Amerikaanse truck

Speciale fotorubriek voor Volvo trucks. Maar ook Volvo bussen laat je hier zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blackraven
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 16.03.2011 - 20:44
Locatie: Friesland

Vanmorgen zag ik deze staan, verscheept vanuit Baltimore, voor de Russische markt. Weet alleen het type niet, staat powered by D13 op de zijkant.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 2.4 Momentum Black Sapphire 2004, 16"; Cygnus (W) & 17"; Zaurak Silver (Z)
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Blackraven schreef:Vanmorgen zag ik deze staan, verscheept vanuit Baltimore, voor de Russische markt. Weet alleen het type niet, staat powered by D13 op de zijkant.
Dat is een Volvo VN 670

Hier de D13 motor

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Blackraven
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 16.03.2011 - 20:44
Locatie: Friesland

Bedankt, met z'n allen komen we er wel uit ;)
Zal toch eens kijken of ik dat ook op de truck zelf terug kan vinden.
Ben nou niet echt thuis in de trucks, maar ik zie wel regelmatig 'werkpaard' volvo's voorbij komen, dus als er belangstelling is voor foto's van graafmachines, (dump)trucks of shovels, dan houd ik me aanbevolen om een fotootje te maken :)
V50 2.4 Momentum Black Sapphire 2004, 16"; Cygnus (W) & 17"; Zaurak Silver (Z)
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
Nephtery
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 22.01.2011 - 20:10

Prachtig altijd die echte amerikaanse vrachtwagens.
En wat zijn die dingen toch groot, vergeleken de europese vrachwagens.
Nephtery
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Ik heb heel wat van deze Volvo truck/trailer combinaties gezien op de M10 in Rusland tussen St Petersburg en Moskow. Er lag er zelfs een op zijn kant in de berm.

Verleden week zag ik bijgevoegde Volvo rijden op de A10 oost, niet een truck/trailer maar de 'kop' van deze normale vrachtwagen is hetzelfde. Achterop stond iets van "its hard to be humble when you drive the best.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Ik zag gister op de A16 een amerikaanse COE (freightliner argosy) en een KW w900.
AnicaBruinsma
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 25.04.2010 - 18:27

Ziet er leuk uit .. ik sta er nog mee op foto in de volvo museum in Götenborg.. t nadeel was wel dat ik niet in de fabriek zelf kon komen voor rondleiding nu weet ik nog niet wat ik er allemaal kan verwachten.. =D je moest het 2 week van te voren afspraak maken terwijl ik er 1 week op vakantie was.. beetje balen maar nu weet ik 't voor de volgende keer.. :D
Volvo S4O 1.8 Bordeau Rood 1997
patricks80
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 27.04.2008 - 17:58
Locatie: zevenbergen

DawnBlueED schreef:
Verleden week zag ik bijgevoegde Volvo rijden op de A10 oost, niet een truck/trailer maar de 'kop' van deze normale vrachtwagen is hetzelfde. Achterop stond iets van "its hard to be humble when you drive the best.
klopt deze is van jaap stam van stam transport is van origine een trekker-oplegger combinatie
hij heeft hem ingevoerd vanuit de usa en toen de schotel er vanaf gehaald
en de bak erop
Gebruikersavatar
crosskabouter
2nd Gear member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
Locatie: Roosendaal

Nephtery schreef:Prachtig altijd die echte amerikaanse vrachtwagens.
En wat zijn die dingen toch groot, vergeleken de europese vrachwagens.
Qua rijden ben je het beste af met een Volvo. De echte amerikanen zijn erg spartaans en vering is ook niet het sterkste punt...

Volvo is de VS 'binnengedrongen' door in de jaren 80 het amerikaanse werk White over te nemen en de truckdivisie van GMC. Na de fusie met Renault-trucks (eigenaar van Mack) en de overname van de truckdivisie van Nissan, is Volvo na Mercedes de grootste truckproducent ter wereld.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

crosskabouter, vergeet de versnellingsbakken (Eaton-Fuller stapel-/spiltterbak) niet. Daar hebben ze nog nooit gehoord van I-shift.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Wat nou Eaton-Fuller stapel-/splitterbak of I-shift ? Leuk voor de beginnende trucker.

Nee, Twin-stick shifting, dat is je ware ! :lol: :lol:

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Twin-stick en dan bultje op, daar onderscheiden zich de truckers van de "I-shift watjes"

Nog altijd knap dat de bestuurder weet in welke versnelling hij zit.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
crosskabouter
2nd Gear member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
Locatie: Roosendaal

Die is inderdaad goed, gsx750r. :thumbleft:
Wat dat betreft is er nu weinig meer aan, met die automaten. De tijd van dubbel clutchen heb ik niet meegemaakt (mijn pa wel), maar handgeschakeld heeft wel mijn voorkeur.
Ik heb al eens een leeftijdgenoot naast me gehad, die niet snapte dat ik zo soepel door de 18 versnellingen van mijn Renault Premium ging. :D
Jagen doe je in het bos...
Plaats reactie

Terug naar “Foto's van Volvo Trucks en Bussen”