Tja bij de I-pace werd ook een bereik van 480km beloofdpaulh schreef: Thanks voor de foto's HJR. Voor de looks doe ik het, maar met 300km NEDC zie ik het niet zitten. Voor de wekelijkse boodschapjes heb ik al een fiets. Ik heb trouwens ook wel méér actieradius gelezen hier en daar, 500 dacht ik - dat is wel bruikbaar.
Ik tel af naar de 23ste voor meer informatie.
Polestar 2
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5122
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik vind electrisch rijden echt interessant en doe dat ook al zolang dat kan bij Volvo met een V60 en later een XC90. Wat wel opvalt dat er "stoer" gedaan wordt met de gecombineerde vermogens van PHEV's en full electric. Om zaken in perspectief te plaatsen zo'n PHEV kan dat systeemvermogen maar heeeel kort leveren en bij Volvo niet eens boven de 150 kmh, daar waar je het vermogen echt nodig hebt.
Die polestar 2, 436 pk / 320 kW vermogen wouw da's veel bij 68 kWh kan je dat vermogen maar zo'n 10 minuten gebruiken en dan is de accu leeg, waarbij ik meteen aanteken dat de accu het niet kan leveren wat dan wordt ie te warm en gaat ie kapot.
Wat het rijden met de PHEV van Volvo mij heeft geleerd is dat je zelfs met een zware XC90 met een 85 pk erad voldoende vlot door het verkeer kunt rijden doordat je instant koppel hebt. Overigens zie je ook bij die auto's dat wanneer je wat langer vermogen vraag de max capaciteit wordt beperkt om de accu te beschermen. Je leest nu op internet verhalen van mensen met een I-pace die in de praktijk 260 km halen bij een rustige rijstijl.....
Die polestar 2, 436 pk / 320 kW vermogen wouw da's veel bij 68 kWh kan je dat vermogen maar zo'n 10 minuten gebruiken en dan is de accu leeg, waarbij ik meteen aanteken dat de accu het niet kan leveren wat dan wordt ie te warm en gaat ie kapot.
Wat het rijden met de PHEV van Volvo mij heeft geleerd is dat je zelfs met een zware XC90 met een 85 pk erad voldoende vlot door het verkeer kunt rijden doordat je instant koppel hebt. Overigens zie je ook bij die auto's dat wanneer je wat langer vermogen vraag de max capaciteit wordt beperkt om de accu te beschermen. Je leest nu op internet verhalen van mensen met een I-pace die in de praktijk 260 km halen bij een rustige rijstijl.....
- paulh
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
- Locatie: Uithoorn
ach ja, actieradius ... mijn XC90 heeft een officieel verbruik van 5,8l per 100km. Ik haal net beter dan 10l per 100km ... Het zou natuurlijk verboden moeten worden om zó te liegen, maar we weten ook allemaal dat het zo is. Dus een WLTP van 300km betekent effectief 200km hooguit ( = zinloos); een WLTP van 500km betekent hopelijk iets meer dan 300km effectief, wat mij wel naar de meeste plaatsen brengt.
Hoe dan ook, ik zou wel teleurgesteld zijn als de Polestar 2 een 68KWH batterij krijgt, dat is denk ik gewoon te weinig ...
Hoe dan ook, ik zou wel teleurgesteld zijn als de Polestar 2 een 68KWH batterij krijgt, dat is denk ik gewoon te weinig ...
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32892
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Misschien komen ze met een V60 /S60 Lite met wieldoppen geen airco en stoffige stoelen die niet instelbaar zijn voor 30k om het gat op te vangen
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Lynk & co gaat dat gat opvangen...Paul schreef: Misschien komen ze met een V60 /S60 Lite met wieldoppen geen airco en stoffige stoelen die niet instelbaar zijn voor 30k om het gat op te vangen
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19561
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik koop (of in dit geval lease) GEEN Lynk&Co. Ik wil Volvo.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19561
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Even voor de duidelijkheid: Lynk & Co gaat niet bij een dealer komen. En is een verzinsel van Geely. En heeft weinig met de historische "waarden" van Volvo te maken. Een Volvo dealer in Europa moet echter wel gaan servicen. Terwijl ze hem niet in de showroom mogen hebben. RAAR en niet des Volvo's.
Maar goed: afwachten wanneer de Polestar 2 komt en wat die gaat kosten en hoe die is op te laden. Over 4 jaar ben ik qua lease weer aan de beurt. Het kan snel gaan met ontwikkelingen. (Hoewel "Volvo"(Polestar) daar wel een achterstand op loopt
Maar goed: afwachten wanneer de Polestar 2 komt en wat die gaat kosten en hoe die is op te laden. Over 4 jaar ben ik qua lease weer aan de beurt. Het kan snel gaan met ontwikkelingen. (Hoewel "Volvo"(Polestar) daar wel een achterstand op loopt
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12350
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Lynk & co is geen Volvo, wordt ook niet verkocht via Volvo maar... maakt (net als de Polestar 2) gebruik van de bodemplaat van de nieuwe kleine VolvoThe Mechanic schreef:Lynk & co gaat dat gat opvangen...Paul schreef: Misschien komen ze met een V60 /S60 Lite met wieldoppen geen airco en stoffige stoelen die niet instelbaar zijn voor 30k om het gat op te vangen
dat staat in ieder persbericht.
Nu heb je als Volvo een stabiele afzet van een kleine Volvo die je dan wil gaan vervangen door 2 onbekende (niche)merken die niet via je Volvodealer te koop zijn.
Hier heeft het merk Volvo weinig aan en de Volvo dealer niets
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40896
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Laten we dat in het V40 board bespreken.NielsPHEV schreef: komt er geen opvolger voor de v40 dan?
Dan houden we dit Polestarboard schoon.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40896
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Polestar wordt ontwikkeld in Göteborg in nauwe samenwerking met Volvo en deelt essentiële componenten.OGA244 schreef: N polestar is (volgens volvo) geen Volvo en hoort derhalve niet op n volvoforum thuis
Daarom is er binnen Volvo-forum.nl voor Polestar een apart board
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- HJR
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 17.07.2016 - 12:16
Hier een stukje uit een recent artikel;
Concept 40.2
Enkele jaren geleden presenteerde Volvo de studiemodellen 40.1 en 40.2. De .1 is doorontwikkeld tot de XC40. De .2 zou de opvolger van de V40 worden. Het management heeft echter het project 40.2 overgedragen aan zustermerk Polestar, dat daardoor snel en eenvoudig een nieuw model kan lanceren. De Polestar 2, die zijn architectuur met die van de XC40 deelt, komt nu als volledig elektrisch model op de markt.
Concept 40.2
Enkele jaren geleden presenteerde Volvo de studiemodellen 40.1 en 40.2. De .1 is doorontwikkeld tot de XC40. De .2 zou de opvolger van de V40 worden. Het management heeft echter het project 40.2 overgedragen aan zustermerk Polestar, dat daardoor snel en eenvoudig een nieuw model kan lanceren. De Polestar 2, die zijn architectuur met die van de XC40 deelt, komt nu als volledig elektrisch model op de markt.
2006 Volvo S40 T5
2012 Volvo S40 D2 R-design Pro Edition + Winter Line
2012 Volvo S40 D2 R-design Pro Edition + Winter Line