Wat is je verbruik? Start de auto goed? Merk je ook iets als je de start/stationair laat lopen terwijl je de stekker van de hulpluchtregelaar los hebt? Is de koelvloeistoftemperatuursensor nog goed? (die onder de rechter bougie)
Als ik lees dat je onstekingsdelen al 40.000km oud waren, dan zal je brandstoffilter ook wel niet recent vervangen zijn. Kun je ook wel eens doen, zorgt soms voor de meest vreemde storingen... Zit voor het rechter achterwiel, ronde pot.
[OPGELOST] Stotterende motor
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
- Verbruik 1 op 11, dus keurig voor een 2.0
- Auto start doorgaans goed
- Met de stekker van de luchttemperatuursensor (deze bedoel je denk ik) los loopt de auto voor geen meter. Sensor is trouwens nieuw
- hoe zou ik kunnen merken of de koelvloeistoftemperatuursensor niet meer goed is?
- ontstekingsdelen zijn nu allemaal vorige maand vervangen (bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap, bobine)
- brandstoffilter is ook nog recent gedaan, is echter wel een filter voor een nieuw model V70 omdat de aansluiting waren doorgeroest. Dit heeft de Volvo dealer gedaan overigens.
- Auto start doorgaans goed
- Met de stekker van de luchttemperatuursensor (deze bedoel je denk ik) los loopt de auto voor geen meter. Sensor is trouwens nieuw
- hoe zou ik kunnen merken of de koelvloeistoftemperatuursensor niet meer goed is?
- ontstekingsdelen zijn nu allemaal vorige maand vervangen (bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap, bobine)
- brandstoffilter is ook nog recent gedaan, is echter wel een filter voor een nieuw model V70 omdat de aansluiting waren doorgeroest. Dit heeft de Volvo dealer gedaan overigens.
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Dat is redelijk taaie materie
Maar voor zover ik het begrijp kom ik op 2 zaken waar ik nog mee zou kunnen beginnen:
- vliegwielsensor
- systeem- en hoofdrelais
Alleen waar kan ik die sensor en de relais terugvinden? En welke relais heb ik nodig?
Maar voor zover ik het begrijp kom ik op 2 zaken waar ik nog mee zou kunnen beginnen:
- vliegwielsensor
- systeem- en hoofdrelais
Alleen waar kan ik die sensor en de relais terugvinden? En welke relais heb ik nodig?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Vliegwielsensor zit onder het gasklephuis, waar de motor en versn.bak aan elkaar zitten. Sensor zit vast met 2x 11mm boutjes op een halve maanvormig beugeltje. Verwijderen en tip v.d. sensor schoonmaken met contactspray en tandenborstel oid. Meet voor de zekerheid ook even de weerstand.
De 2 relais zitten achter het handschoenkastje, onder de voorruit zeg maar.
Er staat beschreven hoe je de relais kan doorverbinden om ze testen.
De 2 relais zitten achter het handschoenkastje, onder de voorruit zeg maar.
Er staat beschreven hoe je de relais kan doorverbinden om ze testen.
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Vliegwielsensor en relais blijken toch ook de oplossing niet te zijn. Overigens geen foutcodes. Het is echt om gek van te worden. Nog ideeën?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- duracell-konijntje
- 2nd Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26
al gecheckt of ie valse lucht zuigt..??..was bij mijn 440 oorzaak van bijna exact dezelfde klachten..
I want MY!! shiny volvo..
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Yep, ook dat is het niet.
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Het probleem is een paar weken geleden gevonden, maar ik wilde het nog even aankijken voordat ik het hier zou melden.
De spanningsregelaar van de dynamo bleek de oorzaak voor de problemen. Deze is vervangen en hiermee is het stotteren, inhouden van de motor en andere vage klachten als sneeuw voor de zon verdwenen!
De spanningsregelaar van de dynamo bleek de oorzaak voor de problemen. Deze is vervangen en hiermee is het stotteren, inhouden van de motor en andere vage klachten als sneeuw voor de zon verdwenen!
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02.09.2018 - 11:04
Hallo allen,
ik heb in de afgelopen maanden ook last gehad van een steeds ernstiger stotterende motor 2,4L benzine in onze Volvo C70.
Na vervangen van BPD sensor, Nokkenas sensor, bobines en uiteraard bougies, zonder succes.
Ik heb afgelopen week de luchtmassameter vervangen, en met succes! De motor loopt als een zonnetje en heeft weer het vermogen wat het hoort te zijn.
Wel even de motorstoringen uit het OBD-systeem verwijderd.
Bedankt voor alle informatie op dit forum! Dit resultaat wil ik zeker met jullie delen.
George In der Maur
ik heb in de afgelopen maanden ook last gehad van een steeds ernstiger stotterende motor 2,4L benzine in onze Volvo C70.
Na vervangen van BPD sensor, Nokkenas sensor, bobines en uiteraard bougies, zonder succes.
Ik heb afgelopen week de luchtmassameter vervangen, en met succes! De motor loopt als een zonnetje en heeft weer het vermogen wat het hoort te zijn.
Wel even de motorstoringen uit het OBD-systeem verwijderd.
Bedankt voor alle informatie op dit forum! Dit resultaat wil ik zeker met jullie delen.
George In der Maur