problemen XC90 -2016
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Betreft denk ik vooral de my16 modellen. De my17 hebben op wat software issues na niet echt grote problemen. Sinds mijn laatste software update van paar maanden terug werkt alles prima. Ik zit nu op 14k km na 5 maanden en ben nog steeds erg tevreden.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19885
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Wel mooi dat jouw XC60 geen T8 heeft en ook geen 90 serie is..BendW schreef: Het is erg dat het zo moet lopen met de xc90...ben benieuwd hoe de nieuwe xc60 het gaat doen op kwaliteits gebied.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19885
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Nee man, een A6 of Q5!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 27.11.2016 - 20:14
Ondertussen bijna 20 k met mijn d4, nog geen enkel probleem mee gehad, starten, rijden en tanken.ARTIM98 schreef: my 15 met een D5 werkt ook prima
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03.07.2016 - 18:09
Onze 2 D5's 2016 zijn een bak ellende . Mijn auto tot afgelopen maand bijna 3 weken in garage en motor gewisseld . Nu auto collega in garage ook een motorprobleem, geen software.
Komende week gesprek met Volvo . Maar mijn collega wil van die Chinese rommel af.....
Komende week gesprek met Volvo . Maar mijn collega wil van die Chinese rommel af.....
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5116
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
poe dat klink serieus nog niet eerder van gehoord en gelezen. Wat is precies het probleem met de motor ? Er is overigens weinig chinees aan een XC90 en al zeker de motor nietMaba44 schreef: Onze 2 D5's 2016 zijn een bak ellende . Mijn auto tot afgelopen maand bijna 3 weken in garage en motor gewisseld . Nu auto collega in garage ook een motorprobleem, geen software.
Komende week gesprek met Volvo . Maar mijn collega wil van die Chinese rommel af.....
- ARTIM98
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 08.06.2016 - 17:37
61 k op de mijne, heb gereden in de ruige landschappen van Albanië tot Noorwegen, dat kleine 4 cilinder motortje duwde 4 personen met bagage en al zo boven op de bergen, je kon helemaal niet merken dat het maar een 4 cilinder is. Nouuu op vakantie in Monaco merkte je wel dat je de kleinste motor had van allenoostvleteren schreef:Ondertussen bijna 20 k met mijn d4, nog geen enkel probleem mee gehad, starten, rijden en tanken.ARTIM98 schreef: my 15 met een D5 werkt ook prima
You make me go Volvo
2021 Volvo V60 CC B5 Ultimate2015 Volvo V40 D4 Volvo Ocean Race
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Zou het ook niet te maken hebben met het hoge aantal pks dat men tegenwoordig uit een klein blok wil persen...de eerste geblazen 2l blokken hadden 90pk,nu gaat men richting 250pk en meer met chip tunning...Maba44 schreef: Onze 2 D5's 2016 zijn een bak ellende . Mijn auto tot afgelopen maand bijna 3 weken in garage en motor gewisseld . Nu auto collega in garage ook een motorprobleem, geen software.
Komende week gesprek met Volvo . Maar mijn collega wil van die Chinese rommel af.....
- Odin
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 23.04.2017 - 11:56
Zeker weten. De hele downsizing trend is een drama. Leuk voor de verbruikscijfers in een laboratorium, kun je mooie emissie cijfers mee halen en aan de eisen voldoen.BendW schreef:Zou het ook niet te maken hebben met het hoge aantal pks dat men tegenwoordig uit een klein blok wil persen...de eerste geblazen 2l blokken hadden 90pk,nu gaat men richting 250pk en meer met chip tunning...Maba44 schreef: Onze 2 D5's 2016 zijn een bak ellende . Mijn auto tot afgelopen maand bijna 3 weken in garage en motor gewisseld . Nu auto collega in garage ook een motorprobleem, geen software.
Komende week gesprek met Volvo . Maar mijn collega wil van die Chinese rommel af.....
Praktijk is anders, kleine turbo blokken in grote auto's die constant gieren om de boel op gang te houden verbruiken meer, hebben meer te lijden en gaan eerder stuk dan een degelijk zwaarder blok dat in feite bij normaal gebruik niets te lijden heeft.
Heeft ook te maken met de lease trend, meer en meer de auto als wegwerp artikel. Levensduur gelijk aan leasecontracten. Turbo die stuk gaat bij 100.000-125.000, slecht te vervangen is en de auto economisch gezien total loss maakt.
Meer pk uit een klein blok persen lijkt wellicht leuk op papier, maar zonder al teveel problemen een hoge km stand halen zit er bijna niet meer in. Dan moet je een goede, oude, 2de hands kopen. Geen nieuwe.
Nissan 100NX 1.6l ´91 // Peugot 206 1.4l QS // Mazda 626 2.0l ´02 // Jaguar S-Type 3.0l V6 ´02 // Skoda Superb 2.8l 30V V6 ´04 // Volvo XC90 D5 Summum 2.4l ´04
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Zo denk ik er ook over,zeker in het geval van de xc90...een mastodont van een wagen en een motor die ook die ook in een kleine stads wagen kan liggen...neem nu bvb de vw golf van mijn buurman,weegt de helft van de xc maar ook een 2l tdi blok er in...
- wdo
- 3rd Gear member
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30
Daar hoef je niet persé bij zo'n v.a.g ding te kijken. Volvo heeft zelf in de V40 ook een 2l diesel. En zo'n v.a.g. ding kan je ook aanschaffen met een 1liter blokje. Dus per saldo is dat hetzelfde als zo'n grote XC90.Zo denk ik er ook over,zeker in het geval van de xc90...een mastodont van een wagen en een motor die ook die ook in een kleine stads wagen kan liggen...neem nu bvb de vw golf van mijn buurman,weegt de helft van de xc maar ook een 2l tdi blok er in...
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03.07.2016 - 18:09
Het euvel van mijn auto en motorwissel was iets losgeraakt en in cilinders terechtgekomen.
Auto vandaag collega , gisteren slangen vervangen nog steeds geen vermogen . Turbo wordt vervangen .Sinds woensdag in de garage . Vandaag weer waarschuwing dat sleutel niet aanwezig was in mijn auto, 3e keer deze week.Hoe lang gaat dit goed ? Of kapt dat ding er spontaan mee zo midden op de snelweg bij een gangetje van 130 ?
Vertrouwen bij ons in de 2 auto's volledig zoek , te belachelijk voor woorden deze kwaliteit .
Nog niet 1 week gereden zonder dat er wel wat aan de hand was.
Auto vandaag collega , gisteren slangen vervangen nog steeds geen vermogen . Turbo wordt vervangen .Sinds woensdag in de garage . Vandaag weer waarschuwing dat sleutel niet aanwezig was in mijn auto, 3e keer deze week.Hoe lang gaat dit goed ? Of kapt dat ding er spontaan mee zo midden op de snelweg bij een gangetje van 130 ?
Vertrouwen bij ons in de 2 auto's volledig zoek , te belachelijk voor woorden deze kwaliteit .
Nog niet 1 week gereden zonder dat er wel wat aan de hand was.
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
En waar is dit alles op gebaseerd...?Odin schreef: .....
Meer pk uit een klein blok persen lijkt wellicht leuk op papier, maar zonder al teveel problemen een hoge km stand halen zit er bijna niet meer in. Dan moet je een goede, oude, 2de hands kopen. Geen nieuwe.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2528
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Een bougie waar een stuk uit valt en in de motor terecht komt heeft natuurlijk niets met downsizing te maken, sterker nog met een 12 cilinder is de kans daarop statistisch nog drie maal zo groot. En het is ook niet automerkgebonden aangezien het handelsartikelen zijn.
Iedereen kent wel voorbeelden uit zijn eigen ervaring is eigen omgeving van hele serieuze problemen met andere merken, ik in ieder geval wel. Zo heb in mijn kennissenkring iemand die werkplaatschef is bij een Audi dealer en die klapt heel vaak en heek gefrustreerd uit de school over wat hij bij Audi tegenkomt aan ellende.
Maar goed: als iemand door pech of tegenslag een hekel aan zijn auto heeft gekregen dan 'komt het nooit meer goed'. Ik zou heel gauw mijn verlies nemen en een andere auto uitzoeken voordat de ergernis aan je eigen gezondheid gaat knabbelen....., maar denk niet da het daar altijd beter is. Op het Engelse forum staat een verhaal over iemand die zijn XC60 enigszins teleurgesteld inruilde voor een X3, maar een jaar later alweer terugkeerde omdat het met die BMW 'nog veel erger was'
Iedereen kent wel voorbeelden uit zijn eigen ervaring is eigen omgeving van hele serieuze problemen met andere merken, ik in ieder geval wel. Zo heb in mijn kennissenkring iemand die werkplaatschef is bij een Audi dealer en die klapt heel vaak en heek gefrustreerd uit de school over wat hij bij Audi tegenkomt aan ellende.
Maar goed: als iemand door pech of tegenslag een hekel aan zijn auto heeft gekregen dan 'komt het nooit meer goed'. Ik zou heel gauw mijn verlies nemen en een andere auto uitzoeken voordat de ergernis aan je eigen gezondheid gaat knabbelen....., maar denk niet da het daar altijd beter is. Op het Engelse forum staat een verhaal over iemand die zijn XC60 enigszins teleurgesteld inruilde voor een X3, maar een jaar later alweer terugkeerde omdat het met die BMW 'nog veel erger was'
C40 Ultimate Twin
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5116
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Helemaal mee eens, geloof overigens wel dat het een D5 was dus het zou een onderdeel van een injector of gloeispiraal kunnen zijn maar daarvoor geld hetzelfdemga1600 schreef: Een bougie waar een stuk uit valt en in de motor terecht komt heeft natuurlijk niets met downsizing te maken, sterker nog met een 12 cilinder is de kans daarop statistisch nog drie maal zo groot. En het is ook niet automerkgebonden aangezien het handelsartikelen zijn.
Iedereen kent wel voorbeelden uit zijn eigen ervaring is eigen omgeving van hele serieuze problemen met andere merken, ik in ieder geval wel. Zo heb in mijn kennissenkring iemand die werkplaatschef is bij een Audi dealer en die klapt heel vaak en heek gefrustreerd uit de school over wat hij bij Audi tegenkomt aan ellende.
Maar goed: als iemand door pech of tegenslag een hekel aan zijn auto heeft gekregen dan 'komt het nooit meer goed'. Ik zou heel gauw mijn verlies nemen en een andere auto uitzoeken voordat de ergernis aan je eigen gezondheid gaat knabbelen....., maar denk niet da het daar altijd beter is. Op het Engelse forum staat een verhaal over iemand die zijn XC60 enigszins teleurgesteld inruilde voor een X3, maar een jaar later alweer terugkeerde omdat het met die BMW 'nog veel erger was'