Probleempje: Videoweergave steeds vaker zwart/wit ipv kleur

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Plaats reactie
syswichers

Probleempje: Videoweergave steeds vaker zwart/wit i.p.v. kleur.

Met andere woorden; ik moet steeds meer moeite doen om video's in kleur weer te laten geven. Enkele handelingen om weer kleur te krijgen: radio uit/aan, RTI aan/uit, iPOD een keer loskoppelen, TV-stand aan/uit, contact aan/uit of diverse combinaties hiervan. Het probleem lijkt toe te nemen.

Er zit dus geen regelmaat in om weer kleur te krijgen. Duurt geregeld enkele kilometers wanneer ik pas van video's in kleur kan genieten. Soms doet ie het wel gelijk goed en is er niets aan de hand. 'k Wordt er een beetje moe van...

Extra info:
- IMIV kabels zijn goed (geen draadbreuken o.i.d.).
- Zowel IMIV als iPOD zijn voorzien van de laatste firmware.
- iPOD al meerdere malen ge-reset.
- Uiteraard zijn de gebruikte video's allemaal in kleur.

Wie heeft er een bruikbaar idee?

Gr Niels
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik denk dat je aan een nieuw beeldscherm toe bent. Deze is van voor 2005?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
syswichers

Oceanracer schreef:Ik denk dat je aan een nieuw beeldscherm toe bent. Deze is van voor 2005?
Hoezo denk je dat? Als ie het eenmaal doet blijft ie het goed doen. Met RTI nooit geen problemen en dat is toch ook in kleur.
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

De ene videobron is de andere niet. Het RTI systeem levert voldoende video-power voor kleurenweergave op je RTI-scherm, maar een andere bron blijkbaar niet. Schermpjes na half 2005 hebben minder videopower nodig dan die ervoor.

Ik had exact hetzelfde probleem, dat werd opgelost door het vervangen van het 2002 scherm voor een 2006 scherm. Zie vanaf hier.
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
syswichers

Bedankt voor je reactie Welles! Echter verklaart jou verhaal niet dat het eerst wel goed ging, maar nu steeds vaker niet. De gehele configuratie is immers gelijk gebleven?!
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Daar heb ik inderdaad geen verklaring voor. Hopelijk heeft Mr. VolvoTech hier iets zinnigs over te zeggen voor je. Zal niet lang duren voor hij zich hier meldt denk ik...
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hmsja.

DVD of CD RTI?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
syswichers

VolvoTech schreef:Hmsja.

DVD of CD RTI?
CD RTI!
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Ergens een slechter wordend contact/connector? Een slechte overgang kan het signaal misschien genoeg verzwakken om beneden de ondergrens te komen.

Ik zou beginnen met alle bereikbare connectoren zuiver maken. Daarna alle onbereikbare.

En dan maar hopen dat het niet aan verouderende electronica ligt.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Met echte stekker aangesloten op je RTI systeem of door pinnetjes te plaatsen?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
syswichers

VolvoTech schreef:Met echte stekker aangesloten op je RTI systeem of door pinnetjes te plaatsen?
Met echte stekkers. Bij jou/jullie aangeschaft in combinatie met de IMIV. Het was een complete set.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ok.
Ik zoek het dan niet zo in bekabeling, maar meer in de RTI unit zelf.
(dus ook niet in scherm).
Vrees dat je RTI unit wat aan zijn eind raakt en niet zo netjes meer met spanningsvariaties omgaat.
(Daarom soms dus wel en soms niet...)

Denk dat er niet zoveel aan te doen is.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
syswichers

Hmmm, da's niet zo fraai. Als het wat beter weer is zal ik eens in de kofferbak kruipen om in ieder geval alle (stekker)verbindingen na te lopen. Wellicht lost dat iets op.

Bedankt voor jullie reacties dusver! Indien het resultaat oplevert, zal ik het jullie melden.
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Vergeet eventuele massa-aansluitingen niet.
syswichers

Neem ik ook gelijk even mee. Thanks!
syswichers

VolvoTech schreef:Met echte stekker aangesloten op je RTI systeem of door pinnetjes te plaatsen?
Oeps...toch die met de losse pinnetjes. Het was alweer even geleden. Hoezo vroeg je dat overigens, maakt dat enig verschil?
syswichers

Opnieuw firmware geflashed (iMIV-R3.06_01.09.00_MDC-TV-DVD) en het is al beter geworden. Ik heb weer kleur, maar het geluid bij video is nu kwalitatief een stuk minder dan eerst?!? Wellicht dat ik 'm nog een keer ga flashen.

Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Stekkertje, zit alles beter vast...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
syswichers

Stekker heb ik er gisteravond nog opgezet. Deze heb ik van de kabel afgehaald welke bij de analoge tv-ontvanger hoort. Eea zit nu beter en mooier, maar had op de videoweergave geen enkele invloed.

Zojuist de iMIV weer geflased. Twee keer moeten doen, want na de eerste keer weer alleen zwart/wit beeld. Na de tweede keer lijkt alles nu in orde, zowel kleur als geluid!

De iMIV is een mooi apparaat, maar het is iedere keer weer een verrassing hoe ie uit een firmwareflash komt.

Tijdens de rit naar het werk kan ik 'm weer uitvoerig testen...

Bedankt allen voor jullie reacties!
syswichers

Probleem is opgelost!

Blijkbaar lag het aan de slechte staat van de spanningsregelaar, welke op de dynamo zit. Onlangs hielt deze er helemaal mee op.

Sinds er een nieuwe spanningsregelaar is gemonteerd, blijven mijn video's mooi in kleur. Wellicht had Welles toch gelijk...
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”