Het gaat om een 2.0T uit 1998.
Waar kan ik best een slangetje aftappen voor een Turbo druk meter?
Ik heb ook oliedrukmeter en olietemperatuurmeter ik hoop dat ik twee tappluggen kan vinden om de sensoren te monteren, als er niets is dan ga ik een flens kopen die tussen de blok en oliefilter komt om het aansluiten of weet iemand een plaats voor tappluggen waar ik het zo in kan schroeven?
Ik heb de meters al binnen en zien er ong. zo uit:
En als het niet verlicht wordt dan is het bijna helemaal zwart:
Installeren Turbodrukmeter en oliedruk/olietemperatuur meter
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
Hier is een zeer bruikbare "how-to"
http://s40concepts.net/forum/index.php? ... 3ec08bde30
Ik heb 'm i.i.g. gebruikt
http://s40concepts.net/forum/index.php? ... 3ec08bde30
Ik heb 'm i.i.g. gebruikt
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Bedankt voor de tip! Het is inderdaad bruikbaar
Ik zit meer met die twee sensoren voor oliedruk en temperatuur, maar dat komt ook wel goed
Ik zit meer met die twee sensoren voor oliedruk en temperatuur, maar dat komt ook wel goed
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Zoek even naar het topic van gelebanaan, die had dat ook. Volgens mij had CeeBee dat bij hem geinstalleerd dus die zal het ook wel weten.BlackWolf schreef:Ik zit meer met die twee sensoren voor oliedruk en temperatuur, maar dat komt ook wel goed
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Ludo, Het is te doen inderdaad maar dan vervang je bestaand sensor door een dubbele dan mis ik nog steeds een plaats voor de sensor. Ze moeten eens triple sensor maken :p
menjo, ik zal eens zoeken, bedankt
menjo, ik zal eens zoeken, bedankt
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
vw heeft deze pluggen met een sensor erin voor een temp meter,met dezelfde schroefdraad!
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Ludo, Ja dat is ook een optie inderdaad maar wel de laatste als ik helemaal niet weet, want ik vind dat geen goeie oplossing als je eens met olie verversen te strak in draait kan je de sensor inwendig kapot draaien (weet ik uit ervaring op mijn werk)
Ramon&Ramon, Ja klopt, zoiets had ik ook in mijn scirocco gebruikt jaren geleden. Let niet op die Turbo meter op die foto’s dat was alleen voor het vacuüm :p
Maandag gaat de auto op een brug dan ga ik even kijken hoe ik het ga doen desnoods installeer ik de sensoren alvast, meters kunnen later in want ik wacht nog op een setje parkeer sensoren. Ik wil alles in een keer bouwen in de console.
Ik moet best veel doen in de auto zoals, 3 meters, window roll-up module, die parkeer sensoren met een display, 2 sigaretten aanstekers voor 12v (een in het midden console voor achter passagiers en een in de kofferbak), een 220v omvormer en 2 220V aansluit punten ergens in de auto en 2 DVD spelers (een met klapscherm in het midden console en een achter voor achter passagiers)
Scherm voor achter passagiers heb ik al ingebouwd, nu de rest nog :p
Ramon&Ramon, Ja klopt, zoiets had ik ook in mijn scirocco gebruikt jaren geleden. Let niet op die Turbo meter op die foto’s dat was alleen voor het vacuüm :p
Maandag gaat de auto op een brug dan ga ik even kijken hoe ik het ga doen desnoods installeer ik de sensoren alvast, meters kunnen later in want ik wacht nog op een setje parkeer sensoren. Ik wil alles in een keer bouwen in de console.
Ik moet best veel doen in de auto zoals, 3 meters, window roll-up module, die parkeer sensoren met een display, 2 sigaretten aanstekers voor 12v (een in het midden console voor achter passagiers en een in de kofferbak), een 220v omvormer en 2 220V aansluit punten ergens in de auto en 2 DVD spelers (een met klapscherm in het midden console en een achter voor achter passagiers)
Scherm voor achter passagiers heb ik al ingebouwd, nu de rest nog :p
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Zoiets wil ik dus, het komt tussen de oliefilter en blok en je kan ook een oliekoeler opaansluiten, maar verkoper geeft aan dat het voor Honda, Mazda, Mitshubishi, Subuaru, Toyota en Nissan is. Ik weet dus niet hoe de flens van deze merken is, als hetzelfde is als Volvo dan weet ik genoeg. Weet iemand dit toevallig?
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3008
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat begrijp ik niet, te strak indraaien?.BlackWolf schreef:Ludo, Ja dat is ook een optie inderdaad maar wel de laatste als ik helemaal niet weet, want ik vind dat geen goeie oplossing als je eens met olie verversen te strak in draait kan je de sensor inwendig kapot draaien (weet ik uit ervaring op mijn werk)
de carterplug moet toch vastzitten, vast is vast, je hoeft toch geen geweld te gebruiken om een plugje in te draaien.
ik heb mijn carterplug zo al enkele jaren erin zitten en heb daar alleszins geen probleem mee bij een oliewissel.
:?:
de oliefilter zit te hoog voor een correcte meting, als je daar gaat meten zal jouw motor (fictief) erg snel op bedrijfstemperatuur zijn!.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Ja, jij gebruikt geen geweld, ik gebruik geen geweld maar weet jij wat de monteur doet? Ik heb in andere topics gezegd ik ben zelf ook monteur maar niet in auto branche en mij ervaring is “als je ergens twijfelt, doe het niet” Deze pluggen zijn van messing en dus ook niet te sterk.
Over meten van temperatuur gesproken, als de sensor bij de filter zit zal het echt geen tien tallen graden in temperatuur verschillen. Even voor de grap ik gebruik Castrol Magnatec en Castrol beweert “Provide instant protection for your engine from the moment you turn the key.”
Eigenlijk vind ik de oliedruk meter belangrijker dan de temperatuur meter.
Over meten van temperatuur gesproken, als de sensor bij de filter zit zal het echt geen tien tallen graden in temperatuur verschillen. Even voor de grap ik gebruik Castrol Magnatec en Castrol beweert “Provide instant protection for your engine from the moment you turn the key.”
Eigenlijk vind ik de oliedruk meter belangrijker dan de temperatuur meter.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Vandaag op de brug gekeken en geen plek kunnen vinden waar ik deze twee olie sensoren kan plaatsen en carter plug vind ik toch te laag, vooral voor een druk sensor omdat deze best wel groot is.
Als ik tot over 2 weken geen plaats kan vinden dan word het zuren, want dan gaat de auto nog een keer op een brug.
Als ik tot over 2 weken geen plaats kan vinden dan word het zuren, want dan gaat de auto nog een keer op een brug.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het is heel simpel,
De oliedruk meter ,daar haal je een verloopstuk voor met een T splitsing,dus die monteer je op de plek waar de oliedrukzender nu zit en plaats daarbij de oliedrukzender en de oliedrukmetersensor bij.
Die verloopnippels kun je bij een goeie automateriaalzaak kopen,let wel op de juiste draad.
Voor die tempmeter zijn er ook sensoren te koop van hetzelfde merk als de meter zelf.
Kijk is op de site van Auto Style of koop het boek van Auto Style..
Die verkopen ze bij een autoshop.
www.autostyle.nl
succes
De oliedruk meter ,daar haal je een verloopstuk voor met een T splitsing,dus die monteer je op de plek waar de oliedrukzender nu zit en plaats daarbij de oliedrukzender en de oliedrukmetersensor bij.
Die verloopnippels kun je bij een goeie automateriaalzaak kopen,let wel op de juiste draad.
Voor die tempmeter zijn er ook sensoren te koop van hetzelfde merk als de meter zelf.
Kijk is op de site van Auto Style of koop het boek van Auto Style..
Die verkopen ze bij een autoshop.
www.autostyle.nl
succes
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Bedankt! ik zal in komende twee weken even langs Brezan en een AutoStyle dealer gaan. In Haarlem hebben we paar dealers dus het komt wel goed.
Probleem was dat de auto ook nog eens naar APK moest dus we hadden geen tijd om uitgebreid zoeken naar een plek, als het goed is krijg ik een Vadis CD binnenkort ik zal daar kijken waar de huidige sensor zit. Of als iemand een tekening bij de hand heeft graag posten
Probleem was dat de auto ook nog eens naar APK moest dus we hadden geen tijd om uitgebreid zoeken naar een plek, als het goed is krijg ik een Vadis CD binnenkort ik zal daar kijken waar de huidige sensor zit. Of als iemand een tekening bij de hand heeft graag posten
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die zit aan de voorkant ven het blok,als je ervoor staat ,linksonder net boven het carter,
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Ok bedankt, ik zal alvast zoeken naar een T stuk en een dubbele sensor
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- eugene
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09.01.2005 - 21:41
- Locatie: Merkelbeek
Ik heb mijn turbodrukmeter aangesloten dmw een T-splitter op de originele slang onder het dashboard.
Mijn olietemperatuurmeter zit in de carterplug.
De oliedruk sensor komt met een T-splitter samen met de originele op de originele plaats.
Ik moet alleen nog een T-splitter voor de oliedrukmeter zoeken....
Mijn olietemperatuurmeter zit in de carterplug.
De oliedruk sensor komt met een T-splitter samen met de originele op de originele plaats.
Ik moet alleen nog een T-splitter voor de oliedrukmeter zoeken....
If it's not blown, it sucks....
Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Heb ik gewoon liggen... :razz:BlackWolf schreef:
Zoiets wil ik dus, het komt tussen de oliefilter en blok en je kan ook een oliekoeler opaansluiten, maar verkoper geeft aan dat het voor Honda, Mazda, Mitshubishi, Subuaru, Toyota en Nissan is. Ik weet dus niet hoe de flens van deze merken is, als hetzelfde is als Volvo dan weet ik genoeg. Weet iemand dit toevallig?
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
En waarom zeg je dat niet eerder? :razz: grapje hoor ik bel je zo even op danMarc schreef:
Heb ik gewoon liggen... :razz:
EDIT: Het was voor een andere blok, ik heb een losse filter met een kapje en dit werk daarbij niet
Toch bedankt Marc
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.