vooras

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Grietje
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 02.10.2008 - 20:55

Hoi,
Momenteel ben ik mijn vooras aan het reviseren en alle opgekuiste onderdelen weer aan het monteren.
Mijn vraag is hoe zit het met de dikte plaatjes die altijd tussen de vooras en het chassis zitten. Ik weet ook niet meer exact hoeveel en welke dikte ertussen zat. Ik vermoed dat ze dienen om het chassis in rechte lijn te brengen. Kan ik ze eventueel ook weglaten of is het van belang dat ze er tussen zitten, of is het best om ze achteraf te laten passen als de wagen compleet is en volledig uitgelijnd wordt ?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Die plaatjes zitter er om het camber (wielvlucht) aftestellen, een van de 3 uitlijn afstellingen (camber, caster en toe-in). Eigenlijk had je moeten noteren welke waar hebben gezeten bij het demonteren zodat je weer dezelfde afstelling krijgt bij het monteren. Elke ama is uniek wat dat betreft. Ik denk dat je dat het beste kunt overlaten aan een uitlijnbedrijf dat verstand heeft van ama's. Niet elk bedrijf kan dat nl meer. Liefst moet er een oudere monteur werken die weet hoe het zit met de ama en ze moeten in het bezit zijn van de verschillende diktes afstelplaatjes. Kijk even op de site van TinusTechniek voor een uitleg over het uitlijnen.
Grietje
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 02.10.2008 - 20:55

Ja dat weet ik, werk zelf ook in een garage en wij kunnen met ons toestel ook alleen maar sporing afstellen. Maar afstellen van camber en caster zal nog even duren want dan moet de amazon bijna af zijn en de nieuwe velgen eronder liggen. Heb me inderdaad ook al afgevraagd welke mensen nog kennis hebben van het afstellen van camber en caster, maar daar zoek ik tegen die tijd wel naar dan.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”