problemen met turbo
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11.10.2010 - 15:08
Ik heb een V70 d5 van 2003, met 215000 km op de teller. Bij flink gasgeven komt er in het display"motorservice vereist". De tubo komt er dan niet meer in. Volgens de garage zou het een kapotte turbo kunnen zijn. Dat is wel duur. Misschien zou het ook een defect ventiel kunnen zijn. De slangen ed zijn gecontroleerd. Wie zou mij van advies kunnen dienen?
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27727
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Rookt hij ook flink?
En zo ja, is het zwarte rook of een andere kleur?
En zo ja, is het zwarte rook of een andere kleur?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Onlangs toevallig in Frankrijk geweest?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27727
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat is ook mijn idee.
Mijn S60 D5 gaf die storing ook en miste serieus vermogen.
Dat bleek uiteindelijk een lekkende intercooler te zijn
Mijn S60 D5 gaf die storing ook en miste serieus vermogen.
Dat bleek uiteindelijk een lekkende intercooler te zijn
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Toch evengoed naar de voorste turboslang kijken,deze demonteren en controleren op een klein scheurtje,de slang zit als je er voor staat linksvooronder,het gaatje kan zo minimaal zijn dat je het zonder demonteren niet ziet.
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Een soortgelijk probleem had ik laatst ook met de auto, turbo werkte wel maar simpelweg geen vol vermogen in de hogere versnellingen. Hoor je de turbo wel op toeren komen? (ventilator uit, radio uit en goed luisteren)
Mijn auto gaf de foutmelding P0244 (iets te maken met de wastegate) en ik moest de turbodrukregelaar en voorste motorsteun laten vervangen.
Mijn auto gaf de foutmelding P0244 (iets te maken met de wastegate) en ik moest de turbodrukregelaar en voorste motorsteun laten vervangen.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11.10.2010 - 15:08
Foutmelding 6805. Na een proefrit, waarbiij de computer meegenomen werd,
bleek dat de turbodruk bij gasgeven naar pieken van 2500 ging, dit moet naar het schijnt niet meer dan 2000-2100 zijn. Van onderddruk was geen sprake , dus alle eventuele lekkages zijn uitgesloten. Jammer genoeg kwam er geen foutmelding in het display. Twee mogelijke oorzaken, kapot regeventiel of kapotte turbo. Graag jullie advies
bleek dat de turbodruk bij gasgeven naar pieken van 2500 ging, dit moet naar het schijnt niet meer dan 2000-2100 zijn. Van onderddruk was geen sprake , dus alle eventuele lekkages zijn uitgesloten. Jammer genoeg kwam er geen foutmelding in het display. Twee mogelijke oorzaken, kapot regeventiel of kapotte turbo. Graag jullie advies
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ergens een vacuumlek,zodat het turboregelventiel niet goed werkt?
Voorste motorsteun bijv of een lekke slang?
Voorste motorsteun bijv of een lekke slang?
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Zou de slangen die naar de bediening van/nar het turboregelventiel gaan even goed checken, die worden na verloop van tijd nogal broos en verstoppen nog wel eens. Andes zou ik eerder gokken op een turboregelventiel dat stuk is dan de turbo. Aan een turbo kan wat dat betreft niet zo snel iets stuk gaan. Die ventielen daarintegen hebben wel een naam om stuk te gaan.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
En hoe staat het er inmiddels mee?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 11:54
- Locatie: NL
Jammer dat we er niks meer van weer horen. Denk trouwens niet dat de turbo zelf kapot is. Lijkt me dan eerder het geval dat je geen druk krijgt ipv te veel. Verwacht eerder dat er een drukventiel of de wastegate het probleem is.
2007 - 2010: Volvo C70 coupe T5 zwart. BJ: MY'98
2010 - 2010: volvo S60T5 geartronic, zilver BJ MAR'02 (Motor kapot)
2010 - nu: volvo S60T5 geartronic, zilver BJ MAR'02 (motorswop)
2010 - 2010: volvo S60T5 geartronic, zilver BJ MAR'02 (Motor kapot)
2010 - nu: volvo S60T5 geartronic, zilver BJ MAR'02 (motorswop)