Opknappen van mijn 1800E
- asmeekens740
- 4th Gear member
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 15:42
- Locatie: Ulvenhout / Breda
persoonlijk vind ik de galaxy's mooier, maar die ben ik nog geen tegengekomen. Ze zijn vast wel ergens te vinden en te krijgen als je maar genoeg geld hebt
Ik wilde een 740....
het werd uiteindelijk een 940 sedan '91 op de teller: 326.500
het werd uiteindelijk een 940 sedan '91 op de teller: 326.500
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Op de VKB een setje tegen gekomen, maar helaas te laat! Nieuwe polarissen waren ook niet goedkoop. Maar eerst maar is kijken hoe dit eruit ziet!asmeekens740 schreef:persoonlijk vind ik de galaxy's mooier, maar die ben ik nog geen tegengekomen. Ze zijn vast wel ergens te vinden en te krijgen als je maar genoeg geld hebt
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Begint weer wat te lijken Boele, netjes hoor. Je laat hem toch wel weer in de originele kleur spuiten he, ik blijf dat de mooiste kleur voor een 1800 vinden!
Je kan ook nog de motorrubbers vervangen door die van een 164. Die zijn stugger waardoor je blok minder zal bewegen. Ze zijn volledig uitwisselbaar met die van de B20, maar er is een stuggere rubber compount gebruikt. Kan helpen om te voorkomen dat je spruitstuk de draagarm raakt.
Je kan ook nog de motorrubbers vervangen door die van een 164. Die zijn stugger waardoor je blok minder zal bewegen. Ze zijn volledig uitwisselbaar met die van de B20, maar er is een stuggere rubber compount gebruikt. Kan helpen om te voorkomen dat je spruitstuk de draagarm raakt.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Uiteraard wordt hij weer in de originele kleur gespoten! Vind het zelf de mooiste kleur die er bestaat voor de 1800. (al moet ik bekennen dat lichtblauw metallic (sommige ES-en) ook wel erg mooi is.)Iroll schreef:Begint weer wat te lijken Boele, netjes hoor. Je laat hem toch wel weer in de originele kleur spuiten he, ik blijf dat de mooiste kleur voor een 1800 vinden!
Je kan ook nog de motorrubbers vervangen door die van een 164. Die zijn stugger waardoor je blok minder zal bewegen. Ze zijn volledig uitwisselbaar met die van de B20, maar er is een stuggere rubber compount gebruikt. Kan helpen om te voorkomen dat je spruitstuk de draagarm raakt.
Ik heb nieuwe motorrubbers gekocht en reeds gemonteerd. Dus wacht het eerst maar eens af. Vind het een beetje zonde van het geld.
Vanavond verder met het motorruim dichtbouwen en dan even wat gaatjes boren in het nieuwe achterpaneel voor de ''volvo'' letters. dan kan hij naar de spuiter!
Groeten Boele
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Gisteravond maar verder gegaan met de tuimelaars monteren. Ook even het balkje waar de radiateur op staat geschuurd en in de hammerite gezet.
Heb trouwens wel is gehoord dat een radiateur van een 140 hetzelfde is als van een 1800? door de aanrijding heeft de stalen fan namelijk in mn radiateur ''gebeten''' nieuwe radiateur is vrij prijzig. Heb nog wel een andere radiateur voor een 1800E staan, maar weet daar de staat niet van (of zijn ze te reviseren?)
Door het spaghettispruitstuk wist ik niet zeker of het inlaatspruitstuk nog zou passen. Het inlaatspruitstuk zélf past wel, alleen de stalen steun die naar het motorblok loopt, bleek niet te passen. Hiervoor hebben mijn vader en ik de steun aangepast. Dit kwam er op neer dat er een stuk uitgeslepen is en een U-profieltje achter gelast is. Stevig genoeg.
Mijn vader heeft een malletje gemaakt waarmee de VOLVO letters op het achterpaneel geboord kunnen worden. Door telkens eerst 1 gat te boren, en dan met een m4 boutje vast te zetten, zit het andere gat altijd precies goed.
@lezers, weet een van jullie hoe de foto's kleiner getoond kunnen worden? ik gebruik photobucket.com
Groeten Boele
Heb trouwens wel is gehoord dat een radiateur van een 140 hetzelfde is als van een 1800? door de aanrijding heeft de stalen fan namelijk in mn radiateur ''gebeten''' nieuwe radiateur is vrij prijzig. Heb nog wel een andere radiateur voor een 1800E staan, maar weet daar de staat niet van (of zijn ze te reviseren?)
Door het spaghettispruitstuk wist ik niet zeker of het inlaatspruitstuk nog zou passen. Het inlaatspruitstuk zélf past wel, alleen de stalen steun die naar het motorblok loopt, bleek niet te passen. Hiervoor hebben mijn vader en ik de steun aangepast. Dit kwam er op neer dat er een stuk uitgeslepen is en een U-profieltje achter gelast is. Stevig genoeg.
Mijn vader heeft een malletje gemaakt waarmee de VOLVO letters op het achterpaneel geboord kunnen worden. Door telkens eerst 1 gat te boren, en dan met een m4 boutje vast te zetten, zit het andere gat altijd precies goed.
@lezers, weet een van jullie hoe de foto's kleiner getoond kunnen worden? ik gebruik photobucket.com
Groeten Boele
- asmeekens740
- 4th Gear member
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 15:42
- Locatie: Ulvenhout / Breda
Goed bezig! Wanneer gaat ie naar de spuiter? De velgen die je nu hebt, dat zijn originele 1800 velgen of niet? Vind die eigenlijk ook wel heel mooi staan op je avatar foto...
Ik wilde een 740....
het werd uiteindelijk een 940 sedan '91 op de teller: 326.500
het werd uiteindelijk een 940 sedan '91 op de teller: 326.500
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
dat kun je zelf doen met microsoft picture manager, of door photobucket zelf; bij edit kun je kiezen voor resize. Als je dan "replace original"kiest worden ze kleiner gemaakt.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
@ Dopdedouwer: Bedankt is gelukt!
Via de website www.bccp.nl heb ik een rol hitte werende tape gekocht van ''Cool it''
Deze glasvezelband zorgt ervoor dat de hitte van het uitlaatspruitstuk met 70% wordt verminderd. Aangezien de verdamper van de lpg installatie 10cm hiervandaan gemonteerd zit, leek mij dit een goede aankoop. Ook zou het een minimaal voordeel moeten leveren in het vermogen. (lucht blijft heter in het spruitstuk)
Nu is het een kwestie van dichtbouwen en dan kan hij EINDELIJK naar de spuiter! Is overigens -2 in de garage
Via de website www.bccp.nl heb ik een rol hitte werende tape gekocht van ''Cool it''
Deze glasvezelband zorgt ervoor dat de hitte van het uitlaatspruitstuk met 70% wordt verminderd. Aangezien de verdamper van de lpg installatie 10cm hiervandaan gemonteerd zit, leek mij dit een goede aankoop. Ook zou het een minimaal voordeel moeten leveren in het vermogen. (lucht blijft heter in het spruitstuk)
Nu is het een kwestie van dichtbouwen en dan kan hij EINDELIJK naar de spuiter! Is overigens -2 in de garage
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Gisteravond ben ik verder gegaan met het dichtbouwen van het motorcompartiment.
Eerst heb ik de rechterdraagarm 2mm afgeslepen om net dat beetje extra ruimte te creeren voor het spruitstuk. Vervolgens ben ik verder gegaan met het monteren van het spaghettispruitstuk. Hiervoor heb ik eerst de pakking gemonteerd, het spruitstuk ertegen geschroefd met 2 moeren om vervolgens de voorste twee tapeinden erin te draaien.
Toen liep ik tegen een klein probleem aan. De voet van het inlaatspruitstuk is dikker dan die van het spaghettispruitstuk. Dit scheelt +- 2mm. Hierdoor kan je de kracht nooit goed verdelen over de onderste bouten die zowel het inlaat- als uitlaatspruitstuk op zijn plek houden. Hiervoor heb ik dikke carrosserie ringen gepakt. Van deze ringen heb ik bij de ene helft 2mm afgevijld. Vervolgens gemonteerd en nu drukken de ringen beide spruitstukken goed aan.
Hier nog een foto'tje van de beperkte ruimte tussen draagarm en spruitstuk.
Verder nog het eea aan slangen vervangen/gemonteerd.
Nu verder kijken of de radiateur die ik nog heb staan lekdicht is. Klopt het dat een radiateur van een vroege 140 gelijk is aan die van een 1800E? En zoja, wat wordt verstaan onder een vroege 140?
Groeten Boele
Eerst heb ik de rechterdraagarm 2mm afgeslepen om net dat beetje extra ruimte te creeren voor het spruitstuk. Vervolgens ben ik verder gegaan met het monteren van het spaghettispruitstuk. Hiervoor heb ik eerst de pakking gemonteerd, het spruitstuk ertegen geschroefd met 2 moeren om vervolgens de voorste twee tapeinden erin te draaien.
Toen liep ik tegen een klein probleem aan. De voet van het inlaatspruitstuk is dikker dan die van het spaghettispruitstuk. Dit scheelt +- 2mm. Hierdoor kan je de kracht nooit goed verdelen over de onderste bouten die zowel het inlaat- als uitlaatspruitstuk op zijn plek houden. Hiervoor heb ik dikke carrosserie ringen gepakt. Van deze ringen heb ik bij de ene helft 2mm afgevijld. Vervolgens gemonteerd en nu drukken de ringen beide spruitstukken goed aan.
Hier nog een foto'tje van de beperkte ruimte tussen draagarm en spruitstuk.
Verder nog het eea aan slangen vervangen/gemonteerd.
Nu verder kijken of de radiateur die ik nog heb staan lekdicht is. Klopt het dat een radiateur van een vroege 140 gelijk is aan die van een 1800E? En zoja, wat wordt verstaan onder een vroege 140?
Groeten Boele
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Heb inmiddels een andere radiateur van een 1800E gemonteerd. Toch handig om een 1800E in onderdelen te kopen;)admiral schreef:Een vroege 140 is van 1969, maar of die een rad heeft die ook bij jou past weet ik niet. Dan zou je een vroege 140 d'r bij moeten hebben staan.
Zijn zat bedrijfjes die het koelblok vervangen voor een dikkere. Denk dat ik de oude (defecte) radiateur op laat knappen.
weer wat draadjes aangesloten! Nu hoef ik alleen nog de electrische koude lucht klep te monteren + de draden netjes wegwerken, olie vullen, koelwater vullen en dan STARTEN!
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Leuk project - ook al is het deels uit noodzaak. Ik wil trouwens je pret niet bederven, maar je uitlaatspruitstuk is geen spaghetti spruitstuk.
Edit: Misschien ook wel trouwens. Ik heb alleen wel eens ingewikkelder exemplaren gezien, maar dat zal misschien met ruimte te maken hebben.
Edit: Misschien ook wel trouwens. Ik heb alleen wel eens ingewikkelder exemplaren gezien, maar dat zal misschien met ruimte te maken hebben.
Volvo 940 SE
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Hoi Michael,Michael Oud schreef:Leuk project - ook al is het deels uit noodzaak. Ik wil trouwens je pret niet bederven, maar je uitlaatspruitstuk is geen spaghetti spruitstuk.
Edit: Misschien ook wel trouwens. Ik heb alleen wel eens ingewikkelder exemplaren gezien, maar dat zal misschien met ruimte te maken hebben.
Dit is wel degelijk een spaghettispruitstuk. Voor sommige auto's hebben ze inderdaad vrij veel bochten etc ivm ruimtegebrek.
Groeten Boele
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Voor de volledigheid: "spaghetti spruitstukken" hebben zoveel bochten om de lengte van de trajecten precies even lang te krijgen. Bij V8 en V12 racemotoren in de Formule 1 van vroeger zag je héél extreme gevallen.
Voorbeeldje: Ferrari 312 van 1967
Voorbeeldje: Ferrari 312 van 1967
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Eindelijk zit alles dichtgebouwd in het motorruim!
Na het verhelpen van waterlekkage kon ik hem dan eindelijk starten.
Na de ontsteking goed afgesteld te hebben en de bougiekabels allemaal 1 plug klokwijs te verzetten, startte hij!
Bij het vervangen van de rubbers in de injectorhulzen, heb ik er 1 niet goed gemonteerd met het imbusboutje op de kop. Dit resulteerde in veel valse lucht.
Nu loopt hij nog niet zo lekkker in zn stationair toerengebied. De injectie regelt hem continu zelf af. Hierdoor schommelt hij tussen de 700- en 1500rpm.
Valse lucht is niet meer aan de orde, dit heb ik getest met remmenreiniger. Ook de koudstartinjector heb ik buitenwerking gezet en ook dit mocht niet baten. Iemand een idee?
Om het wellicht eenvoudiger te kunnen maken, heb ik een filmpje gemaakt van het schommelen in zijn toeren. (ja hij maakt veel herrie aangezien er nog geen uitlaat onder zit.)
Klik op de afbeelding voor het filmpje:
Hoop dat iemand met kennis mij hiermee kan helpen!
Na het verhelpen van waterlekkage kon ik hem dan eindelijk starten.
Na de ontsteking goed afgesteld te hebben en de bougiekabels allemaal 1 plug klokwijs te verzetten, startte hij!
Bij het vervangen van de rubbers in de injectorhulzen, heb ik er 1 niet goed gemonteerd met het imbusboutje op de kop. Dit resulteerde in veel valse lucht.
Nu loopt hij nog niet zo lekkker in zn stationair toerengebied. De injectie regelt hem continu zelf af. Hierdoor schommelt hij tussen de 700- en 1500rpm.
Valse lucht is niet meer aan de orde, dit heb ik getest met remmenreiniger. Ook de koudstartinjector heb ik buitenwerking gezet en ook dit mocht niet baten. Iemand een idee?
Om het wellicht eenvoudiger te kunnen maken, heb ik een filmpje gemaakt van het schommelen in zijn toeren. (ja hij maakt veel herrie aangezien er nog geen uitlaat onder zit.)
Klik op de afbeelding voor het filmpje:
Hoop dat iemand met kennis mij hiermee kan helpen!
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Maar even een paar losse schoten, want dit heb ik ook nog niet meegemaakt!!!:
1.de benzinedrukregelaar is oké? 2. De benzinepomp levert permanent druk?
3. zijn het de goede injectoren?
Welke ontstekingsysteem zit erop?
1.de benzinedrukregelaar is oké? 2. De benzinepomp levert permanent druk?
3. zijn het de goede injectoren?
Welke ontstekingsysteem zit erop?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Dat is toch typisch voor valse lucht. De ecu stopt de brandstof toevoer als het stationair toerental met gesloten gasklep boven de 1700 toeren uitkomt. En dan begint het verhaal weer van voren afaan, ook wel "hunting" genoemd.Hierdoor schommelt hij tussen de 700- en 1500rpm.
Verdachten zijn de injectoren sluiten de injectorhuizen wel goed aan op de kop? Er zijn nl 2 soorten afdichtringetjes een dikke en een dunne variant. Als je, zoals het hoort, fiberringetjes onder de injectoren hebt gezet dan moet je de dikke afdichtring monteren. Ook horen er fiberringetjes tussen de imbusbout en injectorhuis. Deze dienen om vapourlock te voorkomen doordat de injectoren te heet kunnen worden. Andere verdachte is de stationair luchtklep, druk je duim eens op de slang die het dichtsbij bij de gasklep zit. Zit de slang van de carterontluchting op de goede aansluiting van het spruitstuk, die met de restrictie? Als je de slangen hebt omgewisseld met die van de rembekrachtiger op het spruitstuk krijg je nl ook dit gedrag. Vacuum aansluiting ontsteking open gelaten op spruitstuk? Succes met de jacht naar de valse lucht!
ps;
Ik wed dat je de slangen hebt omgewisseld op het spruitstuk!
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Jammer Iroll, hoopte dat je gelijk had!Iroll schreef:Dat is toch typisch voor valse lucht. De ecu stopt de brandstof toevoer als het stationair toerental met gesloten gasklep boven de 1700 toeren uitkomt. En dan begint het verhaal weer van voren afaan, ook wel "hunting" genoemd.Hierdoor schommelt hij tussen de 700- en 1500rpm.
Verdachten zijn de injectoren sluiten de injectorhuizen wel goed aan op de kop? Er zijn nl 2 soorten afdichtringetjes een dikke en een dunne variant. Als je, zoals het hoort, fiberringetjes onder de injectoren hebt gezet dan moet je de dikke afdichtring monteren. Ook horen er fiberringetjes tussen de imbusbout en injectorhuis. Deze dienen om vapourlock te voorkomen doordat de injectoren te heet kunnen worden. Andere verdachte is de stationair luchtklep, druk je duim eens op de slang die het dichtsbij bij de gasklep zit. Zit de slang van de carterontluchting op de goede aansluiting van het spruitstuk, die met de restrictie? Als je de slangen hebt omgewisseld met die van de rembekrachtiger op het spruitstuk krijg je nl ook dit gedrag. Vacuum aansluiting ontsteking open gelaten op spruitstuk? Succes met de jacht naar de valse lucht!
ps;
Ik wed dat je de slangen hebt omgewisseld op het spruitstuk!
- Ik heb bij het monteren van de rubbers in de injectoren de rubbertjes gebruikt uit de koppakkingset. Heb wel de grote O-ringen gemonteerd tussen kop en injectorhuis, maar niet de kleine ringetjes voor de imbusbout. Ik vind de O-ringen vrij dun die op de kop liggen. Iroll, welke moet ik dan wel gebruiken? evt een onderdeelnummer? volgens mij heb ik de normale uit het boek.
- De stationair luchtklep: Hier heb ik de slang losgehaald, duim erop: Geen verschil.
- Slangen vd carterontluchting zitten inderdaad goed gemonteerd.
- Vacuum aansluiting ontsteking: Deze heb ik juist zorgvuldig dichtgemaakt met een satéprikker. Heb ik ooit in een topic gelezen dat je hiermee de verlating van de ontsteking buitenwerking zet. Ik heb overigens een open exemplaar gemonteerd, en ook dit gaf geen verschil met het huidige mankement. foto voor de duidelijkheid dat we het over hetzelfde item hebben:
Het aparte aan dit mankement is dat hij de eerste 10 - 12 seconden na het starten perfect loopt.
Mijn vader verdenkt the Thermal Timer. Die onderin het blok zit naast het oliefilter. In Haynes staat dat deze inderdaad de eerste 10 seconden opwarmt en daarna afsluit. Hetgeen het verschijnsel kan verklaren. Als ik 1 van de 2 stekkers los trek die naar de thermal timer gaan, begint hij in ieder geval niet meer te ''schommelen'' maar netter te lopen. (Alhoewel het nog steeds pruttelen brijft (700rpm).
Hoe kan ik testen of deze thermal timer nog werkt?
Groeten, Boele
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De dunne rubberringetjes zijn voor de montage zonder de fiberringetjes tussen kop en injectorhuis. Die zijn inderdaad erg dun.
De foto met sateprikker is idd de vac aansluiting v.d. ontsteking
De thermal timer bepaalt of de koudstart injector inspuit of niet voor de koude start. Die kan niet het jagende stationair verklaren. Het moet volgens mij toch echt valse lucht zijn.
Werkt de terugslagklep van de rembekrachtiger nog goed en is de slang nog luchtdicht? Hoe is de afstelling van je gaskabel en sluit de gasklep helemaal? Hoe staat de stationair afstelschroef, die met de contramoer, afgesteld?
Spuitstuk pakking gecontroleerd? Map sensor slang goed aangesloten?
De foto met sateprikker is idd de vac aansluiting v.d. ontsteking
De thermal timer bepaalt of de koudstart injector inspuit of niet voor de koude start. Die kan niet het jagende stationair verklaren. Het moet volgens mij toch echt valse lucht zijn.
Werkt de terugslagklep van de rembekrachtiger nog goed en is de slang nog luchtdicht? Hoe is de afstelling van je gaskabel en sluit de gasklep helemaal? Hoe staat de stationair afstelschroef, die met de contramoer, afgesteld?
Spuitstuk pakking gecontroleerd? Map sensor slang goed aangesloten?
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Om al je vragen zo duidelijk mogelijk te beantwoorden:
Ik vind het apart dat hij de eerste 10sec zonder schommelen loopt, maar erna pas begint te schommelen. Als ik de stekker van de koudstartinjector loshaal, stopt het schommelen ook niet. maw: De koudstartinjector zal wel geen benzine blijven spuiten toch?
Wordt er inmiddels een beetje moe van! Volgende week gaat hij naar de spuiter. Als hij gespoten is, en lpg er weer in zit, zal ik eens kijken of hij nogsteeds beroerd loopt. Kan ik in ieder geval uitsluiten dat het de ontsteking/spruitstukpakking is..
Dus deze moet wel afgedopt blijven toch?Iroll schreef:De foto met sateprikker is idd de vac aansluiting v.d. ontsteking
Als ik 1 vd 2 stekkertjes los maak vd thermal timer naar de kabelboom, dan begint hij niet meer te schommelen, maar loopt hij ''netjes'' 700rpm. (Dit kan ik wellicht regelen met de stelschroef op de computer, of denk ik nu verkeerd?)Iroll schreef:
De thermal timer bepaalt of de koudstart injector inspuit of niet voor de koude start. Die kan niet het jagende stationair verklaren. Het moet volgens mij toch echt valse lucht zijn.
Ik vind het apart dat hij de eerste 10sec zonder schommelen loopt, maar erna pas begint te schommelen. Als ik de stekker van de koudstartinjector loshaal, stopt het schommelen ook niet. maw: De koudstartinjector zal wel geen benzine blijven spuiten toch?
Ja, hij zit ook goed om gemonteerd, heb er op geblazen, gezogen.Iroll schreef: Werkt de terugslagklep van de rembekrachtiger nog goed en is de slang nog luchtdicht?
Gasklep sluit netjes af en als ik het pedaal volledig intrap, valt hij bij het spruitstuk tegen het nokje aan. Dus moet goed zijn!?Iroll schreef: Hoe is de afstelling van je gaskabel en sluit de gasklep helemaal?
Hier heb ik (nog) niets aan gesteld. Hij liep ''vroeger'' altijd netjes. Kan het uitmaken door het K&N filter en hogere compressie dat hij eigenlijk te langzaam stationair loopt waardoor de ECU hem zelf gaat regelen?Iroll schreef: Hoe staat de stationair afstelschroef, die met de contramoer, afgesteld?
Jep, met een bus remmenreiniger aan de gang geweest, en reageert hij niet op..Iroll schreef: Spuitstuk pakking gecontroleerd?
Welke slang bedoel je hiermee? Degene die vanaf het inlaatspruitstuk naar een unit gaat? (zit rechts bij de accu) Deze slang heb ik vervangen. WEL zag ik later in Haynes dat wanneer deze afgekoppeld wordt, hij gelijk afgedopt moet worden hetgeen ik niet heb gedaan..Iroll schreef:Map sensor slang goed aangesloten?
Wordt er inmiddels een beetje moe van! Volgende week gaat hij naar de spuiter. Als hij gespoten is, en lpg er weer in zit, zal ik eens kijken of hij nogsteeds beroerd loopt. Kan ik in ieder geval uitsluiten dat het de ontsteking/spruitstukpakking is..