Volvo on Call

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
evol
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 22.02.2013 - 20:56

vroonhof schreef:Ik heb mijn telefoon sinds gisteren gekoppeld. Het werkt wel... maar....
als ik de preconditioning wil instellen en een tijd kies (bijv 8.00 am) en druk op 'klaar' dan verspringt de vertrektijd steeds naar 0.00....
Dit heb ik dus ook. Is het bij jou opgelost?
Don't hate the player, hate the game.
Pvdveen
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22

CasperV60PIH schreef:Wie ervaren ook de volgende situatie: Volgens de VOC-App staat de auto niet op de locatie waar de auto ook echt staat. Het logboek is wel voorzien van een nieuwe rit met de juiste aantal kilometers. Volvo On Call bellen via de 'zwarte' toets in de auto laat weten dat de auto niet te vinden is. De rit die hier op volgt lijkt weer alles correct te werken. Met andere woorden; auto heeft pech of gaat na een ongeval zelf bellen via VOC. Is de auto dan wel op te sporen voor de hulpdiensten? Of betaal je voor een service die niet betrouwbaar is?
Dit probleem heb ik ook. Ze hebben bij mij al de voc module vervangen. maar het werkt nog steeds niet. Ritten lijken wel goed in het log boek te staan maar soms zonder begin en eindpunt. Als je op het kaartje klikt bij een rit. Dan stopt de app er zeer regelmatig mee. Of hij laat maar een gedeelte zien van het traject dat je hebt gereden. Meestal begint hij het traject weer te geven vanaf een punt waar je hebt stil gestaan(stop licht). Misschien gprs og gps ontvangst probleem?
Erg jammer dat it niet goed werkt. Het was duur genoeg.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
dirkjanw
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00

Hier dezelfde issues met VOC. Een boel ritten zonder A of B punt (dan laat het kaartje in de Android app Algarije zien, en als je er op klikt krijg je de 'unspecified error' popup. Overigens ook als je A en B punt exact hetzelfde adres zijn (mijn laatste entry, in 4 minuten en 0,7 KM gereden) krijg je die melding. Waarschijnlijk kwam de fix pas op de bestemming, want dat adres is als begin voor de rit genomen.

Overigens ook de nodige keren geen A EN geen B punt. Dan krijg je helemaal geen kaartje te zien en kun je dus ook de gereden snelheid en het verbruik niet zien. Was een mooie demo aan mijn zwager zondag: "neem 'm maar even mee, ik kan toch kijken of je je misdragen hebt". Niet dus.
dirkjanw
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00

Oh, en als we het dan toch over eigenaardigheden hebben: het aantal ritten en de 'vanaf' datum die de app aangeeft in het eerste scherm varieert ook van keer tot keer bij mij :)
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

CasperV60PIH schreef:Wie ervaren ook de volgende situatie: Volgens de VOC-App staat de auto niet op de locatie waar de auto ook echt staat. Het logboek is wel voorzien van een nieuwe rit met de juiste aantal kilometers. Volvo On Call bellen via de 'zwarte' toets in de auto laat weten dat de auto niet te vinden is. De rit die hier op volgt lijkt weer alles correct te werken. Met andere woorden; auto heeft pech of gaat na een ongeval zelf bellen via VOC. Is de auto dan wel op te sporen voor de hulpdiensten? Of betaal je voor een service die niet betrouwbaar is?
Casper, dit heb ik ook in ernstige mate gehad.
Mijn auto is in Beesd geweest. Toen is een boordnetwerk-update uitgevoerd (CAM update).

Sindsdien wordt alles goed doorgegeven.
Overigens heb ik ook wel een op de VOC knop gedrukt.
Op het moment dat je dat doet, zouden de locatiegegevens gestuurd worden.
Als zij die niet doorkrijgen, is er mogelijk een ander probleem.

Oh, en eerder had de dealer al eens de gps antenne verplaatst, omdat RTI geen of bijna geen satellieten zag. Toen verbeterde de situatie ook al iets.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
CasperV60PIH
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 10.09.2013 - 10:12

Bedankt voor de info. De auto gaat binnenkort voor een update (CAM zou kunnen?) naar de dealer. Hopelijk is het daarmee verholpen. Zal jullie op de hoogte houden.
dirkjanw
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00

Hmmm, ik heb eens gekeken hoe vaak het nu gebeurde. Een samenvatting van de laatste vier dagen:

vandaag 3 ritten, 2x zelfde vertrek- en aankomstpunt, 1x geen aankomstpunt (100% verkeerde ritinfo)
gisteren 4 ritten, 2x geen aankomstpunt (50% verkeerde ritinfo)
maandag 5 ritten, 1x geen vertrekpunt, 1x geen vertrek EN aankomstpunt (40% verkeerde ritinfo)
zondag 3 ritten, 1x vertrekpunt halverwege de rit, 1x geen vertrek EN aankomstpunt, 1x geen aankomstpunt (100% verkeerde ritinfo)

Dat er een keer iets misgaat soit, maar dit is wel een heel erg hoog foutgehalte…
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40893
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

ctr. alt. delete ?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
dirkjanw
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00

Haha goed plan, ik zal eventjes uitgesteld laden aanzetten dan gebeurt dat vanzelf toch? ;)
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Ook ontdekt waarom ik niet de functie "Send to car" heb in mijn Volvo On Call.
Is aanwezig in V40's gebouwd vanaf week 40 2012..

En zal je zien mijn V40 is gebouwd week 37 dus ga dit helaas missen.. :(
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
dirkjanw
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00

Zo, kom net bij de dealer vandaan, voor de VOC onnauwkeurigheid en de slechte DAB+ ontvangst. Ze bevestigen de issue (gelukkig, ben toch niet gek) en verdenken de dakantenne omdat die blijkbaar zowel GPS antenne voor VOC als DAB+ bevat.

Ze willen er echter niet zelf aan gaan klussen maar er een bulletin van maken zodat het naar Volvo (NL? AB?) gaat en zij een oplossingsrichting aandragen. En dat zou zomaar even kunnen gaan duren ;) Wordt vervolgd dus.
Pvdveen
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22

Vandaag voor het eerst alle ritten van een dag (meer als 10) er in met het juiste vertrek en aankomst adres!!!
En de app crashed ook niet als je de details van de rit opent. Het zou toch niet echt gaan werken?
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”