Wat doet Apple met mensen?

Het IT hoekje. Voor probelemen met internet, PC, laptop etc etc. Dus niet voor Volvo problemen.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

t5power schreef:
wtr_s60 schreef:
Silver_R schreef: Heb nog geen JellyBean maar heb toch echt niet het gevoel dat ik achter loop tov diegene, die de update al wel heeft.
Update is geen werelds verschil, gewoon een update
No worries, de update voor de S3 zal er normaal tegen rond oktober komen, de S3 is dan momenteel ook Samsungs paradepaardje :).

De update is echt niet gewoon een update, de interface draait gewoon véél beter, en Google Now is echt wel een leuke feature.

Bekijk dit filmpje maar even over Jellybean op de Nexus.


Op 4minuten zie je trouwens een vergelijking tegen de Galaxy SIII, deze heeft dan zelfs nog een pure versie van android 4.0 staan (CM9) die sneller is dan de versie van Samsung zelf met de Touchwiz skin :)
Ik heb zelf een S2 maar nog niet echt behoefte om over te gaan naar een s3. Wel vind ik de 4.04 van Samsung niks, de pure Google versie is veel beter (collega heeft ook nexus). Had Cyanogenmod 9 op mijn Kindle Fire en die was fantastisch, nu ook 4.1 op mijn Nexus 7 en die draait idd erg soepel, alleen heeft Google Now op een tablet maar weinig meerwaarde, voor een telefoon is het veel beter.
Ik heb eergisteren een JB rom op de S3 geklapt om eens te kijken. Dit was een experimentele versie waarbij het renderwerk van de UI niet door de processor gedaan word, maar alleen door de GPU.

Machtig snel, maar na een dag liep er een buffer vol en werd de telefoon merkbaar trager. Daarom gisterenavond de originele firmware weer teruggezet, ik wacht wel even op een spin-off van de originele Samsung firmware zonder touchwiz.
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

360Degreez schreef:
t5power schreef:
wtr_s60 schreef: No worries, de update voor de S3 zal er normaal tegen rond oktober komen, de S3 is dan momenteel ook Samsungs paradepaardje :).

De update is echt niet gewoon een update, de interface draait gewoon véél beter, en Google Now is echt wel een leuke feature.

Bekijk dit filmpje maar even over Jellybean op de Nexus.


Op 4minuten zie je trouwens een vergelijking tegen de Galaxy SIII, deze heeft dan zelfs nog een pure versie van android 4.0 staan (CM9) die sneller is dan de versie van Samsung zelf met de Touchwiz skin :)
Ik heb zelf een S2 maar nog niet echt behoefte om over te gaan naar een s3. Wel vind ik de 4.04 van Samsung niks, de pure Google versie is veel beter (collega heeft ook nexus). Had Cyanogenmod 9 op mijn Kindle Fire en die was fantastisch, nu ook 4.1 op mijn Nexus 7 en die draait idd erg soepel, alleen heeft Google Now op een tablet maar weinig meerwaarde, voor een telefoon is het veel beter.
Ik heb eergisteren een JB rom op de S3 geklapt om eens te kijken. Dit was een experimentele versie waarbij het renderwerk van de UI niet door de processor gedaan word, maar alleen door de GPU.

Machtig snel, maar na een dag liep er een buffer vol en werd de telefoon merkbaar trager. Daarom gisterenavond de originele firmware weer teruggezet, ik wacht wel even op een spin-off van de originele Samsung firmware zonder touchwiz.
Het voordeel van een geroote telefoon en experimentele roms: testen :D

Het nadeel van niet-officiële roms: er zal altijd wel iets zijn dat niet werkt of begint te buggen.

Ik deed vroeger ook niks anders hoor, m'n telefoon rooten en dan telkens andere ROMS flashen, allemaal leuk en wel maar uiteindelijk wil je iets dat rock-solid & stable is en was ik dat experimenteren een beetje beu. Daarom uiteindelijk de Nexus gekocht en toch niet voor de S3 gegaan.

CyanogenMod is wel de baas qua custom ROM. Ik denk eens CM10 (based op 4.1 Jellybean) uit is voor de Galaxy S3 je echt wel de perfecte uberphone zal hebben.

Momenteel zijn de nightlies van CM10 voor de Nexus uit, maar eens de stable release er voor de Nexus zal zijn zal ik toch serieus op m'n tanden moeten bijten om niet te rooten en CM10 te installeren :)
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

wtr_s60 schreef:'t Feit dat er geen SD-kaart uitbreiding is op de Nexus is idd een nadeel, daar kan ik je in volgen, maar ik heb met mijn 16gb eigenlijk wel genoeg. Mijn vorige android phone met 32gb SD heb ik eigenlijk nooit volgekregen.
Heb op de S3, intern 16GB en uitgebreid met 64GB micro SD.
De 32GB die ik had was al bijna vol.
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Silver_R schreef:
wtr_s60 schreef:'t Feit dat er geen SD-kaart uitbreiding is op de Nexus is idd een nadeel, daar kan ik je in volgen, maar ik heb met mijn 16gb eigenlijk wel genoeg. Mijn vorige android phone met 32gb SD heb ik eigenlijk nooit volgekregen.
Heb op de S3, intern 16GB en uitgebreid met 64GB micro SD.
De 32GB die ik had was al bijna vol.
Dat zal van gebruiker tot gebruiker afhangen, de ene zal genoeg hebben met 10gb bij wijze van spreken, de andere zou zo 100gb kunnen volzetten.

Ik heb nog 13GB over haha, zegt genoeg. Voor muziek bvb. gebruik ik livestreams via 't mobiel netwerk of wifi. 't Grootste deel van m'n data zijn m'n foto's en een paar video's.

Wat had je zoal staan op je 32GB SD dan ?
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

t5power schreef:alleen heeft Google Now op een tablet maar weinig meerwaarde, voor een telefoon is het veel beter.
Inderdaad, on the go is Google Now echt cool, toch al een paar keer gebruikt.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

wtr_s60 schreef:Wat had je zoal staan op je 32GB SD dan ?
Video's, heel veel video's. En heel veel foto's
Kids, auto's etc.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19883
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

360Degreez schreef:Aha, jij gebruikt er twee!

Overigens is het hier stil in het Apple kamp en heeft een enkeling zich zelfs kritisch uitgelaten over de nieuwe iPhone. Van steevast een jaar voorlopen naar bij lancering een half jaar achterlopen.

Best vervelend, dat gelijk krijgen ;-)
Grappig dat het juist mensen zijn die die anti Apple zijn die fel reageren.
Het jeukt mij niet dat jij het rommel vindt, ik gebruik Apple om te netten, te bellen en voor muziek en dat werkt perfect.
Het is typische Nederlands om iets af te branden omdat het er kek uitziet en "veels te duur kost" :wink:
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

diesel01 schreef:Het is typische Nederlands om iets af te branden omdat het er kek uitziet en "veels te duur kost" :wink:
Of omdat iets anders beter werkt.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32872
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Mag ik zeggen dat ik het niet echt kek meer vind na 5 jaar?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

iOs is steengoed, de synchronisatie van alle apple producten zit zeer mooi in elkaar, en 't feit dat Apple ook zijn oudere toestellen telkens van de nieuwste iOs update voorziet is super.

Maar de prijs die daar voor betaald moet worden blijf ik persoonlijk decadent vinden. Maar 't verkoopt, dus 't is een teken dat hun marketing gewoon perfect werkt.

Android is toegankelijker qua prijs, maar daar zit je dan met 't gevaar dat je mogelijks als niet-kenner een minder goed toestel koopt waardoor je een slechte ervaring (en in principe een foutieve indruk) van android kan krijgen.

Voor mij persoonlijk is 't voordeel van android tov iOs 't hogere potentieel aan customizing en personalisatie.

Maar al de fanboys die iOs of android als slecht afschilderen (en vice versa) hebben oogkleppen op en weten niet waarover ze praten.

Vaak zijn diegene die 't meeste liggen te schreeuwen nog diegene die 't minste technische kennis hebben en niks degelijk kunnen onderbouwen.

Iedereen is vrij om te kopen wat 'ie wilt en er is genoeg (en als je er met je kop bij blijft OBJECTIEVE) informatie te vinden over beiden, koop wat je nodig hebt naar je persoonlijke behoeften en kijk hoeveel je daar voor wilt betalen. Basta.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Paul schreef:Mag ik zeggen dat ik het niet echt kek meer vind na 5 jaar?
Wat niet?
t5power
5th Gear member
Berichten: 2113
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Silver_R schreef:
wtr_s60 schreef:Wat had je zoal staan op je 32GB SD dan ?
Video's, heel veel video's. En heel veel foto's
Kids, auto's etc.
Momenteel 20GB aan opgenomen videos/fotos, ik gebruik de S2 daarvoor echt veel. Als ik een nieuwe telefoon zou moeten uitkiezen, zou dat prioriteit nr 1 hebben. En natuurlijk allemaal gigs aan filmpjes voor de kleine, zodat ik die overal zoet kan houden :).
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

De S3 kan dus 64GB extern aan. :twisted:
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

S2 ook afaik, zelfs m'n Desire HD kon dat :)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20935
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Terug naar de titel:

Wat doet Apple met mensen?

Die maken ruzie.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15373
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik weet nu niet zeker of ik ook daadwerkelijk voor de iPhone 5 moet kiezen. Mijn 4S bevalt op zich prima. Dat grotere scherm had ik graag gewild, maar om daar nou zo veel extra voor bij te leggen.. Maar eens kijken hoe de eerste reviews gaan uitpakken. Er zitten trouwens geen beperkingen tussen de 4S en 5. Alles wat met een 5 kan, kan ook met de 4S. Dat lijkt mij ook de grootste reden om toch bij de 4S te blijven.
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Of een S3 te kopen als je een nieuwe telefoon nodig hebt ;)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19883
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

rsnhakan schreef:Ik weet nu niet zeker of ik ook daadwerkelijk voor de iPhone 5 moet kiezen. Mijn 4S bevalt op zich prima. Dat grotere scherm had ik graag gewild, maar om daar nou zo veel extra voor bij te leggen.. Maar eens kijken hoe de eerste reviews gaan uitpakken. Er zitten trouwens geen beperkingen tussen de 4S en 5. Alles wat met een 5 kan, kan ook met de 4S. Dat lijkt mij ook de grootste reden om toch bij de 4S te blijven.
Kijk dat zijn redeneringen..
Ik heb net een 4S en koop zeker geen 5 omdat hij groter is.
Mijn 4S bevalt erg goed en is nog lang niet aan vervanging toe.
Ik heb hiervoor overigens een LG viewty gehad die binnen een jaar niet meer deed wat hij moest doen, namelijk standby zijn en bellen..
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1555
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

De iPhone 5 is wat teleurstellend ontvangen omdat er geen spectaculaire nieuwe zaken opzitten en omdat alles wat nieuw gepresenteerd is al uitgelekt was de afgelopen weken.
Hij is door geëvolueerd, er zijn zaken die bij Android zitten opgezet (zoals er ook heel veel dingen van iOS gekopieerd zijn door Android).

De Samsung S3 is goed, de Nokia Windows telefoons zullen goed zijn, iPhone is goed.
Als iets bevalt dan blijf je erbij, zeker als de rest van je IT gebeuren er op samengesteld is.
Bij mij is dit Apple, dus zal ik hier bij blijven.
Of ze moeten echt slechte producten gaan leveren maar dat zie ik de komende tijd niet gebeuren.

De 5 zal bij mij voorlopig niet komen, de 4S is snel genoeg, scherm is groot genoeg en met iOS 6 erop zal hij bijna dezelfde dingen kunnen als de 5.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic IT”