Frontview Camera + parkeer sensoren voor

Plaats reactie
Gebruikersavatar
santu001
4th Gear member
Berichten: 563
Lid geworden op: 16.06.2011 - 02:58
Locatie: Regio Amsterdam

Toch maar overstag gegaan, en maandag front and parkeer camera's laten monteren in mijn S60. Het was toch wat meer werk dan men verwachten. Maar toch na twee dagen mijn auto weer opgehaald.

Toen bleek dat mijn RTI zwart beeld gaf, dus weer terug. Alles zag je behalve de kaart. Bleek dat men voor installatie eerst wat los moest halen en het vervolgens wel lukte. (C30 als eerste leenauto, En toen ik weer direct terug ging een splinternieuwe S80 met sensus en 50 km op de teller meegkregen..., erg mooi, maar dat terzijde :mrgreen:)

Auto vandaag weer opgehaald en RTI doet het. Camera's voor en achter zijn erg leuke gadgets. Echter nu doen mijn parkeer sensors het voor niet meer i.c.m. de Frontview camera. Ook de volume optie geeft alleen nog achter aan. Weer mijn dealer gebeld, en die is het nu alsnog aan het uitzoeken. Die wist het ook niet zo snel..., en zuchte wat)
Maar misschien heeft iemand hier daar enige ervaring mee. Weet uberhaubt niet of de combi front camera met parkeersensors voor wel kan, en doet hij het daarom niet?

Ben benieuwd. Ik wil de sensors voor iig niet missen. Maar zou het wel jammer vinden als die combinatie niet kan. En kan het het ook niet voorstellen. Kon er ook nergens iets over lezen.

Probleem is dat er weinig zullen zijn die dit achteraf hebben laten monteren. Evenals dealers die dit gemonteerd hebben.

Wie weet dat een van de gewaardeerde leden (lees:dealers) hier eerder van gehoord hebben.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Gebruikersavatar
santu001
4th Gear member
Berichten: 563
Lid geworden op: 16.06.2011 - 02:58
Locatie: Regio Amsterdam

Vandaag zijn ze bij mijn zaak langsgekomen, inclusief laptop om mijn Volvo uit te lezen. Heel netjes van mijn dealer. Maar ja, ik was ook al twee keer hun kant opgegaan.

Ze hebben mijn auto uitgelezen, en nu blijkt dat de software geheel verdwenen was. Moet dus opnieuw ingelezen worden. Het schijnt nog al een toer te zijn om de goede combinatie software paketten te zoeken. Of de volgorde van installatie. In de geest van Frontview camera + parkassist pakket in één pakket. Anders ben je iets kwijt. Zelfde geldt dus min of meer ook voor de RTI. Want ook daar waren speciale handelingen voor nodig.

Maar het hoort dus dus wel gewoon te werken..., gelukkig maar.
Probleem is echter dat ik weer tot na het weekend moet wachten om weer terug naar mijn dealer te gaan. Want die doet dat liever niet op een vrijdag. Want stel ze verliezen verbinding met Volvo dan heb je in het weekend een probleem. Is het dan zo dat ze on the fly updaten..? Geloof er niks van. Gewoon downloaden en dan uploaden in de volvo lijkt me...

Ze zullen wel geen tijd/zin hebben, want dat laatste klinkt wel erg vaag en zo 2000. :mrgreen:
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
johnny.martin
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 17.03.2010 - 23:33

dag santu
mogen we ook weten wat de kostprijs van dit alles was?
bij welke dealer heb je dit laten uitvoeren?
overweeg ook om dit toch te laten installeren, dacht eerst ook dit zijn gadgets, maar denk dat het toch nuttig is.
Gebruikersavatar
santu001
4th Gear member
Berichten: 563
Lid geworden op: 16.06.2011 - 02:58
Locatie: Regio Amsterdam

De prijzen zijn de officiele prijzen zoals ze ook in de folder bij het accesoires gedeelte staan. Niet goedkoop. De achtercamera is iig het duurst. Gelukkig mag ik de btw verekenen.

prijslijst
• Park Assist camera voor, front view camera (alleen i.c.m. 7" Multimediascherm) 584,03 695,- p p p p p
• Park Assist camera achter (€ 1.455,- indien auto is uitgerust met 5" standaardscherm) 752,10 895,-
Achteruitrij camera is echt een toevoeging. De voor camera is echt een gadget. Ook omdat je die zelf moet inschakelen. Maar ook daar ben ik blij mee omdat ik in een wijk met veel spelende kinderen woon, en de auto op een carport staat met beperkt zicht. Je ziet dan veel meer dan dan anders. Vooral door de grotere hoek en de mogelijkheid om om de hoek te kijken.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Gebruikersavatar
santu001
4th Gear member
Berichten: 563
Lid geworden op: 16.06.2011 - 02:58
Locatie: Regio Amsterdam

Nou terug van de dealer, en alles werkt weer zoals het zou moeten. De camera software heeft idd spontaan de front parkassist software verwijderd zonder dat daar een uninstall log van is gemaakt. Software bug dus. Gelukkig was dit maar een klein pakket, en binnen 15 minuten kon ik weer gaan.

Wel een tip voor een ieder die achteraf wat laat installeren. Controleer of alles nog werkt cq aanwezig is.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”