@Caspar:
Volvo zal echt het enige merk niet zijn hoor die CO2 reductie doorvoert, dat doen ze allemaal!
En de verkopen van de V60 PIH + V40 D2 zullen meer dan 50% van de totale verkopen zijn in 2013 in NL van Volvo.
Hoezo is de verkoop van de V60 PIH marginaal in NL tov totaal verkoop NL???
Downsizen van Volvo motoren en de markt
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
beste marc, ik reageerde alleen dat er geen 8 trapsautomaat op een 5 pitter komt en jij start een o.h. discussie, in NL staat Volvo er door aangepaste CO uitstoot in relatie tot de belastingdruk bepaald aardig op...
Je blijft een beetje een haantje, zeker een T5 rijder?
Je blijft een beetje een haantje, zeker een T5 rijder?
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Walter, er is helemaal niets mis met het draaien van marge. Moet ook doelstelling zijn voor een onderneming, anders dan kun je de tent wel opdoeken. Mocht ik ergens negatief overkomen over marge dan is die niet zo bedoeld....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
En nee Bart, ik rij toevallig niet in een T5.
En als Volvo het zal moeten hebben van de NL verkopen dan zou dat niet best zijn. Gelukkig geldt datzelfde voor de innovatie bdugetten, als die gedragen zouden moeten worden door NL dan wordt er erg weinig ge-innoveerd
En als Volvo het zal moeten hebben van de NL verkopen dan zou dat niet best zijn. Gelukkig geldt datzelfde voor de innovatie bdugetten, als die gedragen zouden moeten worden door NL dan wordt er erg weinig ge-innoveerd
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40793
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dat doet mij denk aan het verhaal van de directeur een Nederlandse Leasemaatschappij.
Hij was op bezoek bij het hoofdkantoor van BMW in München.
In gesprek met een verkoper en vertelde hij vol trots dat zijn bedrijf wel 6000 BMWs in portefeuille had en dacht daarmee indruk te maken.
Helaas was de reactie van de verkoper dat er in de stad München 2 BMWdealers waren die minimaal dat aantal auto's per jaar verkochten.
Hij was op bezoek bij het hoofdkantoor van BMW in München.
In gesprek met een verkoper en vertelde hij vol trots dat zijn bedrijf wel 6000 BMWs in portefeuille had en dacht daarmee indruk te maken.
Helaas was de reactie van de verkoper dat er in de stad München 2 BMWdealers waren die minimaal dat aantal auto's per jaar verkochten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40793
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Waarom staat dat dan in je footer?Marc Apeldoorn schreef:En nee Bart, ik rij toevallig niet in een T5.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40793
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dat dan wel weer
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Omdat die T5 door mijn vrouw wordt gereden en wel door mij wordt betaald Ben...............
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40793
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Een een eigen accountje vertrouw je haar niet toe
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je verwent het mens teveel...
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Nee, voor je het weet gaat ze de goegemeenschap teveel geloven hier en begint ze ook aan downsizen.... ::D
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20939
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
BMW 3-serie toch?
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Hebben de drie heren in de hoofdrol in dit draadje wel door dat ze volledig langs elkaar heen praten? Het is toch allemaal niet zo moeilijk:
1. In NL doet Volvo het NU heel erg goed, door met name de V40 D2 en de V60 D6. Beide onderscheidende en bijzondere auto's. De V40 is gewoon 'the one to have', de D2 een prima motor, en met R Design gewoon een knijter van een auto met 14%. Succes terecht. De V60 D6 is een formidabele mix van lage kosten, veel luxe en een fraaie koets. Ook succes terecht, ook met dank aan de staat!
2. Wereldwijd: doorlopend verschijnen er nieuwsberichten over Volvo, en de teneur is toch echt dat het niet goed gaat. Soit, het is crisis, maar de Duitse merken hebben, door tijdig de bakens te verzetten (en dat kunnen ze, doordat ze aanmerkelijk kapitaalkrachtiger zijn), daar geen of weinig last van
3. Tot dusver vind ik de overname door Geely nog geen successtory; grote investeringen laten lang op zich wachten, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het die Chinezen vooral om de merknaam en de techniek te doen is, het zou mij niet verbazen als daaromtrent rare dingen gaan gebeuren, niet in het voordeel van Volvo
4. Ik gun Volvo het allerbeste, maar men raakt steeds verder achterop: de levenscyclus van modellen is te lang, motoren/transmissies zijn niet schoon en zuinig genoeg, maar ook qua infotainment is het volgend, eigenlijk nooit trendsettend. Kijk naar Tata met Jaguar & Land Rover, die zetten echt waanzinnig goede nieuwe producten neer (Range Rover serie bv.).
Tot zover mijn visie.
1. In NL doet Volvo het NU heel erg goed, door met name de V40 D2 en de V60 D6. Beide onderscheidende en bijzondere auto's. De V40 is gewoon 'the one to have', de D2 een prima motor, en met R Design gewoon een knijter van een auto met 14%. Succes terecht. De V60 D6 is een formidabele mix van lage kosten, veel luxe en een fraaie koets. Ook succes terecht, ook met dank aan de staat!
2. Wereldwijd: doorlopend verschijnen er nieuwsberichten over Volvo, en de teneur is toch echt dat het niet goed gaat. Soit, het is crisis, maar de Duitse merken hebben, door tijdig de bakens te verzetten (en dat kunnen ze, doordat ze aanmerkelijk kapitaalkrachtiger zijn), daar geen of weinig last van
3. Tot dusver vind ik de overname door Geely nog geen successtory; grote investeringen laten lang op zich wachten, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het die Chinezen vooral om de merknaam en de techniek te doen is, het zou mij niet verbazen als daaromtrent rare dingen gaan gebeuren, niet in het voordeel van Volvo
4. Ik gun Volvo het allerbeste, maar men raakt steeds verder achterop: de levenscyclus van modellen is te lang, motoren/transmissies zijn niet schoon en zuinig genoeg, maar ook qua infotainment is het volgend, eigenlijk nooit trendsettend. Kijk naar Tata met Jaguar & Land Rover, die zetten echt waanzinnig goede nieuwe producten neer (Range Rover serie bv.).
Tot zover mijn visie.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Thom, volgens mij heb ik jouw punten 1 en 2 ook zo beschreven, ergo punt 1 letterlijk.
Levenscyclus zegt overigens niet alles, de XC90 is daar een goed voorbeeld van, heeft heel lang in NL op no 1 gestaan qua verkopen in full size SUV en doet het nog steeds verbazingwekkend goed
Levenscyclus zegt overigens niet alles, de XC90 is daar een goed voorbeeld van, heeft heel lang in NL op no 1 gestaan qua verkopen in full size SUV en doet het nog steeds verbazingwekkend goed
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5116
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
@Thom ik volg je verhaal. Ik denk alleen dat het nog veel complexer is BMW en AUDI verkopen alleen al in China per jaar zo ongeveer net zoveel als Volvo op de hele wereld. Mijn inschatting is dat dit vooral een imago ding is en in mindere mate maar ook zeker relevant beschikbaarheid in de markt, zijn er dealers. Daarbij verkopen de grote Duitse drie elk zo'n drie keer zoveel auto's per jaar als Volvo. In een markt met minimale marges is volume de sleutel om nog wat te kunnen verdienen. Ik vraag me af of Volvo zonder Geely had kunnen investeren in oa de VEA investeringen die hard nodig zijn om boven een zekere kritische massa te komen en langjarig bestaansrecht af te kunnen dwingen. Hierbij zijn de verkopen in NL nauwelijks relevant.
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
alleen bij de overheid , die is zo dwaas te denken dat ze het milieu kunnen reddden door er veel geld tegenaan te gooienAlles draait om CO2 en BPM vandaag
dus tja de caluculerende burger springt in het gat dat de overheid graaft.
zodra er genoeg piepeltjes in het gat zitten schuift diezelfe fijne overheid het gat weer gedeeltelijk dicht
zodat degene die er in stonken jarenlang vast zitten aan hun voorgehouden wortel.
gelukkig heb ik niet genoeg geld om aan dergelijke stadse mode fratsen mee te doen.
daarom rij ik voorlopg 4+
keep calm!, your randomizer is running
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Feit is wel dat tussen de overname van JLR en die van Volvo ruim 2 jaar zit. Investeringen leveren niet direct een nieuw product of innovatie op die de wagens beter maken. Ford heeft Volvo op veel punten dood laten bloeden en dus werd pas in 2010 gestart met ontwikkeling van de XC90, SPA, VEA, allen producten die veel voor Volvo gaan betekenen. Tuurlijk kan dit gaan falen, maar ik denk dat we pas over 2 jaar kunnen zeggen of de overname door Geely een voorlopig succes is of niet.Thom schreef: 3. Tot dusver vind ik de overname door Geely nog geen successtory; grote investeringen laten lang op zich wachten, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het die Chinezen vooral om de merknaam en de techniek te doen is, het zou mij niet verbazen als daaromtrent rare dingen gaan gebeuren, niet in het voordeel van Volvo.
4. Ik gun Volvo het allerbeste, maar men raakt steeds verder achterop: de levenscyclus van modellen is te lang, motoren/transmissies zijn niet schoon en zuinig genoeg, maar ook qua infotainment is het volgend, eigenlijk nooit trendsettend. Kijk naar Tata met Jaguar & Land Rover, die zetten echt waanzinnig goede nieuwe producten neer (Range Rover serie bv.).
Tot zover mijn visie.
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
http://www.volvo-forum.com/viewtopic.ph ... 30#1196630Marc Apeldoorn schreef: Als Bart daar even de feiten aub op een rijtje wil zetten en daaruit blijkt dat Volvo ook wereldwijd steeds meer verkoopt dan is bij deze de discussie geslecht...
Discussie beslecht?