Voor op het circuit? Of kwam er een RDW keuring bij voor op de weg?
RaceChip ja of nee?
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3396
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Ook prima straatlegaal. Ik heb zelf ook diverse projecten gehad van dergelijke schaal, op kenteken en gekeurd door RDW op Lelystad. Er zijn vele fora vol informatie, kennis en kunde, volvo-forum is er daar zeker (nog) niet een van, mede dankzij lieden als bovenstaande chihuahua "teebee".
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12342
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Het ging hier over 'n racechip en het veranderen van parameters waardoor een buiten volvogarantie vallende schade kan ontstaan.
Tunen is ook steeds iets dat voor je eigen risico gebeurd en waar zelfs gerenommeerde tuners geen motor garanties op durven geven.
Denk daar steeds goed over na voordat je het laat doen.
Het dan als "garantie" even terugzetten naar originele waarden om 'n ander voor mogelijke garantie kosten op te laten draaien geeft al iets aan.
Tunen is ook steeds iets dat voor je eigen risico gebeurd en waar zelfs gerenommeerde tuners geen motor garanties op durven geven.
Denk daar steeds goed over na voordat je het laat doen.
Het dan als "garantie" even terugzetten naar originele waarden om 'n ander voor mogelijke garantie kosten op te laten draaien geeft al iets aan.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 12.11.2019 - 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Kijk, dat Is mooi spul zonder wannebee gepruts en gefreubel, voor mannen zònder petje.Jelmer de Jong schreef: ↑12.11.2019 - 06:34 https://www.motortrend.com/news/hp-pole ... ds-219405/
Jammer dat deze nooit verkocht is.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40882
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods Break
Topic enigszins opgeruimd en persoonlijke vetes, verdachtmakingen en anderszins verwijderd.
Hou het netjes vrienden.
Topic enigszins opgeruimd en persoonlijke vetes, verdachtmakingen en anderszins verwijderd.
Hou het netjes vrienden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Dank voor het ‘tunen’ van dit topic
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Zit dit topic is door te lezen, maar zie veel weerstand tegen "chiptuning" en alleen Polestar is dan goed.
Wel jammer dat Polestar dan niets aanbiedt voor mijn auto.
Wat vreemd is, want dat is ook gewoon een ander programmaatje in de ECU laden, net zoals een Volvotune/Obbetuning, Rica, Fasttech en vele anderen doen.
Zelf heb ik zeer goede ervaringen met Fasttech, R&N Engineering en Dbilas Dynamics (en een slechte met Superchips). Bij deze bedrijven stellen ze de auto af op een rollenbank en passen ze het programma aan totdat ze tevreden zijn.
Ze schrijven het programma dus specifiek op de auto en de gebruikte brandstof, dat wil zeggen als de klant met E10 komt, dan is het programma daarvoor gemaakt.
Daarnaast heb je natuurlijk ook de zogenaamde "powerboxen" en daarin heb je ook goede en slechte.
Heb je een goede dan is dat natuurlijk een zeer mooie oplossing voor de leaserijder die niet wil bijbetalen voor meer vermogen of voor degenen die maar kort in een auto rijden.
En ja motoren (en versnellingsbakken) kunnen kapot gaan door chiptuning of een powerbox, maar meestal komt het toch echt door iets anders.
Zoals bijvoorbeeld koud al trappen of slecht onderhoud.
Overigens kan je natuurlijk ook naar een vrij programmeerbaar motormanagement gaan of echte motorische tuning toepassen (throttlebodies, nokkenassen, cilinderkop bewerken etc.).
En dan kom je daarna toch weer uit bij chiptuning, want je standaard programma gaat niets van die motorische aanpassingen begrijpen.
Wel jammer dat Polestar dan niets aanbiedt voor mijn auto.
Wat vreemd is, want dat is ook gewoon een ander programmaatje in de ECU laden, net zoals een Volvotune/Obbetuning, Rica, Fasttech en vele anderen doen.
Zelf heb ik zeer goede ervaringen met Fasttech, R&N Engineering en Dbilas Dynamics (en een slechte met Superchips). Bij deze bedrijven stellen ze de auto af op een rollenbank en passen ze het programma aan totdat ze tevreden zijn.
Ze schrijven het programma dus specifiek op de auto en de gebruikte brandstof, dat wil zeggen als de klant met E10 komt, dan is het programma daarvoor gemaakt.
Daarnaast heb je natuurlijk ook de zogenaamde "powerboxen" en daarin heb je ook goede en slechte.
Heb je een goede dan is dat natuurlijk een zeer mooie oplossing voor de leaserijder die niet wil bijbetalen voor meer vermogen of voor degenen die maar kort in een auto rijden.
En ja motoren (en versnellingsbakken) kunnen kapot gaan door chiptuning of een powerbox, maar meestal komt het toch echt door iets anders.
Zoals bijvoorbeeld koud al trappen of slecht onderhoud.
Overigens kan je natuurlijk ook naar een vrij programmeerbaar motormanagement gaan of echte motorische tuning toepassen (throttlebodies, nokkenassen, cilinderkop bewerken etc.).
En dan kom je daarna toch weer uit bij chiptuning, want je standaard programma gaat niets van die motorische aanpassingen begrijpen.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)