Stroom verbruik long range
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25
Ik had gisteren met mijn long range 64km bij de start staan, 5 minuten voorverwarmd met de kabel nog in de auto en daarna 50km gereden en had 12km over bij thuiskomst. 3 ritten met een snelheid van 50 tot 80km/h dus acceptabel. Wat mij wel opvalt is als ik de auto voorverwarm het lijkt alsof de benzine motor is gestart of is dit de warmtepomp? als ik instap staat het verbruik op benzine en schakel ik in om te gaan rijden switch hij over naar elektrisch. Werkt het voorverwarmen nu op de standkachel en elektrisch of niet?
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Wat ik er van begrijp hebben de long range modellen een elektrische verwarming (geen idee of dat een warmtepomp is of gewoon een elektrisch element). De oudere modellen zoals de mijne hebben een standkachel op benzine.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26.03.2014 - 20:59
Volgens mij wordt dan de standkachel in werking gesteld en die draait op benzine.
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 5143aeb7e2
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 5143aeb7e2