Volvo service bestaat niet meer

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12342
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Hier je gal spuien gaat weinig oplossen..

Onderdelen op voorhand bestellen omdat een klant dat handiger vind zou ik als dealer ook niet doen, op basis van een door een dealer zelfgestelde diagnose heeft deze vrijwel alles met n paar uur in huis..
Wil je ervaring geenszins bagetaliseren, maar een goed gesprek met een dealer/eigenaar die voorheen alles wel goed deed kan de lucht klaren
Gebruikersavatar
Theo V70
6th Gear member
Berichten: 4774
Lid geworden op: 11.05.2007 - 10:47
Locatie: Zuid-Holland

Wat ik het meest zorgelijk vind is het feit dat TS niet één negatieve ervaring deelt maar een serie over langere tijd, terwijl hij het binnen hetzelfde bedrijf anders heeft ervaren.
Juist daarom zou een gesprek met de directeur/eigenaar een prima gratis advies kunnen opleveren om de bedrijfsvoering te verbeteren/op het oude niveau te krijgen.
Ik weet niet hoe benaderbaar dhr. Nieuwenhuijse is maar het is het proberen waard…..
Misschien is er iemand op dit forum die TS aan een ingang tot de directie kan helpen?
XC40 recharge, SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 1977 Ljusgrå, 2444102111, B21
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12342
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Peter Nieuwenhuijse staat gewoon met foto op de site met daarbij ook zijn telefoonnummer en mailadres, bij mijn weten een zeer aimabel en benaderbaar mens
Eric65
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.08.2018 - 14:25

Theo V70 schreef: 06.10.2023 - 15:00 Wat ik het meest zorgelijk vind is het feit dat TS niet één negatieve ervaring deelt maar een serie over langere tijd, terwijl hij het binnen hetzelfde bedrijf anders heeft ervaren.
Juist daarom zou een gesprek met de directeur/eigenaar een prima gratis advies kunnen opleveren om de bedrijfsvoering te verbeteren/op het oude niveau te krijgen.
Ik weet niet hoe benaderbaar dhr. Nieuwenhuijse is maar het is het proberen waard…..
Misschien is er iemand op dit forum die TS aan een ingang tot de directie kan helpen?
Precies dit, het is niet een incident maar een trend. Vertrouwen is weg.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12342
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je kon ook gewoon weg gaan daar, toch moet er eerst nog wat "schade" worden aangericht uit rancune?
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Jarenlang (sinds 1998 en een 10 tal Volvo's) ervaring met deze dealer. Sinds 2021 ben ik er weg (nu in mijn eigen woonplaats). Mijn vrouw en ik vonden het een fantastische dealer en zeer deskundige monteurs. Ze denken altijd mee en bedenken soms oplossingen die voordeliger zijn dan de gemakkelijkste oplossing. Over de afgelopen 2 jaar kan ik niets zeggen. Persoonlijk zou ik ook proberen om de directie te spreken. Kaart je probleem aan, daarmee bereik je meer dan hier je gal te spuwen.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8465
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ik erger me ook aan het voorraad beleid.
Stond een keer in Farmsum voor een carterplug, die bout waar de olie uit het blok moet. Die van ons was rond ipv zeshoekig, dus even een nieuwe halen.
Hebben ze gewoon niet op voorraad. Toen naar de buren gereden, Brezan. Die hebben ze wel liggen maar ik gunde de Volvo dealer dit toen. Na de reactie van de receptionist zeker niet meer.
Leven dealers alleen nog maar van lease contracten of zo?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6989
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Eric65 schreef: 06.10.2023 - 15:37 Precies dit, het is niet een incident maar een trend. Vertrouwen is weg.
Denk toch echt dat de wijze waarop je een aantal keren hebt aangegeven niet tevreden te zijn niet erg effectief is geweest, dat kan diverse oorzaken hebben (c’est le ton qui fait la musique). Ik zou in een dergelijk geval toch echt een rustig en serieus gesprek met de bedrijfsleider cq eigenaar hebben en dan niet hangend over de balie maar aan tafel met een kop koffie. Wellicht hebben ze een heldere uitleg (?) of wellicht hebben ze in het geheel niet door dat zaken misgaan. Ze zijn naar ik verwacht vast content met jouw gratis adviezen.
Enig idee of je medestanders hebt met vergelijkbare ervaringen aldaar? Of ben je ‘die uitzondering’?
Hoe dan ook, jouw ideeen mbt ‘op voorhand anticiperen’ op jouw vermoedens aangaande de reparaties door vanallesennogwat te gaan bestellen voor het geval ze het nodig hebben gaat natuurlijk nergens over. Nogmaals: zo werkt logistiek niet (zou uiterst inefficient, onoverzichtelijk en kostbaar zijn).
Ik zou je dat goede gesprek met de eigenaar willen adviseren, en hou het daarbij; inmiddels heb je duidelijk gemaakt wat je dwars zit. De fase gericht op de oplossing lijkt me nu aangebroken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12342
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

JeroenSpock schreef: 06.10.2023 - 16:17 Ik erger me ook aan het voorraad beleid.
Stond een keer in Farmsum voor een carterplug, die bout waar de olie uit het blok moet. Die van ons was rond ipv zeshoekig, dus even een nieuwe halen.
Hebben ze gewoon niet op voorraad. Toen naar de buren gereden, Brezan. Die hebben ze wel liggen maar ik gunde de Volvo dealer dit toen. Na de reactie van de receptionist zeker niet meer.
Leven dealers alleen nog maar van lease contracten of zo?
van leasecontracten is niet te leven, verkeerd voorraad beheer kan zelfs je dood worden.. Met n paar uur is vrijwel ieder deel in huis, dan heeft een magazijn vol weinig zin..
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24371
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Eric65 schreef: 06.10.2023 - 14:40 Ze kunnen er vast rekening mee houden dat ze bepaalde onderdelen nodig zouden kunnen hebben, wellicht op voorraad nemen of zo regelen dat ze na diagnose de onderdelen dezelfde dag in huis hebben en kunnen monteren.
Ze kunnen niet zomaar alles op voorraad nemen, niet alles kan retour als het niet gebruikt wordt. Kan het wel retour, dan zit daar een tijdrovend proces aan vast. Wat ze in dit geval beter hadden kunnen doen is om 8u gelijk kijken wat er loos is om vervolgens gelijk delen te bestellen en daarmee zorgen dat je de auto niet onnodig kwijt bent. En ik denk dat er met juiste communicatie met jou als klant ook veel ergernis voorkomen had kunnen worden.

Zoals OGA al zegt heet Nieuwenhuijse als organisatie een goede reputatie. Twee opties; of je geeft ze een kans en gaat het gesprek aan zoals OGA oppert of je neemt afscheid en zoekt je heil elders. Volgens mij zit je al in optie 2, dus hier even spuien en afreageren, oplossingen hoeven we niet te geven en we kunnen dan dit topic desnoods afsluiten over een paar dagen .
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9899
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Iets met herkenning en erkenning.... Zie PeeBee.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4741
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik sluit me helemaal aan bij Walter. Gewoon een keuze maken en door....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 745
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

De tijden veranderen zeker voor dealer bedrijven.
Ik betwijfel of een gesprek zin heeft. Dan moet de dealer zijn werkwijze herzien.

Een goede klant die een gemotiveerde klacht heeft zoals deze zou je kunnen aanbieden een korte afspraak te maken voor de diagnose. In het geval van een airco compressor is in 10-15 minuten vast te stellen dat de compressor defect is.
Klant neemt de auto weer mee en brengt hem zodra de onderdelen geleverd zijn.

Dealers houden vrijwel geen voorraad meer aan.
Toch zouden ze onderdelen zoals een carter stop in voorraad moeten hebben.
Ook bij de dealer kan een carter stop tijdens olie verversen vervangen moeten worden.

Drie maal per dag leveren neemt niet weg dat die airco compressor er niet tijdig meer is om de auto binnen een dag te herstellen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Almerev70
3rd Gear member
Berichten: 413
Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
Locatie: Almere

Op zich herkenbaar, ik breng mijn auto voor airco lek controle en opnieuw vullen naar een dealer in Adam ZO. Staat om 0830u bij de dealer, ze beginnen om 1530u en 15 min later bellen ze systeem helemaal leeg. Prima vul maar, ja geen tijd voor want duurt 1,5u.... grrr. Volgende ochtend weer gebracht om 0830u en in vrijwel direct gedaan.
Dankzij VOC kan je ook zien dat ze een proefrit maken van 1100 meter met een top snelheid van 96km/h op een 50km weg....
Dealer diverse malen gemaild maar ze hebben veel tijd nodig om te reageren.
Dus begrijp heel goed zijn frustratie.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4741
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

WillyWortel2 schreef: 06.10.2023 - 19:44 Drie maal per dag leveren neemt niet weg dat die airco compressor er niet tijdig meer is om de auto binnen een dag te herstellen.
Dat ben ik dus absoluut niet met je eens. Mijn dealer houdt ook geen voorraad maar ik hoef niet 2 of 3 keer terug te komen. Het probleem is niet het wel of niet op voorraad houden. Als de dealer om 9:00 uur constateert dat de compressor overleden is, zit hij er 's middags om vier uur gewoon onder. Ik breng mijn auto dus ook altijd om 8:00 uur als ik een afspraak heb voor een beurt.
Het probleem is volgens mij verkeerde planning van monteurs, namelijk alles wordt 100% volgepland, waardoor er geen ruimte is om te improviseren. Bovendien lees ik dat ze bij de genoemde dealer werken met VPS. Hoe mooi het ook klinkt, vraag ik me af of dat niet er mede voor zorgt dat de ruimte om te improviseren nog minder wordt. Immers, twee monteurs die moeten wachten op een compressor kost 2x geld of je moet weer 2 man aan een andere klus kunnen zetten, maar ja die klant komt pas over een uur en is ook strak gepland.
Bij mijn dealer hebben ze geen VPS, is er altijd ruimte in de planning voor onvoorziene omstandigheden en wordt ik dus ook vrijwel altijd direct geholpen als ik een probleem heb.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13822
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nou ik lees dit en dan komt het verhaal niet helemaal vreemd over. Ook hier in France zie ik dat zachtjes uitgedrukt dat de bedrijfsvoering en winst maximale voorop staat. Niets mis mee, echter hier en daar zoals hier in Clermont Ferrand lijkt het of de eigenaar van de auto als een vervelend bijverschijnsel wordt gezien en ook zo wordt benaderd.
Inmiddels is hier de receptionist aangesproken heb ik begrepen van de directeur die ik gebeld heb want mijn vrouw, die meer dan vloeiend Frans spreekt , kwam er boos weg.. Maar ja ik ga er noooooit meer terug. Op AutoWeek onder mijn XC70 ook klachten over de Volvo Lyon....

Het is misschien ook deze tijd en dat de bejegening verandert door Europese personeels tekorten en vooral ook de druk van de aandeelhouders en niet in de laatste plaats de onzekere toekomst voor de dealers c.q. hun dealerschap zelf.. ........
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740

en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Hoe begrijpelijk de frustratie is denk ik dat je eerst een serieus gesprek moet aangaan met de dealer en dan zou ik het ook niet schuwen de CEO te bellen of een email sturen.

Ik zou geen auto dealer bedrijf willen hebben al kreeg ik het cadeau, in de tang bij de importeurs die je marge bepalen en je beleid door de strot duwen, monteurs die moeilijk te krijgen en binnen te houden zijn en steeds "mondiger" klanten die veel communicatiemiddelen ter beschikking hebben brrr moet er niet aan denken
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8465
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

OGA244 schreef: 06.10.2023 - 16:24verkeerd voorraad beheer kan zelfs je dood worden.. Met n paar uur is vrijwel ieder deel in huis, dan heeft een magazijn vol weinig zin..
Een carterplug kan je toch wel op de plank leggen. Als je daar op moet wachten staat er een auto op de brug die er niet af kan, kost meer geld dan die plug.
WillyWortel2 schreef: 06.10.2023 - 19:44Toch zouden ze onderdelen zoals een carter stop in voorraad moeten hebben.
Ook bij de dealer kan een carter stop tijdens olie verversen vervangen moeten worden.
En het antwoord daar op was 'dan staat die auto daar maar een dag'. Zo simpel dachten ze er over.
Wat ze verder nog zeiden gaf ons de indruk dat ze schijt hadden aan de particulier die een Volvo koopt en zelf moet onderhouden. Die gun ik dus niets meer.
NielsPHEV schreef: 06.10.2023 - 22:44Ik zou geen auto dealer bedrijf willen hebben al kreeg ik het cadeau, in de tang bij de importeurs die je marge bepalen en je beleid door de strot duwen, monteurs die moeilijk te krijgen en binnen te houden zijn en steeds "mondiger" klanten die veel communicatiemiddelen ter beschikking hebben brrr moet er niet aan denken
Dat klopt Niels. Maar je hebt ook klanten die technisch zijn en met je meedenken. Als dan achteraf de monteur datzelfde zegt...
Maar ik zou er ook niet aan beginnen, vooral vanwege dat beleid van bovenaf.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Er zijn inderdaad meer manager managers die processen "stroomlijnen" niet gehinderd door veel kennis van zaken mogelijk speelt dat mee. Toch vind ik het niet correct hier namen en rugnummers te noemen zonder eerst de eindverantwoordelijke hierop aangesproken te hebben
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19558
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Eens met Niels, ik kom al jaren bij dezelfde dealer. Nu helaas "gedwongen" door omstandigheden bij een andere vestiging. Dat is even wennen en ging niet gelijk goed. Weer een goed gesprek gahad met de eigenaar en de manager van die vestiging en het loopt nu weer goed. We weten weer wat we aan elkaar hebben.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”