Een P8 is nogal wat zwaarder dan een T2, T3, of T4. Je moet ook nooit met hoge snelheid, drempels nemen. Doe je dat met een cabrio, hard over drempels, is plots je achterbank leeg. Als je begrijpt wat ik bedoel? De looks van een XC40, het comfort, en de hogere instap, tegenover een V70, zijn zeker punten die de doorslag kunnen geven. Het is maar net, waar je zelf de voorkeur aan geeft. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een SUV, boven een bestelwagen.michelm1978 schreef: ↑30.12.2023 - 11:04 Ik rij een XC40 P8 zakelijk. De XC40 is een prima auto, maar haalt het niet bij een V60, laat staan bij een V70 qua comfort. Vooral achterin is de XC40 erg stug en klagen passagiers bij het nemen van drempels bij hogere snelheid. Lekker doorrijden met de V70!
v70 versus xc40
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5561
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3233
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Hans, begrijp je welk punt er gemaakt wordt?
Een batterij XC40 is qua comfort echt anders dan een normale XC40. Laat staan een XC70.
Er zitten simpelweg andere veren en dempers onder om het gewicht van dat batterijpakket te kunnen controleren.
Een batterij XC40 is qua comfort echt anders dan een normale XC40. Laat staan een XC70.
Er zitten simpelweg andere veren en dempers onder om het gewicht van dat batterijpakket te kunnen controleren.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5561
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik heb in het verleden verschillende tests gezien met de XC40 Reacharge, ook met de P6 en de P8, de C40. Het lijkt me logisch dat een auto van pakweg 2200 kg, de oneffenheden en drempels, anders doorgeeft dan een gewone XC40 zoals ik heb. En een XC70 mag dan een comfortabele auto zijn, maar houd wel je knip leeg, om die rijdend te houden. Dat moet je er wel voor over willen hebben, voor het comfort van een XC70. Daarom heb ik ook afgezien van een nieuwe XC60 AWD. Je bent niet alleen klaar met de aanschaf, maar ook met het intensieve en dure onderhoud. En daar pas ik voor. Ik weet nu wat ik heb, en ben zeer tevreden. Kijk maar naar de reparaties in de blogs van: Bover en Diesel01.raspaardje schreef: ↑30.12.2023 - 12:41 Hans, begrijp je welk punt er gemaakt wordt? Een batterij XC40 is qua comfort echt anders dan een normale XC40. Laat staan een XC70. Er zitten simpelweg andere veren en dempers onder om het gewicht van dat batterijpakket te kunnen controleren.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40
Ik race natuurlijk nooit over drempels, maar de xc40 heeft er meer moeite mee. De V60 rijdt er veel rustiger overheen. Het is ook vooral achterin dat ie erg bokkig is. En dan vooral bij het afrijden van de drempel. Ik rij ook een XC40, maar vooral vanuit bijtellingsoverweging en geen Polestar 2 kunnen vinden binnen mijn budget. Een SUV vind ik echt een nutteloos concept in Nederland. Onnodig hoog met de ruimte van een VW Golf. Geef mij maar een echte stationwagen. Laag, efficienter en ik vind de zit veel fijner dan zo op de bok.Hans Eilander schreef: ↑30.12.2023 - 11:44Een P8 is nogal wat zwaarder dan een T2, T3, of T4. Je moet ook nooit met hoge snelheid, drempels nemen. Doe je dat met een cabrio, hard over drempels, is plots je achterbank leeg. Als je begrijpt wat ik bedoel? De looks van een XC40, het comfort, en de hogere instap, tegenover een V70, zijn zeker punten die de doorslag kunnen geven. Het is maar net, waar je zelf de voorkeur aan geeft. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een SUV, boven een bestelwagen.michelm1978 schreef: ↑30.12.2023 - 11:04 Ik rij een XC40 P8 zakelijk. De XC40 is een prima auto, maar haalt het niet bij een V60, laat staan bij een V70 qua comfort. Vooral achterin is de XC40 erg stug en klagen passagiers bij het nemen van drempels bij hogere snelheid. Lekker doorrijden met de V70!
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Top!
Daarmee gooi ik het topic op slot voordat het een eindeloze discussie wordt over het comfort van de V70 vs een XC40.
Mocht je weer twijfelen kan je altijd een nieuw topic openen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D