vreemd gegaan

Links naar interessante sites. Veel Volvo gerelateerde links zijn te vinden op http://www.symbaloo.com/mix/volvoconnections
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Als ik vreemd zou gaan zou ik daar geen topic op een Volvoforum aan besteden........
Gebruikersavatar
RrRrR
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23

kuiper schreef:
kuiper schreef:
Toch, ik heb er eens in gereden... en ik heb liever de Touareg dan de XC90. Of zeg ik nou iets verschrikkelijks?

Nee niet iets verschrikkelijks, meer iets doms
Vanwaar deze uitspraak?
Ik vond hem superstrak rijden (wegligging) en er van buiten beter uitzien. De XC90 ziet er door de breedte-hoogte-verhouding toch meer als een busje uit. (Sorry, sorry, sorry... Helpt het als ik zeg dat mijn vriendin liever de XC90 heeft?).

Dirk

Haha! Ik moet me bij je aansluiten. De Touareg vind ik ook beter sturen dan de XC90 van Volvo. Ook het interieur vind ik helemaal top. Op het stuurlogo na, heb ik er absoluut niets op of aan te merken. Wat ik wel moet zeggen is dat je een Touareg met de juiste motor moet hebben. Een kennis van ons heeft er eentje gekocht met een 3.2 V6 en dat is veel te licht voor zo'n auto. Maar met de V10 TDI is hij onovertroffen.

Verder is de rust die in de Touareg heerst niet vergelijkbaar met zijn concurrenten. De diesels van de X5, ML, XC90, RR en Jeep zijn iets meer aanwezig. Tja, het is verwaarloosbaar, want waar praten we over, maar toch is het verschil wel te horen.

Ik moet zeggen dat ik de XC90 geen lelijke auto vind, maar het interieur en ook een beetje de vormgeving van het exterieur spreekt mij toch tegen. Zelfs in de executive uitvoering waar er lekker met hout gestrooid word, doet hij het niet. Als je gaat kijken naar de spionagefoto's van de nieuwe S80 (2007, he Bart :lol: ) dan spreekt het gelijk aan en dat mis je, vind ik bij de XC90. En kijk je bij de Touareg, dan spreekt het gelijk aan. En een interieur is toch belangrijk, gezien het feit je er continu tegenaankijkt.

Ik ga in December naar Duitsland om te rijden met de nieuwe Audi Q7 en ben heel erg benieuwd. Het model sprak me meteen aan, het is naar mijn mening de mooiste SUV die je kan kopen voor dat geld en als hij net zulke goede prestaties levert als de A6 3.0 TDI Quattro, dan ben ik bang dat volgend jaar na 7 Volvo's en heel veel trouwe jaren ik voor het eerst in een ander merk ga rijden... :shock: :shock: :shock:
Your Dream - Your Mind - Your Goal
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Zo'n domme opmerking was dat dus niet.... (die ik maakte over de Touareg). Hij wordt gedeeld, constateer ik. Bij keuze tussen de nieuwste Audi (alleen op de plaatjes) zou ik nog steeds kiezen voor de VW.
Dit wordt idd een behoorlijk vreemd gaan-topic. Geeft niks, gebeurt vaker dan je denkt... :shock:

Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
RrRrR
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23

kuiper schreef: Bij keuze tussen de nieuwste Audi (alleen op de plaatjes) zou ik nog steeds kiezen voor de VW.

Dit wordt idd een behoorlijk vreemd gaan-topic. Geeft niks, gebeurt vaker dan je denkt... :shock:
Dat gevoel had ik dus ook. Ik heb hem op de IAA in het echt gezien en dat was wel even andere koek. Op de foto's doet hij een beetje log aan, maar als je er eenmaal oog in oog mee staat is het echt een wonderlijke verschijning. Echt een verrijking op de wegen. Hij stond er ook in mijn kleur (zwart) en dat maakt de auto gewoon helemaal af. Dan is ineens de Touareg een tweede keuze. Op rijdkwaliteiten denk ik, of ik weet het bijna wel zeker, zal het absoluut niet tegen gaan vallen. Maar goed, eerst rijden en dan oordelen. Maar op exterieur heeft hij het al gewonnen!

En ja... vreemdgaan... :lol: Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk pas sinds dit twee jaar meer om auto's ben gaan geven dan dat ik hiervoor deed. Volvo ben ik altijd trouw gebleven omdat hij mij vanaf dag een nooit in de steek gelaten heeft en mij altijd van alle luxe en comfort heeft voorzien. Ik heb sinds mijn achtiende alleen maar Volvo gereden en als ik direct voor de XC90 was gevallen als voor de andere Volvo's die ik gereden heb (S40,S60,C70 en S80), was het waarschijnlijk volgend jaar een XC90 geworden. Maar die gaat ben ik bang echt afvallen. En aan de andere kant kan ik vanaf volgend jaar de Q7/Touareg/Cayenne via de zaak gaan rijden. Maar goed, volgend jaar juni is nog ver. En BMW komt ook nog met zijn nieuwe X5 in de tijd. Alhoewel... levertijden van tegenwoordig.

Oh ja, nu we het toch over vreemdgaan hebben. In november krijg ik een weekend een Range Rover met een V8 mee. De diesel kon ons niet bekoren en nu heeft de dealer mij een weekendje V8 aangeboden om te kijken hoe dat bevalt. Ik ben zelf heel erg benieuwd, heb er goede en slechte verhalen over gehoord. Maar goed, dat weekend zal het leren....
Your Dream - Your Mind - Your Goal
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Ja, maar die Audi is zo groot. En die BMW een beetje fout en die Range Rover een benzineslurper (zijn ze allemaal). Kom je toch weer uit de de VW :lol: .

Overigens: emea het medische bedrijf?

Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

kuiper schreef:Ja, maar die Audi is zo groot. En die BMW een beetje fout en die Range Rover een benzineslurper (zijn ze allemaal). Kom je toch weer uit de de VW :lol: .
Ja, dat is idd een dieselslurper.....
Gebruikersavatar
RrRrR
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23

kuiper schreef:emea het medische bedrijf?
Europe Middle East Africa

Dus je ziet elke maand nog eens wat van de wereld :lol:

En inderdaad het is medisch bedrijf. Erg 'freaky' dat je dat zo gegokt hebt. Ik kan ook niet zeggen welk bedrijf het is, want anders ben ik in overtreding met de wet (ja, het is wat). Maar wij zijn werelds grootste aanbieder in medicijnen en behandelingen, marktleider in de Verenigde Staten en China en Europa. Ons Europees hoofdkantoor staat in Capelle a/d IJssel en in deze ben ik verantwoordelijk voor de complete strategie en uitvoering van ons Marketing and Communication beleid in je raadt het al Europa, het Midden Oosten en Afrika. Nadruk ligt voor 2006/2007 ligt op de markt verovering in het Midden Oosten, Afrika, Japan en Australie. We zijn in deze markten al ruim vertegenwoordigd, maar nog geen marktleider.

Maar goed, misschien weet je wel over wie ik het nu heb, maar ik kan je dit zeggen, je zult vast weleens wat van ons geslikt hebben of gebruikt hebben.. :wink:
Your Dream - Your Mind - Your Goal
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Ik weet idd welk bedrijf het is. Ik denk niet dat ik iets van jullie geslikt heb, ik heb alleen psycho-somatische klachten dus ik gebruik alleen placebo's :lol: .

Dit wordt behoorlijk off topic.

Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
RrRrR
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23

kuiper schreef: Dit wordt behoorlijk off topic.
Inderdaad! :shock:


We moeten wel bij de les blijven, zometeen worden we nog op het matje geroepen... :lol:
Your Dream - Your Mind - Your Goal
xc70-fan
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 26.05.2005 - 17:34

Een diesel met een zuinigheidscategorie G en een uitstoot van 332gram per km is idd uniek...........wat een verspilling.
Volgens mij is het juist VW die zich zo voorstaat op hun grote bijdrage op een schoner milieu.......



Rijdend over 's heren wegen een week geleden hoorde 's avonds onze grote volvo promotor carlo carros met bas praten over schone autos'. volkswagen schijnt wel met een klein motortje 1.4 of met veel vermogen.
volvo motoren zijn mooie en redelijke betrouwbaar

staat volvo dan vooraan aan hun bij drage aan een schoner milieu vraag ik mij af. Ik denk dat alle fabrikanten er goed over nadenken maar misschien gebrainwashed door de reclame denk ik dat toyota nog het beste doet in dit opzicht.
een kritische maar blijde volvorijder
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

Wat mij erg opvalt is het respect voor "niet volvo's". Dit kom je op andere sites niet tegen. Zo is opel en volkswagen water en vuur. Net zoals mercedes en BMW dat is.
Maar een Volvo rijder blijkt toch genuanceerder te kunnen denken.
Ik rij pas sinds 02-01-2006 Volvo. Daarvoor BMW gereden. Wanneer je op die BMW sites was, werd je nog net niet geboot, wanneer je op een positieve manier over andere merkren sprak. Is er niet iets als een volvo-band? Het "er gaat niets boven een volvo-gevoel"?
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Plaats reactie

Terug naar “Links”