T-5R gelijk op je buik schrijven. Zijn te duur om om te bouwen tot circuit auto.pasc@l schreef:Vanuit mijn werk organiseren we een paar keer per jaar een race training met klanten. We hebben hiervoor twee speciaal geprepareerde BMW's 325 tot onze beschikking.
Vorig jaar kriebelde het al en vorige week na de eerste sessie van dit jaar heb ik de knoop doorgehakt: ik ga mijn race licentie halen.
Nu wil ik beginnen met een niet al te dure auto en dan kom je al snel bij een BMW 325 uit. Maar ik ben en blijf toch meer Volvo man.
Met welk type Volvo kun je het beste het circuit op.
Ik zelf zat te denken aan bijvoorbeeld een 850 T5-(R) of iets dergelijks en dan de AWD uitvoering met handbak.
Een van mijn vereisten is toch wel een achterwiel of vierwiel aangedreven auto met wat vermogen en een handbak.
Wie heeft tips en/of ervaring?
AWD kan ook de ton in want is bijna niet te koop, niet snel, zwaar, gaat gewoon stuk en is helemaal niet geschikt voor het sportievere werk.
Bij de 850 club/forum zijn er een paar 850's specifiek voor circuit gebruik opgezet en een paar hebben ook nog gewoon een kenteken.
Leuk auto om mee te trappen maar er zijn wel een paar aanpassingen nodig.
Er rijden een paar T5's met verschillende stadia van motor tuning. Vermogen zal tussen de 280 en 350 PK liggen schat ik zo.
Aanpassingen zijn onderstel, turbo, intercooler, uitlaat systeem, sper differentieel en eventueel verdere aanpassingen aan motor en koeling. Ok zijn semi slicks of slicks gebruikelijk.
Achterwielaandrijver is zeker geen must.
Heb zelf een 850 GLT met een aangepaste non turbo motor. Verder ook de nodige aanpassingen zoals hier boven aangegeven en met deze auto kun je net zo snel dan niet sneller rond dan een BMW E36 320 auto.
De fun factor is gewoon net zo groot.