IPD Turbo Control Valve installatie-ervaring + how-to

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Gebruikersavatar
sdirkx
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 27.10.2010 - 11:26
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Heb er eentje van Delco (GM). IPD/Ingersoll-Rand is hiermee vergelijkbaar, maar dan duurder (gemaakt)...
mijnS60
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 02.01.2012 - 09:46

Vandaag de TCV ingebouwd:D

lijkt wel wat verschil kwa turbo druk, alleen heb ik dit zelf niet echt in de gaten:)
Volvo S60 2,5T AWD Geartronic MY03.
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Leen even een turbodruk meter van iemand :wink:

Die kun je aansluiten door het rood gemarkeerde slangetje ergens te splitsen. Eventueel losmaken van het inlaatspruitstuk, daar een klein stukje siliconenslang op, T stukje en dan het originele slangetje op het T stukje en de turbodrukmeter slang op de andere overgebleven aansluiting. Kun je het daarna weer terugbouwen in originele toestand. Kan op verzoek wel even een foto maken van mijn (permanent) ingebouwde turbodrukmeter maar die zit ook zoals ik net beschreven heb.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
mijnS60
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 02.01.2012 - 09:46

De auto heb ik zonder meter ingereden, puur op gevoel.

Zaterdag 4 feb naar fasttech geweest en een 60pk erbij gekregen zonder extra aanpassingen.

Auto is op de dynobank geweest waar hij goed op zijn staart getrapt is.
Ben toch blij dat ik die tcv gedaan heb, weet niet of de vorige het uitgehouden had.

Frank jij nogmaals bedankt voor het bemiddelen.
Volvo S60 2,5T AWD Geartronic MY03.
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Graag gedaan, veel plezier er mee en geniet van je herboren auto :wink:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”