakt, meer snelheid, meer capaciteit, 2 can bussen aan boord.

Functies;
1- stoelmem -> we kijken er even naar maar ik denk niet dat dit haalbaar is, vergeet niet dat we wereldwijd moeten ondersteunen en (ondanks dat het vaak wel zo lijkt) per regio flinke verschillen zitten in hoe dingen werken in de auto.
2- zijn we met de plus wel mee bezig.
3- gaat ueberhaupt niet, is niet apart aan te sturen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8470
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Gaat het enige kruisje in de lijst van die CFE plus voor een MY08 S60 nog een vinkje worden? Die van auto cruise-on?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Heb na de update 2.021 nog steeds dat ik soms 3x moet ontgrendelen.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Graag even ticket aanmaken... kan er zo niets mee natuurlijk ;-)
(Geen auto type, geen modeljaar)

Thanks!

http://helpdesk.belectronics.eu/
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
NickGR
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 13.01.2013 - 14:23
Locatie: Amsterdam

JasperT schreef: Heb na de update 2.021 nog steeds dat ik soms 3x moet ontgrendelen.
Oh gelukkig! ik ben niet de enige met dat probleem ;-)
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Nick, kun jij zaterdag langsrijden? Mail ff aub?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
NickGR
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 13.01.2013 - 14:23
Locatie: Amsterdam

VolvoTech schreef: Nick, kun jij zaterdag langsrijden? Mail ff aub?
Mail gestuurd :D
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”