Issues XC60

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12342
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ach, zo'n beetje iedere benzine motor van Audi is bagger en de diesels zijn sjoemeldingen, de CEO zit daardoor al maanden in de bak, allemaal echt geweldig geregeld bij Audi, zou dit merk nu niet direct als maatstaf willen zien voor Volvo
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2529
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

BendW schreef: Wat een afknappers!!! trekt op geen orgel...Zou voor mij een reden zijn om een wagen te laten staan...Het niveau van de afwerking zit nog altijd niet op dezelfde hoogte als de Duitse 3...jammer want de looks hebben de nieuwe modellen van volvo allemaal wel mee!!!
En dat is klopt niet..... ik ken nieuwe BMW’s waar de verf van de deur af viel, waar de boel rammelt etc., waar de bekleding los raakt...
BMW heeft een onberispelijk imago, maar van de 4 bmw’s In mijn familie is er maar een berijder echt tevreden) en die werkt bij bmw en die moet dus wel......haha).
Zie dat berichtje hier op het forum van ca. 2 weken over klant tevredenheid in Duitsland ; bmw scoorde daarin bijna als slechtste met de meeste gebreken per auto, Volvo scoorde een gedeelde tweede plaats. .
C40 Ultimate Twin
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

En toch wil Volvo bij deze 2 Duitse merken horen en zich ook Premium noemen,dan zullen ze toch een tandje moeten bij steken een meer op de afwerking moeten letten...Ik heb vroeger nog op Daf trucks geweekt 20j geleden en daar kon zo iets al niet door de beugel,Dat zijn maar vrachtwagens...
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

De discussie gaat toch weer over de afwerking bij Volvo. Waar ze het op de meeste plekken van de nieuwe serie Volvo's perfect doen, laten ze bij de raamomlijstingen flinke steken vallen.
Ik ga per mail of brief Volvo NL en/of Zweden hierover eens om aandacht vragen. Als iedereen het maar accepteert en niet meldt, dan wordt het nooit beter. Mij verliezen ze dan de volgende keer als klant.

Maar terug naar mijn eerste vraag (https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1586764#real1586764): kan het bij de foto's die ik stuurde een bedoelde vorm hebben? Omdat het dus ook bij de V60 weer zo is?
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

jvov60 schreef:
casper schreef:
Willy.VdW schreef: Wat is er mis met de S90 en de XC60?
Niets, maar er zijn er hier die spoken blijven zien :sleep:
Zoom maar goed in en bekijk de randen.
En koop anders een (andere) bril.
Aha, I see.
Maar alhoewel het niet perfect is stoort me dat niet.
2018 XC90 T5
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8141
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Man man man altijd maar die Duitse 3 erbij trekken, koop dan een Duitser he...ik vind het redelijk mieren...ken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Het gaat hier niet over mieren neuken,het moet gewoon in orde zijn!Thtat's it...
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

BlackcurrantV70 schreef: Man man man altijd maar die Duitse 3 erbij trekken, koop dan een Duitser he...ik vind het redelijk mieren...ken.
Volvo wil zichzelf daarmee vergelijken en vraagt ondertussen ook vergelijkbare prijzen...

De tijd van Volvo 1.0 en soms als half Ford is wel voorbij met de nieuwe eigenaar.
Nieuwe Volvo's zijn dan ook duidelijk beter afgewerkt dan vroeger. Mooie interieurs zonder kraakjes en meer. Wat de top Duitsers meestal ook goed doen.
Helaas laat Volvo toch nog keer op keer steken vallen met de chrome lijsten. Als Volvo mee wil doen, dan moeten dit beter!
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8141
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Gezien de verkoopscijfers denk ik dat Volvo al aardig mee doet, niet iedereen bekijkt zijn auto met een microscoop....

Verleden week nog een echtpaar tegengekomen die een V70 reden (Ford tijdperk ?) reden vroeger altijd BMW en willen nooit nog een BMW....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

BlackcurrantV70 schreef: Gezien de verkoopscijfers denk ik dat Volvo al aardig mee doet, niet iedereen bekijkt zijn auto met een microscoop....

Verleden week nog een echtpaar tegengekomen die een V70 reden (Ford tijdperk ?) reden vroeger altijd BMW en willen nooit nog een BMW....
Jij ben dus een Volvo liefhebber die zeer duidelijk scheve raamlijsten wel prima vindt als je een Volvo bij je dealer ophaalt en daarvoor €70k of meer betaalt?...
Jammer, want als eigenaren het wel prima vinden en niet melden, dan gaat Volvo er ook niet zo snel iets aan verbeteren.
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12342
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

neem zwarte raamlijsten
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

OGA244 schreef: neem zwarte raamlijsten
Ja, want die kunnen nooit scheef geplakt en gevormd zijn :-)
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

jvov60 schreef:
OGA244 schreef: neem zwarte raamlijsten
Ja, want die kunnen nooit scheef geplakt en gevormd zijn :-)
Maar het valt veel minder op wanneer ze niet perfect aansluiten.
Een andere oplossing is die zoals ze bij de XC70 gebruikt werd.
De verticale stijl van de voordeur (aan de B-stijl dus) liep gewoon door vanuit
het deurpaneel, er was maw een onderbreking in de sierlijsten (die er
eigenlijk ook niet waren want er zat enkel een rubber rond de ramen).
Ik vind dat ook soberder hetgeen meer mijn smaak is.
Al dat chroomgedoe is niet echt mijn ding. Mocht er een optie zijn om het
weg te laten dan koos ik er voor, misschien zelfs tegen (redelijke) betaling 8-)
2018 XC90 T5
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8141
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

OGA244 schreef: neem zwarte raamlijsten
Of een Duitser.

Ik heb mijn 6 Volvo’s nooit gecontroleerd op scheve raamlijsten, geen enkele van mijn Volvo’s heeft me ooit in de steek gelaten en heb er nooit zware onkosten aan gehad, daar hecht ik meer belang aan.

Ieder heeft zo zijn prioriteiten.

Lees dit even door

https://auto55.mobi/nieuws/29129-betrou ... -dan-dacia

Toen je bij de dealer langs ging om je Volvo te bestellen, heb je dan alle auto’s in de showroom en parking buiten niet nagelopen alvorens te bestellen ?
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2110
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

casper schreef:
Poolrev schreef: Ik ben het volledig eens met jvov60.

Kijk maar eens bij de lijst van deze demo V60 die ik onlangs een poosje te leen had, vind het geen potje. En juist dit soort details kan ik me enorm aan ergeren ook. Het lijkt wel of de lijst aan de onderkant van de achterste zijruit anders is als die van de achterdeur. Oordeel zelf:
Dat is heel duidelijk, dit zou ik ook niet willen, maar gelukkig heeft niet elke Volvo dit gebrek , hetgeen hier nogal te makkelijk zo wordt voorgesteld.
Zoek een willekeurige XC60, V60, of 1 van de huidige 90-series op, en ik geef je op een briefje dat het overgrote deel hetzelfde issue heeft. Alle (demo-)auto's van die modellen die ik mee heb gehad, hebben hetzelfde issue, de 1 wat meer dan de ander, maar netjes aansluiten doet het vrijwel nooit. Dit in tegenstelling tot de V40's die ik nu zelf rij en in het verleden heb gereden, en ook de XC60 & V60 van de vorige generatie, waarvan we er in onze familie ook een aantal hebben rijden, hebben dit issue nooit gehad. Het is echt de nieuwe generatie waarbij me dit is gaan opvallen.
Daarentegen hangen de Volvo kofferdeksels wel altijd helemaal netjes recht en sluiten de lampen van de kofferdeksels netjes aan, dit in tegenstelling tot veel auto's van Duitse afkomst die zichzelf een bepaalde status toedichten... Dus ik heb er goede hoop op dat het ook met die chrome lijsten vast helemaal in orde komt! :-)
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

BlackcurrantV70 schreef: Lees dit even door

https://auto55.mobi/nieuws/29129-betrou ... -dan-dacia
Merkwaardig!
2018 XC90 T5
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

BlackcurrantV70 schreef: Lees dit even door

https://auto55.mobi/nieuws/29129-betrou ... -dan-dacia
Tja, de lijstjes. En dan van JD Power...
In het JD Power lijstje van VS staat BMW juist bovenaan: https://auto55.mobi/nieuws/28795-kwalit ... g-van-fiat
Dus wat mij betreft nietszeggende en onbetrouwbare-betrouwbaarheidsstudie.
Even Googlen en je vindt wel een lijstje met jou merk bovenaan.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8141
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Laat maar, je wordt zielig zo
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Het is opvalland dat de mensen met vorige Volvo-lijstjes in hun handtekening de meeste moeite hebben met kritiek op hun merk. Misschien ook wel logisch en zelfs begrijpelijk.

Maar ik vraag om aandacht voor een duidelijk issue (van voor de rest prachtige Volvo 2.0 auto's) en heb dat ook gedaan richting Volvo NL en -Zweden.
Feedback geven aan de fabrikant omdat het beter kan en moet dan het nu is. Gewoon lijdzaam onvolkomenheden maar accepteren omdat het mijn merk of Volvo is ga ik niet doen.

Voor nu laat ik het hierbij op dit forum. Iedereen mag zijn eigen mening hierover hebben.
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Niets aantrekken van een paar forumleden die nukkig reageren, juist goed dat je het meldt bij volvo.
@Ivo, dank voor je niet inhoudelijke bijdrage, het feit dat dealers het herstellen geeft aan dat het een issue is. Maar het is goed te weten dat jij altijd tevreden was met je volvo’s, oh nee wacht daar klaagde je ook over hier op het forum destijds met de powershift... ;)
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”