Vadis geeft aan dat dit een S60 is met een B5244G2 motor (DUS KLEPPEN STELLEN) en...............ik weet niet of je hier vrolijk van wordt maar......
volgens Vadis is deze S60 van het bouwjaar 2002, misschien bedoelen ze model/type 2002.
Dus voor de kleppen met spoed op zoek naar een echte Volvo-dealer of specialist.
Audio Systeem veranderen/ LPG probleem
Vadis zegt 2002 ____ 1e toelating mei 2003?
Een ander op dit Forum mag het zeggen ik weet het niet.
Opzich maakt het niet uit. Ofwel?
Een ander op dit Forum mag het zeggen ik weet het niet.
Opzich maakt het niet uit. Ofwel?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als de 2.4 20 klepper het criterium was is er geen enkele S60, V70 (nw model) of S80 5 cilinder met hydraulisch bediende kleppen, dus maakt het zoals AlexV70 zegt niets uit.
Dus een specialist (dealer) gevonden! Ze zijn er wel.bike80 schreef:De auto wordt nu onder handen genomen.
TO BE CONTINUED
Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16
Kleppen schenen goed te zijn daar lag het probleem niet. Raar omdat een andere dealer mij vertelde dat het probleem daar juist wel zat. Moeilijk om nou te geloven wat wel en niet waar is!!
Ze hebben alle leidingen gereinigd en de bougies vervangen, maar helaas. Mocht allemaal niet baten. Hij doet het al iets minder maar slaat nog steeds af!!
Begin het goed zat te worden.
Ze hebben alle leidingen gereinigd en de bougies vervangen, maar helaas. Mocht allemaal niet baten. Hij doet het al iets minder maar slaat nog steeds af!!
Begin het goed zat te worden.
S60 T4 Powershift 2011 (2011-heden)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16
Zou het eventueel met de motorolie te maken kunnen hebben ??
S60 T4 Powershift 2011 (2011-heden)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
Leuk advies, maar de meeste gas-specialisten zeggen toch dat je bij de Volvo-dealer moet zijn, want zij kunnen de computer niet uitlezen.Sytse schreef:Ik zou naar een specialist gaan op gas gebied.
Probeer eens Jaap de vries in hoogeveen, ff google
Dit uit ervaring. Verdamperdruk zou je daar wel kunnen laten meten.
Een membraam die niet meer helemaal fris is zou kunnen zorgen voor het afslaan.
Bike80,
1) Welke leidingen hebben ze gereinigd, want ik kan me daar niets bij bedenken.
2) Hoe zag de kleur van de bougie's er uit? Waarom zijn ze vervangen?
3) Welke storing werd er aangegeven door de computer?
Er moet namelijk een storing worden weergegeven, ook al gaat er niet een lampje op je dashbord branden.
De computer slaat ook "éénmalige" storingen op.
Vraag om een uitdraai. Hier staan een hoop getallen op.
O.a bij welk toerental, snelheid, ingeschakelde versnelling enz........ een storing optreed.
Ik denk aan de volgende opties;
A) Valse lucht, maar dan zou hij eigenlijk niet afslaan omdat de computer hem bij gaat regelen.
B) Het zou kunnen dat het gasverdeelhuis (na de verdamper) smerig is of misschien beschadigd, ook hierbij zou eigenlijk de computer hem (toerental) bij moeten regelen.
C) Het beruchte gasklephuis, maar dan zou je eigenlijk een melding op het dashbord moeten krijgen.
D) Kan ook nog een lamdasonde zijn, maar............
DE AUTO ZOU DIT MOETEN MELDEN.
Al met al een hoop opties, misschien kan je er wat mee in de richting van de garage.
Ik kan me voorstellen dat je er een beetje hopeloos van wordt en dat het vertrouwen weggaat.
Succes.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3008
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
welk Koltec/Necam systeem zit er eigenlijk precies in deze bi-fuel?.bike80 schreef:Auto: 2.4 BI-FUEL 140 PK (2003)
is dat de EGI/GSI installatie?. (dan is uitlezen niet zo moeilijk)
zoals Alex al vroeg, waarom zijn de bougies vervangen?.
en wat met de rest van de ontsteking?, o.a. de bobine(s)?.
rij je de tank soms vaak leeg voordat je omschakelt naar benzine?.
EGI/GSI? Uch, wat bedoel je?Ludo schreef:welk Koltec/Necam systeem zit er eigenlijk precies in deze bi-fuel?.bike80 schreef:Auto: 2.4 BI-FUEL 140 PK (2003)
is dat de EGI/GSI installatie?. (dan is uitlezen niet zo moeilijk)
Het is na de verdamper voorzien van een verdeelhuis met vacuum bediende "injectoren".
Is niet anders uit te lezen dan door (helaas) Volvo-dealer.
Ik ben al bij de gas-specialist geweest, kan er niets mee.
Als de tank leeg raakt, wordt automatisch over geschakeld naar benzine.Ludo schreef:rij je de tank soms vaak leeg voordat je omschakelt naar benzine?.bike80 schreef:Auto: 2.4 BI-FUEL 140 PK (2003)
Zoals wordt aangeven in het instructieboekje.
In deze tank ligt geen pomp (zoals Vialle) dus kan ook niet droog lopen.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3008
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
zoals Vialle een AMS en LPi systeem heeft, heeft Koltec/Necam ook verschillende types installaties.AlexV70 schreef:EGI/GSI? Uch, wat bedoel je?
met name het genoemde EGI/GSI systeem, het SGI systeem, het EZ systeem...
voor het uitlezen heb je alleen de procedure nodig, kan een klein kind dan nog...
de vraag had niets met een pomp te maken, wel met de katalysator.AlexV70 schreef: Als de tank leeg raakt, wordt automatisch over geschakeld naar benzine.
Zoals wordt aangeven in het instructieboekje.
In deze tank ligt geen pomp (zoals Vialle) dus kan ook niet droog lopen.
als de tank bijna leeg is en er word vermogen gevraag, ga je automatisch het pedaal dieper intrappen. (logisch)
het méér gasgeven stelt de "waarneming lege tank' daardoor uit.
de naverbranding kan dan fataal zijn voor de katalysator.
maar goed... dit gebeurt automatisch en is dus niet van belang in deze kwestie.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16
Naverbranding ??
de vraag had niets met een pomp te maken, wel met de katalysator.
als de tank bijna leeg is en er word vermogen gevraag, ga je automatisch het pedaal dieper intrappen. (logisch)
het méér gasgeven stelt de "waarneming lege tank' daardoor uit.
de naverbranding kan dan fataal zijn voor de katalysator.
maar goed... dit gebeurt automatisch en is dus niet van belang in deze kwestie.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16
A kan dus eigenlijk niet, B is schoongemaakt, D kan niet omdat geen melding is. Rest alleen nog maar C. Denk ik, alleen Volvo heeft al gezegd dat ze in ieder geval niet defect zijn. Schijnen ze te kunnen aflezen.AlexV70 schreef:Leuk advies, maar de meeste gas-specialisten zeggen toch dat je bij de Volvo-dealer moet zijn, want zij kunnen de computer niet uitlezen.Sytse schreef:Ik zou naar een specialist gaan op gas gebied.
Probeer eens Jaap de vries in hoogeveen, ff google
Dit uit ervaring. Verdamperdruk zou je daar wel kunnen laten meten.
Een membraam die niet meer helemaal fris is zou kunnen zorgen voor het afslaan.
Bike80,
1) Welke leidingen hebben ze gereinigd, want ik kan me daar niets bij bedenken.
2) Hoe zag de kleur van de bougie's er uit? Waarom zijn ze vervangen?
3) Welke storing werd er aangegeven door de computer?
Er moet namelijk een storing worden weergegeven, ook al gaat er niet een lampje op je dashbord branden.
De computer slaat ook "éénmalige" storingen op.
Vraag om een uitdraai. Hier staan een hoop getallen op.
O.a bij welk toerental, snelheid, ingeschakelde versnelling enz........ een storing optreed.
Ik denk aan de volgende opties;
A) Valse lucht, maar dan zou hij eigenlijk niet afslaan omdat de computer hem bij gaat regelen.
B) Het zou kunnen dat het gasverdeelhuis (na de verdamper) smerig is of misschien beschadigd, ook hierbij zou eigenlijk de computer hem (toerental) bij moeten regelen.
C) Het beruchte gasklephuis, maar dan zou je eigenlijk een melding op het dashbord moeten krijgen.
D) Kan ook nog een lamdasonde zijn, maar............
DE AUTO ZOU DIT MOETEN MELDEN.
Al met al een hoop opties, misschien kan je er wat mee in de richting van de garage.
Ik kan me voorstellen dat je er een beetje hopeloos van wordt en dat het vertrouwen weggaat.
Succes.
Voor de duidelijkheid, probleem doet zich voor alleen bij warme motor (40 min stad verkeer) Snelweg nagenoeg geen probleem. Kan uren snelweg rijden, soms slaat hij automatisch op gas, soms niet. Ga ik na uren snelweg in de stad rijden gaat het meestal wel fout..
Ok, kan jij aangeven hoe dit dan wordt uitgelezen?Ludo schreef:zoals Vialle een AMS en LPi systeem heeft, heeft Koltec/Necam ook verschillende types installaties.AlexV70 schreef:EGI/GSI? Uch, wat bedoel je?
met name het genoemde EGI/GSI systeem, het SGI systeem, het EZ systeem...
voor het uitlezen heb je alleen de procedure nodig, kan een klein kind dan nog...
C.q. de procedure? Vooral waar het op of waarmee het uit wordt gelezen.
Bijvoorbeeld knipperende ledjes tellen? geef dan ook even aan waar ik deze kan vinden.
Want als ik zelf kan, dan zou dat zeer fijn zijn.
- rhs60
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 13.06.2006 - 12:14
- Locatie: Rijsbergen (N.Br.)
Vooropgesteld dat ik geen LPG specialist ben en in mijn S60 een Vialle instalatie heb zitten, toch maar mijn bijdrage.(In mijn vorige auto zat trouwens wel een gelijk systeem als NECAM).
Even terug naar het probleem:
De storing doet zich voor bij een relatief hoge temperatuur van de koelvloeistof. Ik heb hierbij het vermoeden dat je het probleem zodanig moet zoeken in de verdamper welke voor de gas-injectoren geplaatst is. Deze verdamper heeft normaal gezien een werkgebied van -20 graden tot +125 graden celcius en wordt verwarmd door de koelvloeistof.
Ik zou eerst deze verdamper laten controleren bij de gas specialist.
Succes
Even terug naar het probleem:
De storing doet zich voor bij een relatief hoge temperatuur van de koelvloeistof. Ik heb hierbij het vermoeden dat je het probleem zodanig moet zoeken in de verdamper welke voor de gas-injectoren geplaatst is. Deze verdamper heeft normaal gezien een werkgebied van -20 graden tot +125 graden celcius en wordt verwarmd door de koelvloeistof.
Ik zou eerst deze verdamper laten controleren bij de gas specialist.
Succes
Brandweer rode S60, 140 pk, op LPG