Naar aanleiding van een gesprek met mijn zwager over de XC90, beweerde hij dat de XC90's storingsgevoelig zijn. Hij had hiervoor twee referentiepunten binnen zijn kennissenkring.
Is dit werkelijk zo of is de XC90 net zo betrouwbaar als een V70?
Bedankt voor de reacties.
Veel problemen met de XC90?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 28.09.2009 - 12:37
Ik heb zo hier en daar wel wat storingen :
- Fusee kogel
- Injectoren
- Aandrijfas
- Achtervering
- Interkooler
Dus in die zin klopt het verhaal wel Het is echter zo dat de V70 ook niet geheel storings vrij is. Ik heb een vorig model gehad 2004 :
- Injectoren
- fusee kogel
- stuurinrichting.
Ik denk dat dit volvo gerelateerde problemen zijn en niet tgv het model.
Groeten Joost
- Fusee kogel
- Injectoren
- Aandrijfas
- Achtervering
- Interkooler
Dus in die zin klopt het verhaal wel Het is echter zo dat de V70 ook niet geheel storings vrij is. Ik heb een vorig model gehad 2004 :
- Injectoren
- fusee kogel
- stuurinrichting.
Ik denk dat dit volvo gerelateerde problemen zijn en niet tgv het model.
Groeten Joost
Vroeger
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Denk dat een en ander nogal samenhangt met kilometer standen, type motor en rijgedrag.
Bovenstaande punten zijn bijna allemaal slijtage gerelateerd lijkt me?
Bovenstaande punten zijn bijna allemaal slijtage gerelateerd lijkt me?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 28.09.2009 - 12:37
Heb nu bij de XC90 180000 gereden dus dat valt wel mee. En van mijn V70 ( heb ik nu niet meer ) waren de klachten na 125000 km. Voor een volvo zijn dat km standen als net ingereden.
Vroeger
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 16.02.2010 - 22:31
Voorzichtige conclusie: De XC90 is een grotere rammelbak dan doet vermoeden, maar niet groter dan een V70.
Volvo XC90 D5 2019 R-Design met (vrijwel) alle opties
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 28.09.2009 - 12:37
Mijn huidige Volvo V70heeft inmiddels drie maal op importeur verzoek in de garage gestaan. Dat krijg je als je als eerste een nieuw model rijdt Ik ben tevreden maar er is wel degelijk een verschil met de Audi A6 of de BMW5 serie.
- Continue alarm bellen
- 2D navigatie ( tevens erg langzaam )
- Interieur afwerking ten opzichte van audi en BMW laat echt te wensen over.
Wat goed is en blijft zijn de stoelen, die zijn 10 x beter als audi danwel BMW. Dat geeft voor mij de voorkeur maar voor de rest hoop ik dat de Chinezen heel snel het niveau van de Duitsers kunnen halen.
- Continue alarm bellen
- 2D navigatie ( tevens erg langzaam )
- Interieur afwerking ten opzichte van audi en BMW laat echt te wensen over.
Wat goed is en blijft zijn de stoelen, die zijn 10 x beter als audi danwel BMW. Dat geeft voor mij de voorkeur maar voor de rest hoop ik dat de Chinezen heel snel het niveau van de Duitsers kunnen halen.
Vroeger
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
plaats de XC90 even in een rijtje concurrenten en zie hoe probleemloos deze feitelijk is
Volvo for life
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Ik heb 2 xc90,s gehad en er geen noemenswaardige problemen mee gehad.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- topaaz
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 17:49
10.000 probleemloze kilometers met een XC90 V8 tot nu toe. Heeft natuurlijk ook te maken met een relatief lage kilometerstand (55.000 - 65.000) zoals VolvoTech eerder meldde. Maar ik ben toch ook wel eentje die het gaspedaal zo af en toe wat dieper indrukt (vooral op de Duitse Autobahn). Rij nu 36 jaar Volvo en dit is mijn eerste XC 90 sinds juni dit jaar maar hij stelt me zeker niet teleur als ik deze vergelijk met mijn laatste V70R. al moet gezegd worden dat dit natuurlijk een heel ander type Volvo is.
XC 90 V8 Executive Heico
Vorige Volvo's :
V70R 330 PK Heico - Flash green metallic
V70R 275 PK - Laser Blue metallic
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
Vorige Volvo's :
V70R 330 PK Heico - Flash green metallic
V70R 275 PK - Laser Blue metallic
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 28.09.2009 - 12:37
Ik ben op zich ook niet ontevreden maar er zijn wel een aantal zaken die ik nu iedere keer tegen kom. Ik heb nu drie volvo's gereden ( V70 D5 Gear uit 2003 ) In bezit een XC90 D5 uit 2003 en een V70 D5 2008. Bij alle drie de modellen wel problemen gehad en dat verwacht je niet van auto's die meer dan 60.000 euro kosten. Als ik het vergelijk met vrienden die BMW en Audi rijden lijkt het misschien meer te zijn dan wat zij melden. Het kan natuurlijk zo zijn dat ik ietwat pech heb.
Vroeger
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
- awedzing
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 12.03.2010 - 16:08
- Locatie: Edebäck, Zweden
- Contacteer:
Volgens mij is dit sterk afhankelijk van het gebruik en natuurlijk waar je hem dan vervolgens mee vergelijkt.
De gemiddelde XC90 zullen een iets zwaarder leven hebben dan bijvoorbeeld de gemiddelde V70. En vergelijk je hem met een Discovery Td5 of met een BMW X5....
De gemiddelde XC90 zullen een iets zwaarder leven hebben dan bijvoorbeeld de gemiddelde V70. En vergelijk je hem met een Discovery Td5 of met een BMW X5....
Onze belevenissen in Zweden zijn hier: http://www.prive.route62.nu te volgen.
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Wij hebben sinds kerst 2009 onze XC90 en tot nu toe niet veel problemen gehad. Hij heeft nu 125000 km gereden en ik heb de bak geflushed (i.h.k.v. onderhoud), bovenste motorsteun vervangen (begon te scheuren) en de ruitensproeierpomp vervangen.
Dat laatste vond ik eigenlijk de grootste tegenvaller. In alle jaren dat ik Volvo rijd waarvan de meeste tot ver over de 3 ton heb ik nog nooit een ruitensproeierpomp moeten vervangen. Maar de oorzaak van de defecte pomp was na demontage snel duidelijk: FORD.
De XC90 is een complexe auto met heel veel electronica. Als je alleen al kijkt naar het aantal zekeringkasten en de bereikbaarheid daarvan.....wie verzint zoiets. En natuurlijk AWD en een leger aan veiligheidsvoorzieningen. En dat kan allemaal kapot. Maar ondanks dat er Ford onderdelen inzitten, geloof ik nog steeds in de degelijkheid en betrouwbaarheid. Of de Duitse concurrenten minder storingsgevoelig zijn heb ik mijn twijfel. Bij de Duitsers en de Zweden zullen goede en minder goede exemplaren rond rijden. De keuze wordt meer bepaald door waar wil je in rond rijden. En dat staat bijv. een X5 of nog erger een Q7 ver onderaan. En zou de XC90 statistisch gezien iets storingsgevoeliger zijn, dan is dat maar zo.
Dat laatste vond ik eigenlijk de grootste tegenvaller. In alle jaren dat ik Volvo rijd waarvan de meeste tot ver over de 3 ton heb ik nog nooit een ruitensproeierpomp moeten vervangen. Maar de oorzaak van de defecte pomp was na demontage snel duidelijk: FORD.
De XC90 is een complexe auto met heel veel electronica. Als je alleen al kijkt naar het aantal zekeringkasten en de bereikbaarheid daarvan.....wie verzint zoiets. En natuurlijk AWD en een leger aan veiligheidsvoorzieningen. En dat kan allemaal kapot. Maar ondanks dat er Ford onderdelen inzitten, geloof ik nog steeds in de degelijkheid en betrouwbaarheid. Of de Duitse concurrenten minder storingsgevoelig zijn heb ik mijn twijfel. Bij de Duitsers en de Zweden zullen goede en minder goede exemplaren rond rijden. De keuze wordt meer bepaald door waar wil je in rond rijden. En dat staat bijv. een X5 of nog erger een Q7 ver onderaan. En zou de XC90 statistisch gezien iets storingsgevoeliger zijn, dan is dat maar zo.
- HMG
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
- Locatie: Veynes
ik denk dat de XC90 niet meer problemen kent in vergelijking met een Mercedes ML of een X5. Alles 3 de auto's kennen problemen en eigenaren worden geconfronteerd met dure reparaties. Dit alles afhankelijk van leeftijd en km stand
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 02.09.2007 - 20:40
natuurlijk heeft het gedeeltelijk met bouwjaar en kilometers te maken maar een Volvo rond de 3 ton is gewoon op en zeker niet net ingereden zoals we altijd horen. Maar dat horen we van diegene die hem wil verkopen.
Met groet,
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
vrijwel iedere moderne auto met 300.000km op de klok heeft het beste achter zich liggen
Volvo for life
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
In welk opzicht dan? Bij goed onderhoud en als alles met speling wordt vervangen zie ik niet waarom een auto dan zijn beste tijd al gehad heeft.bart simpson schreef:vrijwel iedere moderne auto met 300.000km op de klok heeft het beste achter zich liggen
Er zijn veel auto's die na drie ton gewoon een even goede compressie hebben als nieuwe om maar een voorbeeld te geven van een indicatie of de motor versleten is of niet.
Tijdig olie wisselen is echter wel belangrijk om smering van alle punten in de motor te blijven garanderen.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Het is niet alleen de motor in een auto...Dynamo, startmotor, aircopomp, lagers, kogels, uitlaat, allerlei rubbers, motorsteunen... noem maar op.
Alles slijt. Dus al vrij snel heeft een auto "het beste achter zich".
(tenzij je een auto treft die bij 300.000km alle slijtage gevoelige delen vervangen heeft gekregen)
Alles slijt. Dus al vrij snel heeft een auto "het beste achter zich".
(tenzij je een auto treft die bij 300.000km alle slijtage gevoelige delen vervangen heeft gekregen)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Daarom vraag ik ook in welk opzicht. Want een auto met 10000 km op de teller kon wel eens eerder met pech langs de weg komen dan eentje met 300000 km op het tellertje!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015