Castrol Magnatec 5w30 A5/B5
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
- StephanD
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 14.07.2010 - 23:03
Wat het nog vreemder maakt is dat wanneer je voor Duitsland kiest je juist de AV 0W30 krijgt, maar voor Spanje als 1e keus de A5/B5 0W30 en als 2e keus de AV.
343 DL aut - > 360GLT 2.3 - > V40 2.0T4 Prestige MTE stage 2 Ferrita dp
Volvo V70 T5 '07 Summum Four-C MTE stage 2 Ferrita dp
Volvo V70 T5 '07 Summum Four-C MTE stage 2 Ferrita dp
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Tsjonge jonge. Dus we hebben specificaties voor viscositeit (5W30) specificatie voor kwaliteit (A5/B5/C3), en vervolgens is de viscositeit ook nog afhankelijk van een verdere specificatie??
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik met de keus voor 5W30 (viscositeit die ook in het boekje staat) in de kwaliteit C3 (goed voor een verversingsinterval van 20.000 km) , verversen met nieuw filter na 15.000 km. Olie is Castrol Edge, volgens verpakking geschikt voor dieselmotoren met roetfilter.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik met de keus voor 5W30 (viscositeit die ook in het boekje staat) in de kwaliteit C3 (goed voor een verversingsinterval van 20.000 km) , verversen met nieuw filter na 15.000 km. Olie is Castrol Edge, volgens verpakking geschikt voor dieselmotoren met roetfilter.
laatste Volvo (960) verkocht
- René D
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 30.03.2014 - 21:38
Bij dikte van smeerolie maakt het in Nederland niet uit of je 0W30 of 5W30 gebruikt.
De 5W olie zal koud een iets dikker zijn..
Wat wel van belang is dat de juiste specs of beter aan gehouden worden.
Waarom een paar euro bezuinigen op een auto van 50K?
Veel rijders willen graag 300.000 km rijden.
Op het totale levensduur van de auto/motor is de kosten van olie maar een fractie.
Als olie er 30.000 km in kan blijven zal je dus maar 9 maal olie verversen.
Zeg dat je dan 1 liter per 10.000 bij vul is dat 2 liter tussen beurten in x 9 = 18 liter.
Koop je de olie die 2 euro duurder is ben je nog maar 36 euro extra kwijt.
En dat over 300.000 km.
Ik zou het risico niet nemen en voor de beste olie gaan.
De 5W olie zal koud een iets dikker zijn..
Wat wel van belang is dat de juiste specs of beter aan gehouden worden.
Waarom een paar euro bezuinigen op een auto van 50K?
Veel rijders willen graag 300.000 km rijden.
Op het totale levensduur van de auto/motor is de kosten van olie maar een fractie.
Als olie er 30.000 km in kan blijven zal je dus maar 9 maal olie verversen.
Zeg dat je dan 1 liter per 10.000 bij vul is dat 2 liter tussen beurten in x 9 = 18 liter.
Koop je de olie die 2 euro duurder is ben je nog maar 36 euro extra kwijt.
En dat over 300.000 km.
Ik zou het risico niet nemen en voor de beste olie gaan.
V70 MY2011 2.0t Summum Als het maar zwart is.
Saab 93 2.0t Vector
SEAT Altea 2.0 FSI
Renauld Clio 16V
DB2sr
900ssr
900ssn
65ls
Saab 93 2.0t Vector
SEAT Altea 2.0 FSI
Renauld Clio 16V
DB2sr
900ssr
900ssn
65ls
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 589
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
En ik zou de olie er absoluut geen 30000km in laten zitten. Ik ververs de olie om de 10000-15000km.
Oliefiltercapaciteit is immers in alle jaren ook niet toegenomen....
Oliefiltercapaciteit is immers in alle jaren ook niet toegenomen....
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
ik ook. 1 x per jaar beurt en tussentijds (na een half jaar of 15.000 km) ververs ik zelf de olie en het filter.1-wiel schreef: En ik zou de olie er absoluut geen 30000km in laten zitten. Ik ververs de olie om de 10000-15000km.
Oliefiltercapaciteit is immers in alle jaren ook niet toegenomen....
laatste Volvo (960) verkocht
- trissy1979
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 26.01.2012 - 17:43
- Locatie: Lichtenvoorde
- Contacteer:
Ik vervang misschien heel vroeg maar merk altijd dat de Classic T5 er lekkerder om loopt. Ik houd dus 8000 kilometer aan per oliewissel. Beter voorkomen dat de motor stuk gaat dan dat ik heel hoge kosten krijg aan de wagen.
Groet,
Tristan
Groet,
Tristan
Groet,
Tristan
Tristan
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28379
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is wel een hele snelle oliewissel na 8000 km, wat is het advies van Volvo, 15000 km of een bepaalde gebruiksduur?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- trissy1979
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 26.01.2012 - 17:43
- Locatie: Lichtenvoorde
- Contacteer:
15000 kilometer of een jaar. Maar ik vervang toch liever aan de vroege kant. Dit geldt overigens ook voor de riemen. Ben de laatste keer ter nauwer nood ontsnapt aan het knappen van zo een riem.
Groet,
Tristan
Groet,
Tristan
Groet,
Tristan
Tristan
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Volgens het boekje mag mijn V50 D5 om de 30.000km.
De Volvo-specialist heeft dit teruggebracht naar 20.000km. Dit ivm de mogelijkheid dat er diesel bij je olie in komt agv het roetlfilter. De olie wordt hierdoor schraler, zij raden 30.000km sterk af.
Overigens ging mijn passat uit 2001 om de 30.000km voor een oliewissel met Castrol Longlife (geen roetfilter). Liep bij 350.000km nog steeds als een zonnetje. Wel elke 12.500km een liter bijvullen.
De Volvo-specialist heeft dit teruggebracht naar 20.000km. Dit ivm de mogelijkheid dat er diesel bij je olie in komt agv het roetlfilter. De olie wordt hierdoor schraler, zij raden 30.000km sterk af.
Overigens ging mijn passat uit 2001 om de 30.000km voor een oliewissel met Castrol Longlife (geen roetfilter). Liep bij 350.000km nog steeds als een zonnetje. Wel elke 12.500km een liter bijvullen.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 00:05
- Locatie: Noord Nederland
Zo doe ik het dus ook. Bevalt prima tot nu toe.dbosker schreef:ik ook. 1 x per jaar beurt en tussentijds (na een half jaar of 15.000 km) ververs ik zelf de olie en het filter.1-wiel schreef: En ik zou de olie er absoluut geen 30000km in laten zitten. Ik ververs de olie om de 10000-15000km.
Oliefiltercapaciteit is immers in alle jaren ook niet toegenomen....
Volvo XC60 My17
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Even een gigantische kick van dit topic.
Via motoroel100.de is er Ford spec Castrol Magnatec 5W30 A5/B5 te vinden voor 25 euro a 5 liter.
Is er daadwerkelijk verschil met de reguliere magnatec 5W30 A5/B5?
De API specs e.d. zijn precies hetzelfde namelijk.
Via motoroel100.de is er Ford spec Castrol Magnatec 5W30 A5/B5 te vinden voor 25 euro a 5 liter.
Is er daadwerkelijk verschil met de reguliere magnatec 5W30 A5/B5?
De API specs e.d. zijn precies hetzelfde namelijk.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Waarschijnlijk helemaal niks :pErwinS40 schreef: Wat is er mis met de Shell 5W30 van de Action..? 6 euro per liter..?
Heb nu 2x met de Valvolije Synpower gereden die ze eerst hadden en 0.0 verbruik. Helaas hebben ze die niet meer en zijn ze overgegaan op de reguliere variant.
Ik rij dan liever met de Magnatec, blijkt nog goedkoper te zijn ook.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Ja klopt, zijn wss de zwarte flessen. Staan hier tenminste. Voorheen hadden ze de zilveren synpower flessenErwinS40 schreef: In Apeldoorn hebben ze de Valvoline nog zag ik.5W30.Ook inderdaad een prima spul dacht ik.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Staat bij mij ook 0w30 onder de kap. Is wat dunner bij de start. Al ben ik van mening dat ze dat soort olieen alleen gebruiken om emissiewaardes te halen. Ik heb gewoon de 5w30 in de T5. Dat is al bijna water :pErwinS40 schreef: Nu heb ik op de sticker onder de motorkap staan 0W30...Maar er zit volgens de laatste beurt kaartje nu 05W30 in..wat word nu aangeraden ? De 0W30 of de 5W30..?Heb de S60 van 2007 met de 2.4.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA