Sigaren

Hier post je over van alles wat je boeit en niets met auto's te maken heeft. Ook wel het OH topic genoemd.
Denk wel om de forum regels!
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

diesel01 schreef:Zo, een kistje gescoord.
aartjes zien er goed uit, vanavond maar eens één onsteken!
En, al genoten?
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19907
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Silver_R schreef:
diesel01 schreef:Zo, een kistje gescoord.
aartjes zien er goed uit, vanavond maar eens één onsteken!
En, al genoten?
Jaah..
Je had niets teveel gezegd, erg fijn voor het eten onder het genot van een saltuvo en een weizen bier.
Voor de gelegenheid de oude Ronson van mijn overgrootvader uit het vet gehaald.
De aansteker had duidelijk een beetje TLC, WD40 en vloeibaar gas nodig daarna gaf hij wat er nodig was...vuur.
Een fijne Sigaar met een prettige aroma, de overige 7 gaan mee op de wintersport zoals gezegd voor het haardvuur.
ik heb overigens even gekeken op de site van Hajenius, erg leuk en een rijke historie aan het Rokin Amsterdam.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Life is good.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19907
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

:thumbright:
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Schenk je er ok een mooie cognac bij.....of een goed glas rode wijn? In dat geval, met liefst ook wat kaassoorten op een plankje, call me in :D
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19907
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ja toevallig na de weizen een glas rood bij het eten.
Ik had de fout gemaakt tijdens het sporten gistermiddag geen water mee te nemen het eerste drankje waren dus 2 toeters bier en daarna een glas rood, dan wordt je wakker en ben je een beetje brakjes.
Kaas plank en bijvoorbeeld een port zou goed gaan bij deze sigaar.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Maak me gek! Eerst even wat lekkers in drie tot vijf gangen uit " le cuisine", en dan afsluiten met een kaasplankje, glaasje port en een sigaar die, omdat het zo een fijne knaak is, ook kan dienen als begeleiding voor de koffie met cognac die als afsluiter mag dienen. life is good my friends!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
DrRossi
4th Gear member
Berichten: 643
Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46

Hoe doen jullie dat toch?
Ik mag echt geen cigaren roken in huis !
Rookte vroeger Panatella's van domino maar die zijn niet meer te vinden.
Nu regelmatig een dikke corona van de locale cigarenboer maar wel buiten!
Heb me ooit eens verwend met een carbon humidor maar neem nooit de moeite water bij te vullen ;o(
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

DrRossi, dromen mag, toch? Vroegâh, toen je nog gewoon mocht kwalmen in de horeca......dat waren tijden voor een Bourgondier als ik.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Om toch iets meer van de materie te begrijpen heb ik op Youtube even de Cursus Aldi-sigaar voor Proleten deel I , IIA en IIB bekeken en ik geloof wel dat het me nu helemaal duidelijk is ......

Daar komt verdorie nog heel wat bij kijken zeg, 'even een sigaar roken !'

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19907
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tjee Rob..
Ik ben maar opgehouden met kijken toen ik het T-shirts van de beste man zag..
Maar ja, er zit een protocol aan waardoor je er nog beter van kunt genieten.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28363
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ja, niet echt OSM!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

diesel01 schreef:Tjee Rob..
Ik ben maar opgehouden met kijken toen ik het T-shirts van de beste man zag.. Maar ja, er zit een protocol aan waardoor je er nog beter van kunt genieten.
Ja als leek én sigarettenroker had ik al het gevoel dat het misschien niet helemaal de juiste cursus was maar juist door dat T-shirt ben ik toch maar blijven kijken ........

Afbeelding
Afbeelding

!!!!!!

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19907
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Kijk en dat vindt ik wel mooi, kan mij ook voorstellen dat je daar van geniet.
Heb er zelf geen rijbewijs voor, ik zou hem met een motor weer snel kwijt zijn overigens is NL te druk voor motoren maar dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Gustaf Larson
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
Locatie: Arnhem

Rook al jaren met regelmaat een sigaartje. (bij een kopstootje of Whiskey)
De groteren van wisselende merken (Justus van Maurik / Oud kampen/ Huifkar/ Olifant)
maar ik heb altijd een blikje La Paz "Cigarillos" Wilde Cigarillos Aroma in huis :)

Ps ^ Nl is zeer geschikt voor de motor met al die file's. Ik rij gemiddeld 18.000km per jaar op 2 wielen.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19907
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Gustaf Larson schreef:Rook al jaren met regelmaat een sigaartje. (bij een kopstootje of Whiskey)
De groteren van wisselende merken (Justus van Maurik / Oud kampen/ Huifkar/ Olifant)
maar ik heb altijd een blikje La Paz "Cigarillos" Wilde Cigarillos Aroma in huis :)

Ps ^ Nl is zeer geschikt voor de motor met al die file's. Ik rij gemiddeld 18.000km per jaar op 2 wielen.
Ik wil mij beperken tot afen toe anders wordt het een gewoonte en een dure hobby..
Ik woon in een gedeelte van NL waar van file wordt gesproken als er 2 min oponthoud is dus dat valt gelukkig mee.
Ik heb met eigen ogen gezien hoe het verkeerd ging en heb de man en vrouw geprobeert rustig te houden, geluk bij een ongeluk er stond een ambulance in de file die een ritje ziekenhuis-verpleeghuis had.
Ook een motorpak helpt niet tegen een vangrail, voor mij geen motor :wink:
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Met het verwijzen naar die cursus zat ik natuurlijk een beetje te dollen dat mag duidelijk zijn.
Maar ik vind het wel leuk om te lezen dat sigaren roken op dezelfde wijze wordt benaderd als het drinken van wijn ! Je zou het haast wetenschappelijk kunnen noemen ....
Ook nooit geweten dat er zoveel bij kwam kijken voor de echte sigarenroker. In mijn laatste woonplaats in Nederland kwam de 'sigarenrokersclub' Penose Sigaren Society weleens bijeen in mijn stamkroeg maar veel meer dan het proberen de langste kegel te produceren heb ik er nooit van gezien. Voor mij was het niet meer dan vermakelijk om te zien. Het artikel dateert al van 2006 en toen was ik al weg uit Nederland en heb daarom ook geen idee of de club nog bestaat.

Maar ik houd van geen van beiden, niet van sigaren en niet van wijn.
Een beste kegel heb ik trouwens ook wel eens geproduceerd maar dat was van de Hoegaarden Grand Cru want daar mogen ze mij middenin de nacht voor wakker maken .......

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Ik ben ondertussen gestopt met motorrijden. Hou te veel van het leven.
Heb uiteindelijk 4 heftige ongevallen gehad. Waarvan 2 eigen schuld.
Veel geluk gehad, wijzer geworden en uiteindelijk een R gekocht. (gaat niet zo hard :lol: )
Dit was een van mijn laatste gave momenten op de motor. Fotoshoot voor Kickstart op politecircuit in Lelystad.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19907
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

@Rob het is bijna wetenschap, een stuk traditie en zoveel meer dan het opsteken van een peuk.
Sigaren roken/aansteken doe je bij voorbaat met een gasaansteker danwel lucifer maar zorg er wel voor dat de zwavel van de lucifer weg is voordat je hem bij de sigaar houd.
De dikker sigaar, licht van kleur is vaak mild met een lekkere aroma.
Gewoon afentoe om even te genieten en omdat het kan zorgen dat het.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Silver_R schreef: Over Bill gesproken, ik heb ooit uit de Filipijnen een paar echte Monica Lewinsky's meegenomen.
Een stevige corona met de afbeelding van Monica op het bandje. Vond het wel humor.
Heb de sigaar weer gevonden en wilde je het plaatje niet onthouden.
Is niet meer voor de rook maar gewoon leuk voor de heb.

*Edit* Was ik nog het plaatje vergeten.

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Algemeen”