bijna 16 ruggen voor een amazon

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Gebruikersavatar
malley
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24.05.2010 - 20:17

ze kunnen er voor vragen wat ze willen..... Onwetende mensen betalen het toch wel en daar zijn ze natuurlijk op uit.
At the going down of the sun and in the morning
We will remember them
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ja natuurlijk......wat de gek er voor geeft!!!
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4555
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

16.000? pieker er niet over om mijn Amazon voor dat geld de deur uit te doen....
Rene68
4th Gear member
Berichten: 712
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Ik ben de leaseauto helemaal zat... althans, de bijtelling. Bovendien heb ik altijd al een Amazon willen hebben... Volgend voorjaar gaat mijn V70 eruit en moet ik dus of weer iets nieuws leasen/kopen of....iets echt moois. Ben geen klusser dus heb het al met mijn dealer over onderhoud gehad. Geen probleem uiteraard. Maar, ik rij er wel iedere dag mee naar mijn werk. Dat is dus 5 * per week 60km. Is dat wel aan te raden met een Amazon?

Ben overigens hopeloos verliefd op deze auto:
http://www.thegallerybrummen.nl/nl_NL/a ... tails.html
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Een Amazon is natuurlijk niet up-to-date als het gaat om bijvoorbeeld ontwaseming. Dus als je het niet erg vindt om op een regenachtige dag met een doekje aan de slag te moeten :wink:
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Rene68
4th Gear member
Berichten: 712
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Nee hoor, dat is toch ook de charme van zo'n auto? Trouwens, dat moest ik bij mijn Alfa ook....hahahaha...
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Pluspunt is dat er een verwarmde achterruit is ingezet, dat scheelt een hoop. De verwarming van een ama is prima en heel snel op temperatuur, die houdt je zeker warm in de winter.
Maar de prijs is erg pittig voor een ama. Ik zou zeker even goed rond blijven kijken, deze staat er nog wel even voor die prijs. En koop er een met een lpg kop als je daarop wilt gaan rijden, staat hier niet bij vermeld iig. Beste is om een kenner mee te nemen als je gaat kijken, die weet waar je op moet letten. Staar je niet blind als je hopeloos verliefd bent, daar kan je spijt van krijgen! Deze '65er heeft nog trommelremmen rondom, het is prettiger voor dagelijks vervoer om een latere met schijven voor aan te schaffen. De kleurstelling is trouwens niet origineel mocht je daar over vallen. De two tone werd alleen in de early years fabrieks af geleverd.
The Gallery is wel vrij duur, maar is betrouwbaar met een goede service.
ferretje
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58

Teveel vragen is niet dom, teveel betalen daarentegen......

Zo werd mij vroeger al voorgehouden...
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Oh ja, deze site zal je wel leuk vinden. De meest informatieve Ama site die er is.
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Vanaf (modeljaar) 1965 waren schrijfremmen voor al standaard. Daarnaast vraag ik me af of dit wel een 1965-er is.
Of het is een 1969/1970-er, of ze hebben in de 1965-er de kabelkoppeling en gescheiden remsysteem uit een later type gezet.
De onderkant foto's zijn van slechte kwaliteit, dus ik kan niet zien welk type as eronder zit. Op een van de foto's van de motorruimte lijkt het ook een gedeelde stuurstang (wat ook duidt op een later type), evenals het stuur.
Voor dit geld hadden ze er wel even een nieuw koppelingspedaalrubber op mogen doen.
Verder zou ik persoonlijk geen Amazon kopen waar de gastank op deze manier is ingebouwd. Lijkt me niet goed voor de gewicht verdeling en daardoor wegligging. Er past een 70 liter tank achter de achteras, dus waarom zou je het zo inbouwen??
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Gebruikersavatar
Erik_M
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.12.2006 - 17:59
Locatie: Wassenaar

Hij komt (of kwam) altijd op TV bij het programma gek op wielen, en dan laat ie een prachtige volvo op de foto zetten met een totaal verkeerde stoel en toerenteller. En als kers op een taart staat de mistlamp ook naar onze lieve heer te schijnen, en als ik het zo zie zijn dit niet mistlampen die ze gebruikten in de tijd waar deze prachtige volvo vandaan kwam.

Kortom, voor bijna 17.000 verwacht ik zeker bij dit bedrijf een top exemplaar.
[/quote]

Deze '61 Amazon bij The Gallery is een zeer mooi, origineel Nederlandse auto die, zeker door de laatste eigenaar (die ik persoonlijk ken), zeer goed verzorgd is. Ik ken deze Amazon, die toen nog van de 1e eigenaar was, vanaf 1982. Ik was bezig met de restauratie van mijn eigen '61 Amazon die niet geheel origineel meer was. Om e.e.a. bij mijn auto weer te krijgen zoals het hoorde, heb ik deze auto als voorbeeld genomen en mocht ik van deze auto fotoreportage maken.
De auto heb ik vanaf 1982 kunnen volgen en kan zeggen dat ik weinig Amazons ken die de tand des tijds, zonder echt grote ingrepen, zo goed hebben doorstaan als deze. De mistlampen aan de voorkant horen er idd. niet op, maar zaten er in 1982 al op. Het mistlicht achter is vervangen door een mooi rond exemplaar. Tja, de bestuurdersstoel....smaken verschillen natuurlijk, ik vind het zeer netjes gedaan in de stijl van de oorspronkelijke bekleding. Hoe vaak zie je niet dat er gewoon een zwarte Scheel stoel gemonteerd is ? Dat is lekker origineel. Overigens is de originele stoel nog bij de auto. Verder heeft deze Amazon een fraai en goedwerkend schuifdak en is er een, door bijna elke Amazonrijder gewenste, overdrive gemonteerd. Uniek voor die tijd.

De prijs ?, Ja, dat is zeker een smak geld. Maar goed, als ik alles wat mijn gerestaureerde Amazon, waarbij zowat alles vernieuwd/gereviseerd/vervangen is, gekost heeft optel......'t is alweer 21 jaar na afronding van de restauratie...., 'k doe het maar niet.
Als ik nu echter een Amazon zou willen hebben voor 'erbij' (want zo'n auto als deze moet je niet dagelijks gebruiken, misschien wel in de zomer maar zeker niet in de winter) zou het wel deze worden.

gRoet,
eRik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1336
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Iroll schreef:Oh ja, deze site zal je wel leuk vinden. De meest informatieve Ama site die er is.
Wow.... wat ze zoal niet doen met een amazon zeg...
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
Rene68
4th Gear member
Berichten: 712
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Inmiddels al heel wat zoekwerk verricht... Dat het een Amazon wordt is wel duidelijk. Ik had een prachtige p1800s gevonden in Zweden via vriend in Zweden maar mijn vriendin was erg teleurgesteld dat ik dan geen Amazon zou kopen...hahaha... Mijn vriendin geeft helemaal niets om auto's maar de Amazon vindt ze helemaal te gek. Dat is al een pluspunt! ;)

Verder heb ik op MP twee mooie auto's gezien maar ook bij Wim's classics staat een groene '68 er (mijn geboortejaar!) die ik erg mooi vind. Helaas geen hoofdsteunen en die zijn naar wat ik heb begrepen ook erg moeilijk nog te vinden. Er zit geen LPG in maar de auto is een stuk goedkoper dan bij the gallery.

Kortom, de verliefdheid is alleen maar toegenomen. Nu is het zoeken naar de juiste auto voor mij/ons en even geduld hebben tot minimaal april 2012!
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
Ziko
4th Gear member
Berichten: 544
Lid geworden op: 03.03.2010 - 12:23
Locatie: Velp

Neem in ieder geval een magneetje mee om te kijken waar er plamuur op zit... Da's bij Wim wel belangrijk ;)
Rene68
4th Gear member
Berichten: 712
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Ziko schreef:Neem in ieder geval een magneetje mee om te kijken waar er plamuur op zit... Da's bij Wim wel belangrijk ;)
Echt waar joh? Maar heeft die niet zo'n beste naam? Vind ik wel lastig hoor!
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
Ziko
4th Gear member
Berichten: 544
Lid geworden op: 03.03.2010 - 12:23
Locatie: Velp

Dat is een persoonlijk ervaring van mij, dus ik zeg niet dat alles wat hij verkoopt zo is. Maar zoals altijd geldt met oudere auto's let gewoon goed op wat je koopt. Weet je er zelf niet zo veel van neem dan iemand mee die er wel verstand van heeft. Het zou jammer zijn om een kat in de zak te kopen.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Rene68 schreef:
Ziko schreef:Neem in ieder geval een magneetje mee om te kijken waar er plamuur op zit... Da's bij Wim wel belangrijk ;)
Echt waar joh? Maar heeft die niet zo'n beste naam? Vind ik wel lastig hoor!
Ik zeg ook niets en dan heb ik al genoeg gezegd. :x
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Rene68 schreef: Verder heb ik op MP twee mooie auto's gezien maar ook bij Wim's classics staat een groene '68 er (mijn geboortejaar!) die ik erg mooi vind. Helaas geen hoofdsteunen en die zijn naar wat ik heb begrepen ook erg !
Hoezo hoofdsteunen niet te vinden, die zijn er zat joh, een mooie amazon zonder hoofdsteunen laat je toch niet staan.
Rene68
4th Gear member
Berichten: 712
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Ik heb op meerdere sites gelezen dat ze moeilijk te vinden en zijn en bovendien erg prijzig. Maar ik meld mij wel hier dan! ;)

@Ziko: ik begrijp wat je schrijft. Goeie tip!
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Rene68
4th Gear member
Berichten: 712
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

@Erik_M, niet voor dagelijks gebruik? Daar koop ik hem juist voor! Als de auto goed wordt onderhouden dan is dat toch geen probleem? Auto gaat gewoon in onderhoud bij de garage waar mijn huidige volvo in onderhoud is. Die en de mensen op het Volvo klassieker forum wisten mij te verzekeren dat ik met een Amazon, mits het een goede is uiteraard, heel erg goed dagelijks kon rijden. Uiteraard geen 100.000km per jaar. Maar ik rij max 300km per week dus zo'n 15000km per jaar. Natuurlijk zal hij mij wel eens in de steek laten maar dat hoort er een beetje bij natuurlijk.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”