Installeren Turbodrukmeter en oliedruk/olietemperatuur meter

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Het gaat om een 2.0T uit 1998.

Waar kan ik best een slangetje aftappen voor een Turbo druk meter?
Ik heb ook oliedrukmeter en olietemperatuurmeter ik hoop dat ik twee tappluggen kan vinden om de sensoren te monteren, als er niets is dan ga ik een flens kopen die tussen de blok en oliefilter komt om het aansluiten of weet iemand een plaats voor tappluggen waar ik het zo in kan schroeven?

Ik heb de meters al binnen en zien er ong. zo uit:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En als het niet verlicht wordt dan is het bijna helemaal zwart:
Afbeelding
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
v40jlt4
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00

Hier is een zeer bruikbare "how-to"

http://s40concepts.net/forum/index.php? ... 3ec08bde30

Ik heb 'm i.i.g. gebruikt
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Bedankt voor de tip! Het is inderdaad bruikbaar :)

Ik zit meer met die twee sensoren voor oliedruk en temperatuur, maar dat komt ook wel goed ;)
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

BlackWolf schreef:Ik zit meer met die twee sensoren voor oliedruk en temperatuur, maar dat komt ook wel goed ;)
kun je die niet bij originele sensors plaatsen?.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

BlackWolf schreef:Ik zit meer met die twee sensoren voor oliedruk en temperatuur, maar dat komt ook wel goed ;)
Zoek even naar het topic van gelebanaan, die had dat ook. Volgens mij had CeeBee dat bij hem geinstalleerd dus die zal het ook wel weten.
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Ludo, Het is te doen inderdaad maar dan vervang je bestaand sensor door een dubbele dan mis ik nog steeds een plaats voor de sensor. Ze moeten eens triple sensor maken :p

menjo, ik zal eens zoeken, bedankt :)
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

de olietemperatuur moet gemeten worden in het carter.
dan haal je beter een carterplug waar je de kabel op aansluit.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

vw heeft deze pluggen met een sensor erin voor een temp meter,met dezelfde schroefdraad!
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Ludo, Ja dat is ook een optie inderdaad maar wel de laatste als ik helemaal niet weet, want ik vind dat geen goeie oplossing als je eens met olie verversen te strak in draait kan je de sensor inwendig kapot draaien (weet ik uit ervaring op mijn werk)

Ramon&Ramon, Ja klopt, zoiets had ik ook in mijn scirocco gebruikt jaren geleden. Let niet op die Turbo meter op die foto’s dat was alleen voor het vacuüm :p

Maandag gaat de auto op een brug dan ga ik even kijken hoe ik het ga doen desnoods installeer ik de sensoren alvast, meters kunnen later in want ik wacht nog op een setje parkeer sensoren. Ik wil alles in een keer bouwen in de console.

Ik moet best veel doen in de auto zoals, 3 meters, window roll-up module, die parkeer sensoren met een display, 2 sigaretten aanstekers voor 12v (een in het midden console voor achter passagiers en een in de kofferbak), een 220v omvormer en 2 220V aansluit punten ergens in de auto en 2 DVD spelers (een met klapscherm in het midden console en een achter voor achter passagiers)

Scherm voor achter passagiers heb ik al ingebouwd, nu de rest nog :p
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Afbeelding

Zoiets wil ik dus, het komt tussen de oliefilter en blok en je kan ook een oliekoeler opaansluiten, maar verkoper geeft aan dat het voor Honda, Mazda, Mitshubishi, Subuaru, Toyota en Nissan is. Ik weet dus niet hoe de flens van deze merken is, als hetzelfde is als Volvo dan weet ik genoeg. Weet iemand dit toevallig?
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

BlackWolf schreef:Ludo, Ja dat is ook een optie inderdaad maar wel de laatste als ik helemaal niet weet, want ik vind dat geen goeie oplossing als je eens met olie verversen te strak in draait kan je de sensor inwendig kapot draaien (weet ik uit ervaring op mijn werk)
dat begrijp ik niet, te strak indraaien?.
de carterplug moet toch vastzitten, vast is vast, je hoeft toch geen geweld te gebruiken om een plugje in te draaien.
ik heb mijn carterplug zo al enkele jaren erin zitten en heb daar alleszins geen probleem mee bij een oliewissel.
:?:
de oliefilter zit te hoog voor een correcte meting, als je daar gaat meten zal jouw motor (fictief) erg snel op bedrijfstemperatuur zijn!.
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Ja, jij gebruikt geen geweld, ik gebruik geen geweld maar weet jij wat de monteur doet? Ik heb in andere topics gezegd ik ben zelf ook monteur maar niet in auto branche en mij ervaring is “als je ergens twijfelt, doe het niet” Deze pluggen zijn van messing en dus ook niet te sterk.

Over meten van temperatuur gesproken, als de sensor bij de filter zit zal het echt geen tien tallen graden in temperatuur verschillen. Even voor de grap ;) ik gebruik Castrol Magnatec en Castrol beweert “Provide instant protection for your engine from the moment you turn the key.”

Eigenlijk vind ik de oliedruk meter belangrijker dan de temperatuur meter.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Vandaag op de brug gekeken en geen plek kunnen vinden waar ik deze twee olie sensoren kan plaatsen en carter plug vind ik toch te laag, vooral voor een druk sensor omdat deze best wel groot is.

Als ik tot over 2 weken geen plaats kan vinden dan word het zuren, want dan gaat de auto nog een keer op een brug.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het is heel simpel,
De oliedruk meter ,daar haal je een verloopstuk voor met een T splitsing,dus die monteer je op de plek waar de oliedrukzender nu zit en plaats daarbij de oliedrukzender en de oliedrukmetersensor bij.
Die verloopnippels kun je bij een goeie automateriaalzaak kopen,let wel op de juiste draad.
Voor die tempmeter zijn er ook sensoren te koop van hetzelfde merk als de meter zelf.
Kijk is op de site van Auto Style of koop het boek van Auto Style..
Die verkopen ze bij een autoshop.
www.autostyle.nl
succes
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Bedankt! ik zal in komende twee weken even langs Brezan en een AutoStyle dealer gaan. In Haarlem hebben we paar dealers dus het komt wel goed.

Probleem was dat de auto ook nog eens naar APK moest dus we hadden geen tijd om uitgebreid zoeken naar een plek, als het goed is krijg ik een Vadis CD binnenkort ik zal daar kijken waar de huidige sensor zit. Of als iemand een tekening bij de hand heeft graag posten :)
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Die zit aan de voorkant ven het blok,als je ervoor staat ,linksonder net boven het carter,
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Ok bedankt, ik zal alvast zoeken naar een T stuk en een dubbele sensor :)
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Gebruikersavatar
eugene
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 09.01.2005 - 21:41
Locatie: Merkelbeek

Ik heb mijn turbodrukmeter aangesloten dmw een T-splitter op de originele slang onder het dashboard.

Mijn olietemperatuurmeter zit in de carterplug.

De oliedruk sensor komt met een T-splitter samen met de originele op de originele plaats.

Ik moet alleen nog een T-splitter voor de oliedrukmeter zoeken....
If it's not blown, it sucks....

Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
Gebruikersavatar
Marc
3rd Gear member
Berichten: 341
Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
Locatie: Tilburg
Contacteer:

BlackWolf schreef:Afbeelding

Zoiets wil ik dus, het komt tussen de oliefilter en blok en je kan ook een oliekoeler opaansluiten, maar verkoper geeft aan dat het voor Honda, Mazda, Mitshubishi, Subuaru, Toyota en Nissan is. Ik weet dus niet hoe de flens van deze merken is, als hetzelfde is als Volvo dan weet ik genoeg. Weet iemand dit toevallig?
Heb ik gewoon liggen... :razz:
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Marc schreef:
Heb ik gewoon liggen... :razz:
En waarom zeg je dat niet eerder? :razz: grapje hoor ik bel je zo even op dan :)

EDIT: Het was voor een andere blok, ik heb een losse filter met een kapje en dit werk daarbij niet :(

Toch bedankt Marc :)
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”