Obbe over tuning
- Kwartel
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
- Locatie: Bemmel
Ik begrijp dat Volvotune de tunes uitvoert zonder rollenbank. Hoe gaat zoiets dan precies in zijn werk; ik bedoel hoe weten ze onderaan de streep nou wat het effect van het remappen is?
V70 T5 285pk (volvotune) - 2001
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Vandaag bij Obbe (Volvotune) langs geweest om te tunen. Was een prettige ochtend. Weer wat geleerd als het gaat om tunen. Duidelijk een man met liefde voor het vak.
De auto loopt nu duidelijk (nog) mooier. Het brandstofverbruik moet ik even afwachten maar heb er vertrouwen in dat hij zuiniger is geworden.
Kortom, een tuning op maat voor een hele schappelijke prijs (duidelijk goedkoper dan de andere grote aanbieders). Aanrader dus.
En nee, ik heb geen aandelen bij dit bedrijf
De auto loopt nu duidelijk (nog) mooier. Het brandstofverbruik moet ik even afwachten maar heb er vertrouwen in dat hij zuiniger is geworden.
Kortom, een tuning op maat voor een hele schappelijke prijs (duidelijk goedkoper dan de andere grote aanbieders). Aanrader dus.
En nee, ik heb geen aandelen bij dit bedrijf
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 11591
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
He, was jij er ook gisteren? Ik om 12:00 uur en kan je ervaring hierboven alleen maar onderschrijven. Erg tevreden!JosW schreef: Vandaag bij Obbe (Volvotune) langs geweest om te tunen. Was een prettige ochtend. Weer wat geleerd als het gaat om tunen. Duidelijk een man met liefde voor het vak.
De auto loopt nu duidelijk (nog) mooier. Het brandstofverbruik moet ik even afwachten maar heb er vertrouwen in dat hij zuiniger is geworden.
Kortom, een tuning op maat voor een hele schappelijke prijs (duidelijk goedkoper dan de andere grote aanbieders). Aanrader dus.
En nee, ik heb geen aandelen bij dit bedrijf
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'08 Mini Clubman Cooper S
'05 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'08 Mini Clubman Cooper S
'05 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 05.06.2013 - 11:38
Afgelopen Dinsdag bij Obbe langsgeweest met mijn V50 2.0D....terugweg naar Friesland was genieten: veel meer trekkracht onderin, reageert (dus) sneller op gaspedaal en de V50 lijkt wel 500 kg lichter. Kortom: veel waar voor je geld. Aanrader dus.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 05.06.2013 - 11:38
Inmiddels 3 volle tanken diesel verder en verbruik is van 1:14 naar 1:16 gegaan, met toch een redelijk sportieve rijstijl. Dus aanrader!
Scott schreef: Afgelopen Dinsdag bij Obbe langsgeweest met mijn V50 2.0D....terugweg naar Friesland was genieten: veel meer trekkracht onderin, reageert (dus) sneller op gaspedaal en de V50 lijkt wel 500 kg lichter. Kortom: veel waar voor je geld. Aanrader dus.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
3 tanks zegt uiteraard nog niets. Minimaal een jaar verbruik bijhouden voor je enigszins iets kunt concluderen.Scott schreef: Inmiddels 3 volle tanken diesel verder en verbruik is van 1:14 naar 1:16 gegaan, met toch een redelijk sportieve rijstijl. Dus aanrader!
Overigens reed ik met diezelfde motor niet getuned 1:18,5...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 11591
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Het zegt misschien niet alles, maar geeft zeker wel een goede indicatie. Ik ben op de BC ook van 10l/100 km naar 9,3 gezakt, en met veel snelweg zakt het nog verder. Ben nu ook het verbruik aan het bijhouden op de teller vs. getankte liters.4wielen schreef:3 tanks zegt uiteraard nog niets. Minimaal een jaar verbruik bijhouden voor je enigszins iets kunt concluderen.Scott schreef: Inmiddels 3 volle tanken diesel verder en verbruik is van 1:14 naar 1:16 gegaan, met toch een redelijk sportieve rijstijl. Dus aanrader!
Overigens reed ik met diezelfde motor niet getuned 1:18,5...
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'08 Mini Clubman Cooper S
'05 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'08 Mini Clubman Cooper S
'05 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 4th Gear member
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Is het verbruik van een 2.5T benzine ook merkwaardig omlaag te brengen middels tunings? Zit nu gemiddeld op 1:10.5
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Nee echt niet! Ik rijd standaard in de periode april-december zuiniger dan de rest van het jaar. Misschien omdat het buiten warmer is en de motor dus eerder op temperatuur is? En het is zeer afhankelijk van de ritten. Rijd je altijd dezelfde ritten, dan zou je misschien iets kunnen concluderen. Maar als dat niet zo is: appels en peren. En het kan ook nog eens zo zijn dat je je rijstijl onbewust aanpast. Geloof me, het zegt 0,0.Bart schreef: Het zegt misschien niet alles, maar geeft zeker wel een goede indicatie.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 05.06.2013 - 11:38
Inmiddels 8000 km verder: 6,1l/100km......met sportieve rijstijl
Bart schreef:Het zegt misschien niet alles, maar geeft zeker wel een goede indicatie. Ik ben op de BC ook van 10l/100 km naar 9,3 gezakt, en met veel snelweg zakt het nog verder. Ben nu ook het verbruik aan het bijhouden op de teller vs. getankte liters.4wielen schreef:3 tanks zegt uiteraard nog niets. Minimaal een jaar verbruik bijhouden voor je enigszins iets kunt concluderen.Scott schreef: Inmiddels 3 volle tanken diesel verder en verbruik is van 1:14 naar 1:16 gegaan, met toch een redelijk sportieve rijstijl. Dus aanrader!
Overigens reed ik met diezelfde motor niet getuned 1:18,5...
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
Helaas kan ik 1 oktober niet aanwezig zijn, maar ik heb wel een paar vragen aan Obe.
Ik heb een V70 D5 uit 2011 en ik vind het een genot om te rijden, maar...
Ik lees dat de EGR dicht tunen aan te raden is en iets zuiniger mag ook wel, nu 1:14.
Maar wat als ik de auto na tuning minder lekker vind rijden. Hoe zit het dan met terugzetten van de oude software / waarden?
Wordt er een exacte kopie gemaakt die je kan (laten) terugzetten?
Krijg je deze kopie mee?
Ik heb een V70 D5 uit 2011 en ik vind het een genot om te rijden, maar...
Ik lees dat de EGR dicht tunen aan te raden is en iets zuiniger mag ook wel, nu 1:14.
Maar wat als ik de auto na tuning minder lekker vind rijden. Hoe zit het dan met terugzetten van de oude software / waarden?
Wordt er een exacte kopie gemaakt die je kan (laten) terugzetten?
Krijg je deze kopie mee?
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
- Prancing-Moose
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 21.02.2016 - 12:58
Heb dezelfde motorisatie als jou, en ben er toch tevreden van.
Ook de EGR is dichtgezet.
Origineel zetten kan je altijd doen, kopie krijg je wel niet mee. Kan je toch niets mee doen, tenzij je de apparatuur hebt om zelf te flashen (of zo'n apparaatje dat je bij sommige tuners kan kopen), maar als er dan iets misloopt kun je hem afslepen.
Ook de EGR is dichtgezet.
Origineel zetten kan je altijd doen, kopie krijg je wel niet mee. Kan je toch niets mee doen, tenzij je de apparatuur hebt om zelf te flashen (of zo'n apparaatje dat je bij sommige tuners kan kopen), maar als er dan iets misloopt kun je hem afslepen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
EGR dicht en nog rijd je 8L/100km??? Hoe krijg je dat voor elkaar???Prancing-Moose schreef: Heb dezelfde motorisatie als jou, en ben er toch tevreden van.
Ook de EGR is dichtgezet.
Origineel zetten kan je altijd doen, kopie krijg je wel niet mee. Kan je toch niets mee doen, tenzij je de apparatuur hebt om zelf te flashen (of zo'n apparaatje dat je bij sommige tuners kan kopen), maar als er dan iets misloopt kun je hem afslepen.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Prancing-Moose
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 21.02.2016 - 12:58
En de DPF is er zelfs ook uit hé
Ik doe zeer weinig autostrade, regelmatig ook aanschuiven, dat in combo met een sportieve rijstijl, vrij zware wagen, en dan kom je daar snel aan.
Reden ook waarom ik een DPF delete heb laten doen.
Ik doe zeer weinig autostrade, regelmatig ook aanschuiven, dat in combo met een sportieve rijstijl, vrij zware wagen, en dan kom je daar snel aan.
Reden ook waarom ik een DPF delete heb laten doen.
Laatst gewijzigd door Prancing-Moose op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- eta76
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
- Locatie: Zuid-Holland
Ik heb nog een DPF, maar EGR is dicht. ik droom alleen maar van 1:14. Zelfs met weinig stads verkeer en weinig files de laatste twee tanken, toch niet zuinig.. De verliezen door de AWD helpen ook niet echt mee natuurlijk..
- Prancing-Moose
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 21.02.2016 - 12:58
Verbruik maakt me eigenlijk geen bal uit, anders had ik me wel een eco model gekocht
Is wel zuiniger geworden door de DPF delete, maar vooral laten verwijderen omdat hij vaak regenereerde.
Is wel zuiniger geworden door de DPF delete, maar vooral laten verwijderen omdat hij vaak regenereerde.
- Prancing-Moose
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 21.02.2016 - 12:58
Trouwens, vorige week naar Heinz geweest om de tune van Volvotune te laten testen.
PK's waren exact wat Volvotune beweerde, enkel het koppel was 8Nm lager.
Kromme was ook zeer mooi.
Ik dus zeer content dat ik heb laten tunen en DPF delete laten doen voor een €400 ipv het dubbele in BE voor hetzelfde.
PK's waren exact wat Volvotune beweerde, enkel het koppel was 8Nm lager.
Kromme was ook zeer mooi.
Ik dus zeer content dat ik heb laten tunen en DPF delete laten doen voor een €400 ipv het dubbele in BE voor hetzelfde.
- Prancing-Moose
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 21.02.2016 - 12:58
225pk, en 472Nm.Tsjemp schreef: Nu zijn we natuurlijk nieuwsgierig. Wat zijn de waarden?
Je kan naar 245pk en 500Nm, maar da's al op de limiet, en had aan Obbe gevraagd om veilige marge te behouden.
Uit z'n mail;
Dus goed werk!De max. waarden kunnen bij mij ook, echter wat je zelf al aangeeft, dan zit je op max. meestal houd ik het op 225pk met 480nm.