Onderhoudskosten XC40 benzinemotor

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
1295
2nd Gear member

rna schreef: 04.08.2020 - 17:30 Ja dat snap ik dat ANWB dat zegt, daar kun je zelf ook auto's leasen! Net als de consumentenbond, wij van WC eend....

De argumenten van ANWB:
1. Schaalvoordeel, dat klopt; de auto wordt goedkoper ingekocht dan ik als consument kan kopen. Echter, ook ik betaal niet de catalogusprijs (heb op mijn XC40 behoorlijk wat korting kunnen krijgen, die samen met de premies oploopt tot zo'n 8000 euro).
2. Verzekering, ik ben spotgoedkoop verzekerd via mijn werk.
3. Onderhoud, ik betaal alleen de standaard onderhoudskosten. Alles wat vervangen moet worden gaat onder garantie, voordeel van nieuw.
4. Reparatie, idem. Ik rijd al heel mijn leven nieuw, heb nog nooit iets hoeven betalen aan reparatiekosten
5. Motorrijtuigenbelasting, jij betaalt net zoveel als ik. Alleen bij jou zit het al in je maandprijs
6. Verkoopwaarde, Ja een auto is snel minder waard. Als je - zoals ik - altijd nieuw koopt, heb je een hoge verkoopwaarde. Ik heb bij mijn vorige auto ook gerekend voor private lease, nu ik definitief weet wat de verkoop waarde is kan ik berekenen of ik beter had kunnen leasen. Het scheelt me bijna 10.000 euro (in mijn voordeel) dan de prijs die ik kwijt was om hem 48 maanden te leasen.

Daarnaast zijn er nog veel meer redenen voor mij om het niet te doen: ik zit nergens aan vast, ik weet waar ik aan toe ben, ik heb geen BKR registratie, de auto is echt van mij en ik koop geen spullen waar ik het geld niet voor heb. Heb je trouwens wel eens gekeken naar je eigen risico bij een schade?

Overigens kan het zeker zo zijn dat private lease in sommige gevallen goedkoper is, maar als je net als ik 25.000 km per jaar rijdt, winterbanden wilt, leuke opties en dito velgen.... dan is private lease totaal niet interessant. Overigens roep je nogal veel over geld overhouden of niet bij verkoop van je eigen auto. Hoeveel geld hou jij over als je je auto weer inlevert na 4 jaar? Of na 8 jaar? Juist ja!

Maar voor ieder wat wils!
Ik neem contract voor 4 jaren maar na 2,5 jaar koopt dealer de auto van de leasemaatschappij. En begin ik weer met nieuw.
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A