Bedoel je dat als de thermotimer losgekoppeld is dat het hunting probleem dan weg is? Dat zou betekenen dat de koudstartinjector benzine blijft inspuiten en dat dat toch het hunting probleem veroorzaakt. Dan is de thermotimer dus toch de boosdoener of de ksinjector lekt. Kijk eens wat hij doet als je de koudstartinjector buitenwerking stelt. Haal de benzineslang los van de ksinjector, draai een goed passend boutje in uiteinde van de benzineslang, borgen met slangenklemmetje om hem 100% aftesluiten, en probeer het dan nog eens.
Stationair moet je afstellen met de stationairafstelschroef onder het spruitstuk, niet met de ecu die is voor de fijntuning en heeft vrij weinig invloed.
De MAP sensor (aluminiumkleurige handgranaat) zit idd voor de accu, er zit een slang en een stekker op.
De vac aansluiting ontsteking moet afgesloten zijn, dat zit dus goed die sateprikker.
Een andere mogelijkheid is dat een of meer injectoren lekken door het lange stilstaan. Haal de injectorrail los met injectoren helemaal aangesloten. Hang ze in 4 (jam)glaasjes en zet het contact aan om te zien of ze lekken als er druk op de leidingen staat
Opknappen van mijn 1800E
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Als ik 1 van de 2 draadjes losmaak die naar de injectieboom gaan, dan stopt het hunting inderdaad. Maar begint hij iets langzamer (700rpm) te draaien. Wanneer ik echter het draadje weer aansluit van de thermaltimer, en ik haal de stekker van de KSinjector los, blijft het huntingprobleem doorgaan.. Ik ging er vanuit dat door het losnemen van de KS injectorstekker, ik hem ook buitenwerking stelde. Kan het zijn dat de injector dan toch door blijft lopen? Zal vanavond inderdaad eens de benzineslang naar de KSinjector afdoppen.Iroll schreef:Bedoel je dat als de thermotimer losgekoppeld is dat het hunting probleem dan weg is? Dat zou betekenen dat de koudstartinjector benzine blijft inspuiten en dat dat toch het hunting probleem veroorzaakt. Dan is de thermotimer dus toch de boosdoener of de ksinjector lekt. Kijk eens wat hij doet als je de koudstartinjector buitenwerking stelt. Haal de benzineslang los van de ksinjector, draai een goed passend boutje in uiteinde van de benzineslang, borgen met slangenklemmetje om hem 100% aftesluiten, en probeer het dan nog eens.
Ok duidelijk. Dan zal ik hem weer eens in het midden zetten, en er verder voorlopig afblijven.Iroll schreef:
Stationair moet je afstellen met de stationairafstelschroef onder het spruitstuk, niet met de ecu die is voor de fijntuning en heeft vrij weinig invloed.
Is er een manier om te testen of deze MAP sensor nog goed werkend is? Kan ik de ECU handmatig foppen oid? In Haynes staat dat deze unit alleen getest kan worden door er een ander exemplaar tussen te zetten. (heb ik wel liggen maar of deze goed is weet ik dus ook niet..)Iroll schreef:
De MAP sensor (aluminiumkleurige handgranaat) zit idd voor de accu, er zit een slang en een stekker op.
Ook dit zal ik vanavond proberen, gelijk even fiber ringetjes voor de imbusbouten bestellen incl de dikkere? ringen voor op het pasvlak van de kop.Iroll schreef: Een andere mogelijkheid is dat een of meer injectoren lekken door het lange stilstaan. Haal de injectorrail los met injectoren helemaal aangesloten. Hang ze in 4 (jam)glaasjes en zet het contact aan om te zien of ze lekken als er druk op de leidingen staat
Bedankt voor de tips! Kan ik goed gebruiken!
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Er is een eenvoudige manier om de map te testen. Haal de slang los van het spruitstuk, zuig erop en kijk of hij zijn vacuum behoud. Als ze stuk gaan dan scheurt meestal het koperen membraan waardoor hij niet meer luchtdicht is. De electronica gaat zelden stuk ervan gaat maar zelden stuk. Ik heb hier nog een map in mijn es zitten, kan je eventueel wel proberen, maar lijkt me stug dat het hunting gedrag daardoor veroorzaakt wordt. Meestal veroorzaakt een defecte map groot benzineverbruik en slecht lopen. Ik heb eventueel ook nog een goede extra stationair luchtklep liggen die je mag proberen. Mocht je er niet uitkomen dan wil ik wel even komen kijken, woon in Den Dolder dus vlak om de hoek.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Dan ga ik vanavond ook de MAP even testen! Heb zelf ook nog een reserve liggen dus waarschijnlijk de jouwe niet nodig voor het testen. Toch bedankt voor het aanbod!Iroll schreef:Er is een eenvoudige manier om de map te testen. Haal de slang los van het spruitstuk, zuig erop en kijk of hij zijn vacuum behoud. Als ze stuk gaan dan scheurt meestal het koperen membraan waardoor hij niet meer luchtdicht is. De electronica gaat zelden stuk ervan gaat maar zelden stuk. Ik heb hier nog een map in mijn es zitten, kan je eventueel wel proberen, maar lijkt me stug dat het hunting gedrag daardoor veroorzaakt wordt. Meestal veroorzaakt een defecte map groot benzineverbruik en slecht lopen. Ik heb eventueel ook nog een goede extra stationair luchtklep liggen die je mag proberen. Mocht je er niet uitkomen dan wil ik wel even komen kijken, woon in Den Dolder dus vlak om de hoek.
Wat bedoel je met de stationair luchtklep? De luchtschuif die normaal gesproken in de kop gemonteerd zit en er voor zorgt dat hij extra lucht krijgt als de motor koud is? Hier heb ik een electrisch exemplaar voor gemonteerd, in mijn cilinderkop zit namelijk geen montagegat..
Groeten, Boele
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Iroll, Bedankt! Hij loopt nu goed!Boele schreef:Dan ga ik vanavond ook de MAP even testen! Heb zelf ook nog een reserve liggen dus waarschijnlijk de jouwe niet nodig voor het testen. Toch bedankt voor het aanbod!Iroll schreef:Er is een eenvoudige manier om de map te testen. Haal de slang los van het spruitstuk, zuig erop en kijk of hij zijn vacuum behoud. Als ze stuk gaan dan scheurt meestal het koperen membraan waardoor hij niet meer luchtdicht is. De electronica gaat zelden stuk ervan gaat maar zelden stuk. Ik heb hier nog een map in mijn es zitten, kan je eventueel wel proberen, maar lijkt me stug dat het hunting gedrag daardoor veroorzaakt wordt. Meestal veroorzaakt een defecte map groot benzineverbruik en slecht lopen. Ik heb eventueel ook nog een goede extra stationair luchtklep liggen die je mag proberen. Mocht je er niet uitkomen dan wil ik wel even komen kijken, woon in Den Dolder dus vlak om de hoek.
Wat bedoel je met de stationair luchtklep? De luchtschuif die normaal gesproken in de kop gemonteerd zit en er voor zorgt dat hij extra lucht krijgt als de motor koud is? Hier heb ik een electrisch exemplaar voor gemonteerd, in mijn cilinderkop zit namelijk geen montagegat..
Groeten, Boele
Eerst heb ik de MAPsensor getest, vacuum vasthouden ging goed.
Vervolgens heb ik de thermal timer weer aangesloten, knop op de ECU in het midden gezet. Tot dan toe geen verschil.
Vervolgens ben ik bezig geweest met de injectorrail los te halen om te kijken of ze lekken. Geen van alle injectoren lekte. Vervolgens weer dicht gemaakt met de dikke O-ringen gemonteerd.
Toen was het inmiddels 2300u en vonden mijn ouders het wel mooi geweest met de herrie.
Vanochtend heeft mijn vader er nog even met mij naar gekeken en bleek dat de stationairschroef véél te ver was uitgedraaid. Vervolgens ongeveer een cm naar binnen gedraaid, en nu loopt hij netjes 850rpm. Prima voor nu.
Ben er ontzettend blij mee en Iroll, hartstikke bedankt voor het technische advies!
Groeten, Boele
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Nee inderdaad! Ben ik dan ook hartstikke blij mee!
De connector rubbers zijn alleen poreus en bij de stroomverdeler geheel weg.
Nu zag ik dat bij het VOD er een setje met nieuwe hoezen voor is te weten : 9436931 Maar dan is het volgens mij onmogelijk om ze over zo'n brede stekker heen te krijgen. Of zie ik dat verkeerd?
De connector rubbers zijn alleen poreus en bij de stroomverdeler geheel weg.
Nu zag ik dat bij het VOD er een setje met nieuwe hoezen voor is te weten : 9436931 Maar dan is het volgens mij onmogelijk om ze over zo'n brede stekker heen te krijgen. Of zie ik dat verkeerd?
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik heb ze ook vervangen, is simpel. Er zit in de plastic stekkertjes een kleine opening waar je een horlogeschroevendraaiertje in kan duwen. Daarmee druk je een metalen lipje in en kan je de connectoren een voor een voorzichtig uit de stekker trekken. Dus een con. tegelijk, de con hou je dan over aan het draad. Die kan je door het rubbertje steken en vervolgens druk je de con weer op hun plek in de stekker. Let wel op dat je de draden en waar ze horen te zitten in de stekker vantevoren merkt. Ik heb daarvoor verschillende kleuren permanent markers gebruikt.
Wat handig is om krimpkous te kopen, dan kan je daarmee gelijk de beschadigde isolatie repareren nu je de stekkers toch uit elkaar hebt liggen. Staat ook nog 's erg netjes onder de kap als dat er weer verzorgd uitziet!
Wat handig is om krimpkous te kopen, dan kan je daarmee gelijk de beschadigde isolatie repareren nu je de stekkers toch uit elkaar hebt liggen. Staat ook nog 's erg netjes onder de kap als dat er weer verzorgd uitziet!
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Allright. Dan zit er dus niets anders op dan het op deze manier te doen!
Nu maar hopen dat ik de connectoren niet kapot maak met het schroevendraaiertje..
Nu maar hopen dat ik de connectoren niet kapot maak met het schroevendraaiertje..
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Nee hoor, dat valt in de praktijk reuze mee. Gewoon met beleid werken dan kan 't niet misgaan. De stekkers zijn iets doorzichtig dus je kan zien wat je doet met 't schroevendraaiertje.Nu maar hopen dat ik de connectoren niet kapot maak met het schroevendraaiertje..
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Dit weekend bezig geweest met de eerste stekkers. Mijn vader heeft een spijkertje afgeslepen om de stekkers los te klikken.
Ging allemaal redelijk voorspoedig totdat ik bij de injectoren aangekomen was.
Met de eerste was het gelijk raak. Het draadje is gebroken net na het metalen stekkertje. (wellicht zat hij al niet lekker vast)
Nu maar hopen dat dergelijke stekkertjes te koop zijn!
Groeten, Boele
Ging allemaal redelijk voorspoedig totdat ik bij de injectoren aangekomen was.
Met de eerste was het gelijk raak. Het draadje is gebroken net na het metalen stekkertje. (wellicht zat hij al niet lekker vast)
Nu maar hopen dat dergelijke stekkertjes te koop zijn!
Groeten, Boele
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Zeer wel mogelijk dat hij nog gewoon bij de dealer te verkrijgen is hoor. Laatst was er bij mij bij het omzetten van wat draden een pinnetje in een relaisvoet afgebroken. Kon een nieuw exemplaar van het pinnetje gewoon meekrijgen uit de gereedschapkist in de werkplaats (dus nog altijd courant). Gratis zelfs!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Denk dat het dan een iets ander stekkertje is.Zark3 schreef:Zeer wel mogelijk dat hij nog gewoon bij de dealer te verkrijgen is hoor. Laatst was er bij mij bij het omzetten van wat draden een pinnetje in een relaisvoet afgebroken. Kon een nieuw exemplaar van het pinnetje gewoon meekrijgen uit de gereedschapkist in de werkplaats (dus nog altijd courant). Gratis zelfs!
Dit is het ''platte vrouwtje'' stekkertje dat in de connector zit.
Vandaag bij Hageman langs gegaan. Dat is een technische handelsonderneming die echt ALLES zo'n beetje heeft liggen. Maar helaas niet het stekkertje:(
Ook bij het VOD gekeken, maar daar zie ik hem helaas ook niet op de lijst staan. Nu dus maar proberen het oude stekkertje open te buigen, nieuw stukje draad erin, en weer dichtbuigen + een soldeerdruppel erop leggen.
Wordt vervolgd
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De short url werkt niet om de een of andere reden. Maar je kan ze nog bestellen in de VS. En wees maar blij dat hij het nu begeeft, dat was toch wel op een gegeven (lees onmogelijk) moment gebeurt! En vergeet niet de boel goed te isoleren met krimpkous.
http://www.partstrain.com/ShopByDepartm ... arts/VOLVO
http://www.partstrain.com/ShopByDepartm ... arts/VOLVO
-
- 4th Gear member
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Ik heb originele bosch stekkers + rubbers gekocht voor mijn megasquirt installatie
hier http://www.cannell.co.uk/Bosch_Technica ... eparts.pdf vind je een pdf van bosch, op pagina 6 staan de injector stekkers.
je besteld het stekkertje (plastic) connectors (metaal) en het rubber los.
ik heb bij de lokale bosch service center gewoon een lijstje bosch nummers op de balie gelegd en na een week had ik een mooi doosje NIEUWE connectoren.
succes!
hier http://www.cannell.co.uk/Bosch_Technica ... eparts.pdf vind je een pdf van bosch, op pagina 6 staan de injector stekkers.
je besteld het stekkertje (plastic) connectors (metaal) en het rubber los.
ik heb bij de lokale bosch service center gewoon een lijstje bosch nummers op de balie gelegd en na een week had ik een mooi doosje NIEUWE connectoren.
succes!
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Bedankt heren,
Heb ze inmiddels allemaal voorzien van nieuwe krimpkous. Oude stalen insteekstekker open gevouwen met een spijkertje, nieuw draadje erin, ondertussen een soldeerdruppeltje erop gelegd, en zit nu weer perfect vast.
Bedankt voor de link B-Lennium! Ga toch maar is wat van die stekkers kopen voor de voorraad!
Heb ze inmiddels allemaal voorzien van nieuwe krimpkous. Oude stalen insteekstekker open gevouwen met een spijkertje, nieuw draadje erin, ondertussen een soldeerdruppeltje erop gelegd, en zit nu weer perfect vast.
Bedankt voor de link B-Lennium! Ga toch maar is wat van die stekkers kopen voor de voorraad!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Vandaag laatste connector er weer in gezet, gestart, HELAAS hij doet het niet meer! Nu dacht ik dat het bij de injectoren niet uitmaakt in welk van de 2 de stalen stekker zit, als ze er maar beide inzitten. Eerst maar eens controleren of ik niet een foutje heb gemaakt bij de Gasklep!
De radiateur van de 1800 is helaas ook lek. Was blijkbaar een wedstrijd geworden tussen de stalen 6blads fan en de radiateur zelf. Conclusie: Radiateur heeft verloren!
Nu heb ik al geinformeerd voor een nieuw koelblok, eerste offerte: 200EURO! Vind ik een hoop geld! Klopt het dat de radiateur van een 1800E en die van een Volvo Amazon (Combi) gelijk is? Zo ziet het er namelijk wel naar uit als ik bij de Combi van mijn ouders onder de kap kijk..
De radiateur van de 1800 is helaas ook lek. Was blijkbaar een wedstrijd geworden tussen de stalen 6blads fan en de radiateur zelf. Conclusie: Radiateur heeft verloren!
Nu heb ik al geinformeerd voor een nieuw koelblok, eerste offerte: 200EURO! Vind ik een hoop geld! Klopt het dat de radiateur van een 1800E en die van een Volvo Amazon (Combi) gelijk is? Zo ziet het er namelijk wel naar uit als ik bij de Combi van mijn ouders onder de kap kijk..
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Boele schreef: Klopt het dat de radiateur van een 1800E en die van een Volvo Amazon (Combi) gelijk is?[/b] Zo ziet het er namelijk wel naar uit als ik bij de Combi van mijn ouders onder de kap kijk..
Meten is weten! En Boele die Polarissen staan geweldig!!!
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Is ook zeker zo, de maten zijn dus gelijk..v700r schreef:Boele schreef: Klopt het dat de radiateur van een 1800E en die van een Volvo Amazon (Combi) gelijk is?[/b] Zo ziet het er namelijk wel naar uit als ik bij de Combi van mijn ouders onder de kap kijk..
Meten is weten!
Nu alleen even uitpluizen waar een radiateur voor een nette prijs te krijgen/ruilen is.
Groeten, Boele