Pagina 3 van 5

V60 MY2025

Geplaatst: 11.01.2024 - 10:58
door wasbeer2006
Klopt in 2021 (besteldtijd sept) scheelde het nog maar 3K, echter mocht ik het niet van mijn werk.
Prive zit je risico in je wegenbelasting, en eventueel meer onderhoud, alhoewel dat verwacht ik nihil is.

Als je op je eigen oprit kan laden, scheelt de T heel veel brandstof denk ik.

Financieel lijkt de T6/8 een nobrainer. Functioneel zijn er nog voordelen voor de B4, maar persoonlijk zou ik altijd de T6/8 pakken.

V60 MY2025

Geplaatst: 11.01.2024 - 11:23
door J33Bee
wasbeer2006 schreef: 11.01.2024 - 10:58
Financieel lijkt de T6/8 een nobrainer. Functioneel zijn er nog voordelen voor de B4, maar persoonlijk zou ik altijd de T6/8 pakken.
Financieel omdat de huidige aanschafprijzen elkaar amper nog ontlopen (modellen vergelijken met dezelfde opties).

De MY2025 B4 heeft ook weer wat wegbezuinigd met standkachel/remote start als ik het goed begrijp. Zal wel weer een milieu dingetje zijn, want alleen nog mogelijk op accu zo lijkt. Welke voordelen zie jij nog om voor Mild Hybrid te gaan? Wegenbelasting zal ook niet uitmaken? Hoogstens een paar kilo's?

V60 MY2025

Geplaatst: 11.01.2024 - 15:44
door wasbeer2006
Sportonderstel. de kilo's en opbergruimte.
Daarbij rijd ie net wat smoother als een T waarin je de aandrijflijn af en toe wel voelt en als je echt gaat doorrijden rijden de non hybrids wel wat lekkerder.

Met het sportonderstel al grootste nadeel. Het zou voor mij op dit moment geen reden zijn om voor de B te kiezen overigens, zou lekker voor een T gaan. het extra vermogen en de 4wd maken heel veel goed.

Kijk zou er een B6 met AWD zijn, dan zou ik los van de financiën daarvoor gaan.

V60 MY2025

Geplaatst: 15.01.2024 - 15:58
door J33Bee
Als ik in de configurator bezig ben, zie ik nergens BLIS. Is dat er helemaal niet meer of kijk ik er overheen? Ik weet dat het een tijdje sowieso niet leverbaar was door chip tekorten, maar ik neem aan dat het er nu gewoon weer op(tie) zit?

[edit]Driver Awareness zie ik nu staan, daar wordt wel gesproken over dode hoek waarschuwing in spiegels.[/edit]

V60 MY2025

Geplaatst: 15.01.2024 - 16:04
door Henry82
Klopt, de naam is veranderd van Intellisafe naar Driver Assist / Awareness

V60 MY2025

Geplaatst: 15.01.2024 - 16:04
door Risrael
Dit zit in het Intellisafe pakket en dat is voor alle modellen inbegrepen.

V60 MY2025

Geplaatst: 15.01.2024 - 16:04
door J33Bee
Helder, dank!

V60 MY2025

Geplaatst: 15.01.2024 - 16:06
door Henry82
Niet op een Essential

V60 MY2025

Geplaatst: 16.01.2024 - 16:59
door Philken
J33Bee schreef: 11.01.2024 - 11:23
wasbeer2006 schreef: 11.01.2024 - 10:58
Financieel lijkt de T6/8 een nobrainer. Functioneel zijn er nog voordelen voor de B4, maar persoonlijk zou ik altijd de T6/8 pakken.
Financieel omdat de huidige aanschafprijzen elkaar amper nog ontlopen (modellen vergelijken met dezelfde opties).

De MY2025 B4 heeft ook weer wat wegbezuinigd met standkachel/remote start als ik het goed begrijp. Zal wel weer een milieu dingetje zijn, want alleen nog mogelijk op accu zo lijkt. Welke voordelen zie jij nog om voor Mild Hybrid te gaan? Wegenbelasting zal ook niet uitmaken? Hoogstens een paar kilo's?
in Belgenland zit er een verschil op van 14130€ dat de T6 duurder is dan de b4....(plus uitvoering als uitgangspunt genomen)

daar kan je al veel litertjes benzine voor tanken...

V60 MY2025

Geplaatst: 16.01.2024 - 20:04
door fredhead
Ik moest even 2 keer kijken maar daar staat toch echt ruim veertienduizendeuro verschil O.O

V60 MY2025

Geplaatst: 16.01.2024 - 20:10
door raspaardje
Is dat B4 diesel of B4 benzine?

V60 MY2025

Geplaatst: 16.01.2024 - 20:29
door wasbeer2006
Ja dat kan alleen in NL heel veel geld schelen als iets op papier zuiniger lijkt.
De praktijk intresseert verder niemand meer.

Als jij je zakelijke T6 het hele jaar op benzine rijd en nooit laad, mag je het voordeel ook houden.

V60 MY2025

Geplaatst: 16.01.2024 - 22:10
door J33Bee
Philken schreef: 16.01.2024 - 16:59 in Belgenland zit er een verschil op van 14130€ dat de T6 duurder is dan de b4....(plus uitvoering als uitgangspunt genomen)

daar kan je al veel litertjes benzine voor tanken...
In Nederland was dat ook zo... maar als je nu een B4 configuurt (Core) of je pakt een T6 (Core) is het verschil nog 1K... Kies je voor beiden de Plus uitvoering, scheelt het nog 700 euro... Dus een B4 kiezen, zou in NL echt onlogisch zijn met de huidige prijzen.

V60 MY2025

Geplaatst: 17.01.2024 - 08:05
door Philken
J33Bee schreef: 16.01.2024 - 22:10
Philken schreef: 16.01.2024 - 16:59 in Belgenland zit er een verschil op van 14130€ dat de T6 duurder is dan de b4....(plus uitvoering als uitgangspunt genomen)

daar kan je al veel litertjes benzine voor tanken...
In Nederland was dat ook zo... maar als je nu een B4 configuurt (Core) of je pakt een T6 (Core) is het verschil nog 1K... Kies je voor beiden de Plus uitvoering, scheelt het nog 700 euro... Dus een B4 kiezen, zou in NL echt onlogisch zijn met de huidige prijzen.
komt waarschijnlijk door de BPMheffing die nadelig is voor de B4?

V60 MY2025

Geplaatst: 17.01.2024 - 17:11
door raspaardje
Philken schreef: 17.01.2024 - 08:05
J33Bee schreef: 16.01.2024 - 22:10
Philken schreef: 16.01.2024 - 16:59 in Belgenland zit er een verschil op van 14130€ dat de T6 duurder is dan de b4....(plus uitvoering als uitgangspunt genomen)

daar kan je al veel litertjes benzine voor tanken...
In Nederland was dat ook zo... maar als je nu een B4 configuurt (Core) of je pakt een T6 (Core) is het verschil nog 1K... Kies je voor beiden de Plus uitvoering, scheelt het nog 700 euro... Dus een B4 kiezen, zou in NL echt onlogisch zijn met de huidige prijzen.
komt waarschijnlijk door de BPMheffing die nadelig is voor de B4?
Jazeker, dat is de leuke BPM-heffing in NL...:-(

Ben even de Belgische prijslijst ingedoken; zie dat een B4 diesel of benzine ook nauwelijks van elkaar verschillen.
Dus die 14k verschil blijft zo goed als in stand onafhankelijk of het een B4 diesel of benzine betreft.

V60 MY2025

Geplaatst: 17.01.2024 - 17:28
door Philken
raspaardje schreef: 17.01.2024 - 17:11
Philken schreef: 17.01.2024 - 08:05
J33Bee schreef: 16.01.2024 - 22:10 In Nederland was dat ook zo... maar als je nu een B4 configuurt (Core) of je pakt een T6 (Core) is het verschil nog 1K... Kies je voor beiden de Plus uitvoering, scheelt het nog 700 euro... Dus een B4 kiezen, zou in NL echt onlogisch zijn met de huidige prijzen.
komt waarschijnlijk door de BPMheffing die nadelig is voor de B4?
Jazeker, dat is de leuke BPM-heffing in NL...:-(

Ben even de Belgische prijslijst ingedoken; zie dat een B4 diesel of benzine ook nauwelijks van elkaar verschillen.
Dus die 14k verschil blijft zo goed als in stand onafhankelijk of het een B4 diesel of benzine betreft.
diesel is uit de 2025 prijslijst verdwenen, de mijne(voorzien voor juli 2024) zal één van de laatste zijn vrees ik

V60 MY2025

Geplaatst: 17.01.2024 - 17:29
door raspaardje
Zag dat deze in de MY2025 prijslijst idd geschrapt was.
Geniet er nog maar even van zou ik willen zeggen; voor veel kilometers blijft een diesel onverslaanbaar.

V60 MY2025

Geplaatst: 17.01.2024 - 18:35
door J33Bee
raspaardje schreef: 17.01.2024 - 17:29 Zag dat deze in de MY2025 prijslijst idd geschrapt was.
Geniet er nog maar even van zou ik willen zeggen; voor veel kilometers blijft een diesel onverslaanbaar.
Qua uitstoot ook, maar ja... :P

V60 MY2025

Geplaatst: 17.01.2024 - 19:20
door XC60silverdawn
J33Bee schreef: 17.01.2024 - 18:35
raspaardje schreef: 17.01.2024 - 17:29 Zag dat deze in de MY2025 prijslijst idd geschrapt was.
Geniet er nog maar even van zou ik willen zeggen; voor veel kilometers blijft een diesel onverslaanbaar.
Qua uitstoot ook, maar ja... :P
CO2 per km is bij een diesel lager dan bij benzine

V60 MY2025

Geplaatst: 17.01.2024 - 20:00
door wasbeer2006
Ja dat imago hebben onze vrienden uit Wolfsburg vakkundig om zeep geholpen.
BMW geeft aan dat ze in alle opzichten schonere diesels kunnen maken dan benzine.

Nouja een 340d waarom niet -:)